Net besteld: Superb2 Ambition BL 1.4TSI

Hallo,
Ik ben nieuw op het forum vanwege mijn keuze voor een SuperB II. Het is een Ambition Businessline 1.4TSI geworden met de volgende opties:
- Metallic Lak: Mocca Brown
- Bekleding: leder (beige) - achteraf inbouw
- Verwarmbare voorstoelen
- LM velgen Trifid 17"
- Stootlijsten verchroomd
- Reservewiel
- Trekhaak afneembaar

Het gaat om een lease-auto. De verwachte leverdatum is 25 september a.s.

Mijn vraag is: heeft iemand ervaring met de achteraf inbouw van de lederen bekleding? Moet ik nog ergens op letten? Of komt dit gewoon goed?

groet,
Lenno

Gieliovd

Forumguru
Welkom op dit leuke en leerzame forum, Lenno!

Mooie wagen heb je besteld, zo zo.

Er zijn genoeg mensen die wel wat afweten van leder achteraf inbouwen, dus dat komt wel goed. Ik geloof dat JC er wel wat van weet, bijvoorbeeld?

Succes met wachten en alvast veel rijplezier.

EdK

Forumguru
Van harte welkom op dit forum !
En dat je de juiste info in de toekomst zult vinden en van mede forumleden zult ontvangen !
Maar ik heb toch al een eerste vraag naar jou toe, sinds wanneer is een reservewiel een optie ???
Wat betreft naderhand inbouwen van lederen bekleding kan ik je niets vertellen
wel weet ik dat sinds kort Skoda een pakket heeft met lederen bekleding voor in je wagen
Is te zien in het latse skoda magazine dat je niet ontvangen zult hebben maar evengoed verkrijgbaar is bij elke dealer voor 0 euro
Maar tot op heden heb ik alleen nog maar doku gevonden in het skoda magazine, maar op website skoda.nl heb ik er nog niets van terug kunnen vinden !

Tja en nu nog tig weken wachten voor je er werkelijk in mag rijden !?

Van harte welkom op dit forum !
En dat je de juiste info in de toekomst zult vinden en van mede forumleden zult ontvangen !
Maar ik heb toch al een eerste vraag naar jou toe, sinds wanneer is een reservewiel een optie ???
Wat betreft naderhand inbouwen van lederen bekleding kan ik je niets vertellen
wel weet ik dat sinds kort Skoda een pakket heeft met lederen bekleding voor in je wagen
Is te zien in het latse skoda magazine dat je niet ontvangen zult hebben maar evengoed verkrijgbaar is bij elke dealer voor 0 euro
Maar tot op heden heb ik alleen nog maar doku gevonden in het skoda magazine, maar op website skoda.nl heb ik er nog niets van terug kunnen vinden !

Tja en nu nog tig weken wachten voor je er werkelijk in mag rijden !?

Tja,
Het lange wachten is begonnen. Bij PON in Leusden staat momenteel een Superb in de kleur Storm Blue met cognac lederen bekleding (achteraf gedaan). Dat ziet er prima uit. Zelfs de deurpanelen en de armsteun zijn meegenomen. Maar ja, in de showroom is alles mooi, denk ik dan maar...:ahum:

O en ja, mij was verteld dat het reservewiel optioneel is. Anders heb je alleen een plaksetje.

groet,
Lenno

Dat van dat reservewiel geldt ook voor de Octavia (andere modellen weet ik zo niet).
Vanaf de prijslijst van 1 juni staat het reservewiel er als optie bij. Anders krijg je idd een spuitbusje/noodreparatieset.

Dey

Actief lid
Mooie auto, gefeliciteerd. Maar ik begrijp de keuze niet geheel, aangezien een Passat 1.4 TSI je 20% bijtelling opleverd waardoor je een hoop geld bespaardt en je een VW rijdt i.p.v. Skoda.

Misschien vanwege de paraplu? Of heeft de passat die ook in de achterdeur?

EdK

Forumguru
Dat van dat reservewiel geldt ook voor de Octavia (andere modellen weet ik zo niet).
Vanaf de prijslijst van 1 juni staat het reservewiel er als optie bij. Anders krijg je idd een spuitbusje/noodreparatieset.

he dat is nieuw voor mij, ik had namelijk nog een reservewiel bij me RR
2 jaar terug !
Het principe van het plaksetje ken ik wel van me BMW motorfiets waar het bijgeleverd werd.
En heb daar 1 keer gebruik van moeten maken, wel het was een crime om die plug erin te krijgen !
Uiteindelijk achterwiel eruit getrokken ( makkelijk met cardan en eenzijdige ophanging ) en naar de dealer gereden met collega om band te laten repareren !

Wel sterkte met het lange wachten op je reservewiel en de rest van de wagen !! :laugh:

Mooie auto, gefeliciteerd. Maar ik begrijp de keuze niet geheel, aangezien een Passat 1.4 TSI je 20% bijtelling opleverd waardoor je een hoop geld bespaardt en je een VW rijdt i.p.v. Skoda.

Misschien vanwege de paraplu? Of heeft de passat die ook in de achterdeur?

Ik heb een Passat gehad maar de SuperB is een stuk ruimer en heeft meer extra's voor een lagere prijs. Per saldo verwacht ik wel goedkoper uit te zijn.

Bovenaan Onderaan