Netwerk zoeken.. Sinds nieuwe telefoon

Beste forum leden,

Sinds ik een nieuwe mobiele telefoon (Nokia 7.1) heb gekoppeld met mijn Octavia zie ik meestal staan dat het netwerk gezocht wordt. Dit terwijl als je naar de telefoon zelf kijkt er volop signaalsterke weergegeven wordt. Je kan overigens wel gewoon bellen. Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb een Nokia 5 en een F3, en zie de laatste tijd soms ook staan dat er geen netwerk is, of dat ie netwerk moet zoeken. Mijn ervaring is dat dit meestal verschijnt als je de laatste 10 minuten de grens bent overgeweest, of in elk geval je telefoon dat denkt: dan moet nog even met het juiste netwerk verbinding gelegd worden.
 

Rallye

Forumguru
Zie je dat op de navi na koppeling via bluetooth? Mogelijk geeft de telefoon dan niet de juiste gegevens door aan de navi? Welke Androidversie draai je?
 
De telefoon draait op Android 9. Mijn vrouw en ik hadden voorheen een Windows Lumia telefoon en hierbij geen problemen ondervonden. Nu hebben we beide een nieuwe Nokia 7.1 die op Android draait en sindsdien zien we allebei dat er op het scherm van de Columbus dikwijls naar netwerk gezocht wordt.. Ik heb onlangs de laatste versie Bluetooth gedownload van de Skoda website en geïnstalleerd maar helaas zonder resultaat.. Ik hoop dat iemand hetzelfde ervaart en hierbij de oorzaak weet / gevonden heeft.
 

Rallye

Forumguru
Hmm. Dan heb ik het probleem anders begrepen. Ik haal uit het verhaal van @Aivatco3 dat zijn navi zegt dat de telefoon naar een providernetwerk (dus 3G of 4G etc.) zoekt, terwijl zijn telefoon zegt dat de netwerkverbinding goed is. Dat is info die de telefoon via bleutooth doorgeeft aan de navi. Vandaar mijn zoekrichting.

Dat is het nadeel van een probleemomschrijving die generieke termen bevat, zoals “netwerk” ;)
 
Het is de Columbus die dat aangeeft... "Netwerk zoeken" staat dan op de plaats waar de naam van de provider normaal staat. Ook is het signaalsterkte symbool dan op zijn "minst"
 

Rallye

Forumguru
Dan gaat het dus toch over het 3- of 4G-netwerk. Die info wordt doorgegeven via de bluetooth-connectie. Wordt het anders als je de telefoon koppelt via Android Auto bijvoorbeeld?
 
Dat durf ik niet te zeggen. Ben ook nog niet heel erg bekent met Android. Zou dat in de telefoon moeten zitten of in de Columbus zelf? De Octavia is van 2014
 

Rallye

Forumguru
Ah OK. Laat dan maar zitten: dan kun je Android Auto niet gebruiken. Jij hebt een MIB1 Columbus, Smartlink (Android Auto en Apple Carplay) zit pas in de MIB2, dus vanaf wk 22 2015.
 
Bovenaan Onderaan