Nepleder

Hans O.

Forumguru
Wat niet duidelijk is of alleen de wangen van ander materiaal gemaakt zijn, of de volledige zetels. Indien het alleen om de slijtagegevoelige plekken gaat, dan heb ik er geen probleem mee en vind het alleen maar een plus-punt.
 

Cordoba

Forumguru
Typisch verhaal, waarvan ik me afvraag of dit Europees voor de hele VAG-groep geldt, of dat dit specifiek Belgisch is. Het vasthouden aan de term leder, kan ook zomaar komen door een marketingjongen, die geen zin heeft om uitleg te geven over het hoe en waarom.

Met name met het oog op de stoelairbag, kan ik me wel iets voorstellen dat men geen echt leder (natuurprodukt) wil gebruiken: de sterkte/dikte van het leer kan per auto verschillen, dus ook de werking van de airbag. Wat de slijtage betreft: een goed argument, maar niet doorslaggevend, lijkt mij teveel op iemand een chromen juweel verkopen, omdat zilver steeds zwart wordt....
 

CDK

Forumguru
Bij Skoda is alleen het zitgedeelte leder, zijkant en achterkant van de stoelen is kunstleder.
 

TooTall

Forumguru
Kleine wereld, deze beste man is een vriend van mijn vader, zie hem elke maand wel eens.
 

jmw57

Lid
Als je vol leder bestelt moet je ook vol leder krijgen en geen half leder en half kunst. Je moet er wel behoorlijk voor betalen en dan wil je ook echt lijkt mij. :jaja: Dus als het waar is, vind ik dit toch wel een beetje rieken naar ..... en kan ik me heel goed voorstellen dat je je een beetje voelt gena.....:angry:
Het verhaaltje over de airbags vind ik een l..verhaal. :tongue: Waarom kan het bij andere merken wel op de plaats van de airbag en bij Skoda niet.
Ook het verhaal van slijtage vind ik zeer zwak.:nono:
Als je een goede kwaliteit leer neemt heb je daar geen last van. Kijk naar die oude Engelse, Americaanse en Duitse auto's van 30 a 40 jaar oud en waar leer in zit. Dat leer ziet er dan misschien wel "geleefd" uit, maar verkeert meestal nog in zeer goede conditie.
Als je leer goed onderhoud gaat het vaak langer mee dan de auto waar het in zit is mijn idee. :pieker:
 

MarcoO2

Forumguru
Wie heeft de term "vol leder" gebruikt? Als dat gezegd zou zijn, zou de beste man een sterk punt hebben. In de autowereld wordt heel vaak de term "leder" gebruikt, ook als het gaat om een mengeling van echt- en kunstleder.
 

Octavia32

Forumguru
Wat een nepperij dan zeg, alleen de zetel. Dus als je om en nabij de €2000 betaald voor leer uitvoering krijg je nep fabricaat. Als je aftermarket een leren interieur laat monteuren. Betaal je volgens mij ook om en nabij de €2000 en is het leer wel echt toch?
 

Michel

Forumguru
Bij Skoda wordt dit niet in de prijslijsten vermeld, maar als je in de prijslijst van concerngenoot Volkswagen kijkt, zie je bijvoorbeeld bij de Golf vermeld: "Alles wat contact heeft met het lichaam is leder, middenarmsteun en hoofdsteun en de rest is leatherlook". Let wel: hiervoor wordt ook een meerprijs van > € 2.000,- in rekening gebracht.

Kortom, Skoda is op dit punt niet uniek.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
Ik moest €750 bijleggen om leder te hebben bij de O3.. Ik vond dat een mooie prijs en heb dan ook hetgeen gekregen dat ik verwachtte, een mix van echt leder en van kunstleder.. Mij stoort het niet, omdat ik er mij ook aan verwachtte. (dat maakt natuurlijk wel een groot verschil uit..)
 

MarcoO2

Forumguru
Weet jij nog waar jij je verwachtingen op baseerde, Joske? Eigen onderzoek, de folder, mededelingen van de verkoper, noem maar op? Oftewel: hoe moeilijk is/ was het om erachter te komen dat het geen volleder is?
 

CDK

Forumguru
Bij mij heeft de verkoper mij daar op gewezen, maar als ik me niet vergis stond het ook netjes in de brochure vermeld :jaja:
 

Joske

Forumguru
Wel eerlijk gezegd ging ik er eerst (foutief) van uit dat het echt leder was.. Maar gezien de lage prijs leek mij dat nogal onwaarschijnlijk en met hier op het forum te kijken in het O3-gedeelte wist ik uiteindelijk waar ik mij moest aan verwachten. Betreft de optielijst, daar staat gewoon "leder" op volgens mij, zal de offerte nog eens opzoeken met de opties in detail. :)

Een auto in de showroom mét leder had ik niet om te vergelijken.. had wel in een Golf 7 gezeten (daar is het interieur toch echt wel een klasse hoger qua afwerking) voor testen van de 1.4TSI. Maar die Golf was ook wel een pareltje, zowel qua prijs als qua uitzicht.. :pieker: :)

De verkoper heeft mij niets specifieks verteld over het leder alleszins, heb er ook niet naar gevraagd dus ja.


EDIT:

zo staat het op de bestelbon:

Naamloos.jpg
 

Joske

Forumguru
Ik heb de configurator, website en folder nog eens goed bekeken. Nergens wordt er met een woord gerept over wat "soort" leder het is. Er staat enkel: "leder" of "volledig leder". Op dat gebied zouden ze mss toch wel wat opener mogen communiceren vind ik.
 

MarcoO2

Forumguru
Inderdaad, juist om dit soort gezeur te voorkomen. Ik blijf de reactie van de klaagmijnheer behoorlijk overtrokken vinden (even er vanuit gaande dat de krant er geen extra sensatie aan toegevoegd heeft...), maar qua communicatie kan t wel een tandje beter zou je zeggen.
 

Joske

Forumguru
Ik heb de "nieuwste" folder nog eens gedownload en dan kom ik wel volgende tegen:

Naamloos.jpg

Nog steeds voor interpretatie vatbaar, heb je nu de keuze tussen zwart leder of kunstleder..of is het combinatie van beiden.. Maar het staat er wel "ergens" in natuurlijk :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MarcoO2

Forumguru
Da's in ieder geval duidelijk genoeg om als koper door te moeten vragen. Ben benieuwd of dat ten tijde van de koop van de klager ook al zo vermeld was. Denk het niet, aan de geciteerde Skoda-medewerker te zien ;)
 

DimiTator

Actief lid
Een lederen interieur is geen €2000 waard. Je koopt tegenwoordig al een goed lederen bankstel voor die prijs, en daar is veel meer leder voor gebruikt.
 

Noord26

Forumguru
Sorry? Er zit heel wat meer werk in een autostoel als een recht-toe recht-aan bankstel.. Manuren zijn ook niet gratis.
 
Bovenaan Onderaan