Nederland heeft het gehad met Stellantis (PSA)

JeSko

Forumguru
Sommige van jullie weten ongetwijfeld nog van de miserie die ik gehad heb met onze C4 Cactus, wel, in NL is men vanuit de journalistiek beginnen onderzoeken naar deze problemen, en hoe daarbij klanten in de kou worden gezet door de dealers en de groep daarboven, ze willen zoveel mogelijk verhalen verzamelen van benadeelde klanten om zo Stellantis verantwoordelijk te houden voor deze klucht, van harte hoop ik dat jullie vanuit NL die Stellantis maffiosi verantwoordelijk kunnen houden, dat gerechtigheid hier eindelijk mag geschieden, hup Nederland hup :) !

 

hemi24

Forumguru
Je hoort er minder over, maar Ford past dezelfde ellende toe van een distributieriem die in olie draait. Ook daar zijn er genoeg die vroegtijdig sneuvelen.
 

JeSko

Forumguru
Dat Ford er zich ook aan gewaagd heeft wist ik niet, dat begrijp je toch niet de bewijzen dat het niet deugd zijn er.
 

Tees

Donateur
Die titel is wel een beetje clickbait hoor Jeffrey ;). Ik dacht even dat de Nederlandse overheid iets tegen Stellantis ging ondernemen...ik zou het TV-programma Kassa niet als het geheel van Nederland willen bestempelen.

Maar goed, prima dat ze erop duiken, Kassa krijgt soms nog wel eens wat voor elkaar.
 

EdK

Forumguru

Je bedoeld dit @Joske !!
Toevallig van weekend op TV en dat ik er middenin zapte.
Moest ook even aan je denken !
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Dat filmpje is wel geinig, als mevrouw begint met, deze auto's in de studio's, die hebben allemaal één ding gemeen ... En in mijn hoofd dacht ik dan al gelijk ; het is PSA troep :ROFLMAO: dat zou wat zijn, moest die mevrouw daarmee openen :D

Jammer dat ze daar zo ver gezakt zijn, ben altijd wel voorstander geweest van Franse auto's, die fase is wel door nu.
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Lol, ter mijner verdediging, die Citroën heeft altijd gedaan wat ie moest doen, eigenlijk nooit problemen met gehad, dus dat maakte het allemaal eens zo bizar. Je doet een goed werkende auto binnen voor een OH + Distributie, en vervolgens kan die auto niet meer op eigen kracht de dealer verlaten. Mag er niet aan terug denken want dan word ik weer pissig.

Achteraf gezien was het een zegen, anders waren we misschien nooit bij die Japanner uitgekomen, dat is toch een heel ander niveau in alles ten opzichte van wat PSA produceert. :)
 

Canon-Eye

Forumguru
Anderzijds vind ik het niet terecht om alle Franse auto's in het algemeen af te zagen, zoals ik nogal eens zie gebeuren.
Mijn vrouw heeft er over enkele decennia genomen een stuk of 7 van diverse merken gereden, ook voor haar werk, zonder daar ooit een probleem van enige betekenis mee te hebben gehad.

En vergeet niet dat er ook bij VAG-merken nogal wat breed voorkomende problemen zijn geweest met distributiekettingen, olieverbruik en zo. Was ook geen reden om laatdunkend te doen over die "Duitse troep", toch?
 

JeSko

Forumguru
Doe ik ook niet bewust hoor, het gaat hier specifiek over de Stellantis groep, dus daar vallen inmiddels ook Opel en dergelijke onder. Zoals je wel weet was ik hiervoor ook redelijk pro Franse auto's, vooral Peugeot heb ik altijd een tof merk gevonden. Het is gewoon doodzonde dat het merk nu zo word verpest, over mijn HDI 308 zal je me niets kwaad horen zeggen, dat was een meer dan prima auto! Maar die kwaliteit bouwen ze daar niet meer, zelfde geld min of meer voor Skoda nu ten opzichte van 10 jaar geleden.
 

EdK

Forumguru
In algemeen gaan de japanners beter om met garanties en terugroep acties.
Neef had een Lexus van meen een jaar of 10 oud en kreeg op bepaald moment evengoed een terugroep actie vanwege een slecht onderdeel.
Wel vermoed dat menig europees merk er niet over nadenkt om er dan een terugroep actie van te maken....
Of er moeten consumenten programma's zijn die er wereldwijd nieuws van maken en ze niet anders kunnen.
Al weer heel wat jaren terug was het in de VAG groep ook met de stangen van de zijramen die braken oid.
Werd geen garantie op gegeven en geen coulance, totdat ik meen RADAR het in een programma ter sprake bracht !
Tsja toen werd er zelfs geld terug gegeven aan mensen die daarvoor ervoor hadden betaald ! Me nichtje heeft toen ook met een voorbeeld brief haar geld weer terug gekregen op haar rekening.
 
Bovenaan Onderaan