Columbus (new) Columbus vastgelopen

Edwin1969

Actief lid
Mijn Columbus multimediasysteem is compleet vastgelopen en toont alleen nog maar het welkomstscherm (zie afbeelding).

WP_20150903_16_29_57_Pro.jpg

Baal er stevig van omdat naast radio en navigatie ook mijn bluetooth verbinding van de telefoon niet meer werkt.

Een bezoek aan de dealer, waarbij de accupolen zijn losgemaakt en geprobeerd is het systeem te resetten, heeft niets opgeleverd. Dealer heeft een vraag uitgezet bij de importeur hoe dit verder op te lossen.

Zodra er meer nieuws is, zal ik dit hier melden.

gr.
Edwin
 

ertromp

Forumguru
Een bezoek aan de dealer, waarbij de accupolen zijn losgemaakt en geprobeerd is het systeem te resetten, heeft niets opgeleverd.

Dit komt in eerste instantie niet echt profi op me over.
Heeft de garage niet gekeken met ODIS het diagnose systeem naar eventuele foutmeldingen in het systeem?
 

Edwin1969

Actief lid
Reboot door aan-/uitknop lang ingedrukt te houden (10-12 sec.)?

Inderdaad ook zelf geprobeerd, maar mocht niet baten.

Dit komt in eerste instantie niet echt profi op me over.
Heeft de garage niet gekeken met ODIS het diagnose systeem naar eventuele foutmeldingen in het systeem?

Betreft de hoofdvestiging van een grote dealer in Noord-Holland. Ik neem aan (en hoop) dat men het systeem heeft uitgelezen op foutmelding. Het is in ieder geval erg stil in de auto..... :cry:
 

SNARFB

Senior Member
Ik heb dit probleem ook gehad aan het eind van de skivakantie toen ik van Oostenrijk naar huis ging. Da's ook lekker kan ik je melden. Resetten, accupool los, niets hielp. Uiteindelijk heeft de dealer (terug in NL) er een nieuwe softwareversie opgezet. Nooit meer problemen gehad.
 

Edwin1969

Actief lid
Ik heb dit probleem ook gehad aan het eind van de skivakantie toen ik van Oostenrijk naar huis ging. Da's ook lekker kan ik je melden. Resetten, accupool los, niets hielp. Uiteindelijk heeft de dealer (terug in NL) er een nieuwe softwareversie opgezet. Nooit meer problemen gehad.

Dank voor de tip ! Ik zal de dealer vandaag eens bellen en ze de suggestie doen om nieuwe software te installeren.
 

Edwin1969

Actief lid
Hierbij een update:
In overleg met de importeur heeft men nog een aantal checks gedaan, waarna onder garantie een hele nieuwe unit is geplaatst.

Ben ik natuurlijk erg blij mee, maar wat overigens wel opviel was dat de navi-kaarten op de nieuwe unit van 2013/2014 zijn (heb dus als eerste de update van eerder dit jaar opnieuw uitgevoerd).
 

Edwin1969

Actief lid
En dat is met dezelfde update waarmee het fout ging nu wel goed gegaan ??

Beste EdK, het is destijds niet misgegaan met de kaart update. De storing deed zich recent plotseling voor en betrof het hele systeem en dus niet alleen de navi-module.
 

EdK

Forumguru
ehh dan verwar ik je blijkbaar met een ander lid alhier...
Maar goed je probleem is wel netjes opgelost door de dealer...
 
Bovenaan Onderaan