new fabia 1.4 sport

SamBa

Nieuw lid
nov. 2007
Daar staat hij dan.
Een tangerine orange fabia met sportpack, interrieur en de 16 inch atria's.
Na 2 lange maanden wachten eindelijk...

Nu 3 maanden verder heb ik nog altijd geen spijt van het sportpakket met voorspoiler, dakspoiler, sier diffusor en uitlaateindstuk. Ik heb al menig autoliefhebber de mond zien openvallen voor zijn mooie uiterlijk.
Over het sportinterrieur is niets kwaad te vertellen. Alles is mooi afgewerkt en de kuipzetels zitten geweldig en maken de ritten voor mij als rugleider een stuk aangenamer.

Het onderstel is niet te zacht en aanvaardbaar in de bochten en op slechtere verhardingen.

De motor een 1.4 16V 86pk doet zijn werk, zeker vanaf 3500 toeren.
Van deze ondertussen al oudere generatie VW-benzine motoren is bekent dat deze veel olie verbruiken. Ik heb nu al 4000 km op de teller en de olie moet nog niet bijgevuld worden.
Ik heb de motor ingereden volgens het boekje en word ook elke keer rustig warmgereden. Ik ben benieuwd wat hij over een paar jaar aan olie zal lusten.

Ik laat nog iets weten over mij verdere ondervindingen van mijn fabia.

groeten, S.
 

SamBa

Nieuw lid
foto's

foto's van fabia sport
 

Bijlagen

  • Herschaalde kopie van HPIM0487.jpg
    Herschaalde kopie van HPIM0487.jpg
    19,6 KB · Weergaven: 33
  • Herschaalde kopie van HPIM0490.jpg
    Herschaalde kopie van HPIM0490.jpg
    95,9 KB · Weergaven: 35
  • Herschaalde kopie van HPIM0492.jpg
    Herschaalde kopie van HPIM0492.jpg
    76,3 KB · Weergaven: 33
  • Herschaalde kopie van HPIM0495.jpg
    Herschaalde kopie van HPIM0495.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 30
  • Herschaalde kopie van HPIM0504.jpg
    Herschaalde kopie van HPIM0504.jpg
    22,3 KB · Weergaven: 31

Gieliovd

Forumguru
Mooie wagen SamBa!

Complimenten hoor, hij ziet er heel strak uit. Die kleur valt bij veel forummers hier goed in de smaak. Persoonlijk vind ik hem ook heel mooi.

Ook hele leuke velgen en natuurlijk een paar goede sportstoelen! Dat lijkt me echt lekker, ook voor in mijn auto. De stoelen glij ik toch nog een beetje op.

Als ik mezelf echt in de stoel druk gaat het al beter, maar normaal..

Over die olie, dat is echt niet voor alle motoren zo. Je moet het ook een beetje treffen en de auto goed inrijden, dan kun je zomaar eentje treffen die helemaal geen olie verbruikt.

Wat ik even wil zeggen en erg jammer vind, is dat ze trommelremmen aan die mooie wagen hebben geschroefd. Ik heb persoonlijk echt een schurfthekel aan trommelremmen. Helemaal als ze rood worden geschilderd. Rillingen over mijn rug :)

Anyways, veel plezier met je mooie kar!

edit: Grappig trouwens je naam, ik heb een goede maat die heet Sam Baas, die noem ik vaak SamBa :)
 

cvegreen

Forumguru
Mooi man , echt waar. Die kleur is iets wat ik in eerste instantie niet zou nemen, maar hij ziet er toch wel super mooi uit in die kleur. Die stoelen zien er zalig uit . Je zit waarschijnlijk er heel comfortabel op.
Die velgen staan hem heel goed .
De nieuwe fabia vond ik eerst niet zo geslaagd ,maar nu vind ik het een super mooie wagen . Ik denk dat ik hem eerst moest gewend komen .
 

SamBa

Nieuw lid
remmen en extra

Vooraan is hij voorzien van schrijfremmen wat achteraan ook wel zou mogen, puur voor het uiterlijk dan want remmen doet hij perfect!

Moesten die 2 sportpakketen er niet geweest zijn had ik waarschijnlijk geen fabia gekocht (het oog wil ook wat). Heb lang aan het twijfelen geweest tussen ibiza sport, polo gt en fabia sport. De ibiza sport was een 1.4 100pk maar de fabia vond ik mooier, zeker op gebied van interrieur. De polo GT was wat saai aan de buitenkant en er rijden al veel te veel polo's rond.

Voor de mensen die geïntereseerd zijn in de audio installatie:
Van fabriek uit de standaard 8 luidsprekers (4 tweeters en 4 mid-range)
een simpele maar degelijke aftermarket Pioneer (130eur)
subwoofer climax 600W, 1200W versterker op 600 gebrugd (90+70eur)
bekabeling (50eur)
Ik heb de bass van de standaard luidsprekers zo goed als dicht gezet en laat de woofer de bassen maken, je bent wel de helft van je koffer kwijt maar wat een sound!!!
 

Fabia

† In Memoriam
Je hebt een hele mooie Fabia. Vooral de kleur staat 'm erg goed. En ook hele mooie velgen. Ik wens je er heel veel plezier mee.
 

Gieliovd

Forumguru
Klinkt als een leuke installatie! Ik heb "maar" 6 speakers, en zit er aan te denken nog 2 woofers aan de zijkanten van de hoedeplank te maken.. er zitten speciale bakjes, maar geen speakers helaas.

Ik heb momenteel een groot 14 inch reservewiel achterin de bak liggen omdat ik een gastank heb, dus ik weet wat het is om een halve bak te hebben. Eigenlijk helemaal niet handig!

Nou mooie wagen!
 
Bovenaan Onderaan