Navigon.com en Navigon Fresh zijn gestopt per 30 November 2020

Status
Niet open voor verdere reacties.

bert44

Senior Member
Navigon.com and Navigon Fresh are no longer available as of Nov. 30, 2020. We have deleted all personal data except that which we are required to retain by law for regulatory or reporting purposes, such as invoice data. Any questions can be sent by post to the Data Controller, Garmin Würzburg GmbH, Beethovenstr. 1a, 97080 Würzburg, Germany, or by email at euprivacy@garmin.com.

https://www.garmin.com/nl-BE/privacy/navigonfresh/

Daar ben je klaar mee, live verbinding deed het ook al niet meer sinds paar weken, weet nu waarom
Maar wat nu te doen:pieker:
Is er een alternatief voor de diensten of gewoon uitzetten en doorgaan zonder live services :(

Kan ik gelijk ook de BT tethering uitzetten :cry:
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij kun je gewoon de FreshMaps voor de MN7 en MN8 gebruiken..?
De live services zullen wel uit de lucht zijn...
 

Cordoba

Forumguru
Dit geeft wel precies aan wat het grote probleem is met navigatiesystemen die in de auto ingebouwd zijn, vroeg of laat loopt de eigenaar tegen het probleem aan dat kaartupdates en services niet meer kunnen. Met de systemen waarbij je via je smartphone navigeert, en dit in het mediasysteem/klokkenwinkel is te zien.
 

EdK

Forumguru
waarbij je via je smartphone navigeert,
Ook dat gaat verdwijnen als er een e-sim in de wagen word ingebouwd dan kan google maps of FM ook gewoon rechtstreeks over je media unit gaan draaien
Mits de units het toestaan dat je alle apps kunt downen en installen....
 

bert44

Senior Member
Dat updaten is me nog wel gelukt hier ook Q4 2020 en Fresh werkt ook nog
Maar hoe kom ik nou van die rode icoontjes af in de display dat services niet werkt :pieker:
Ik heb alle instellingen al doorgelopen maar niets gevonden waarmee ik de services uitzet:bloos:
 

BigCheese

Forumguru
Mijn vrouw heeft al eerder afscheid genomen van de Navigon en gebruikt naar volle tevredenheid haar telefoon met Google Maps. Dan maar geen klokkenwinkel, daar deed ze toch al niets mee. Het enige wat ze misschien mist is de weergave van de PDC achter. De telefoon hangt nu aan het oude pootje van de Navigon met een verloopstukje die ik heb laten 3D printen. Ik heb er nog eentje over voor de liefhebber. Zie https://www.skodaforum.nl/forum/i/mod-phone-mount-op-oude-navigon-pootje-citigo-2012.41618/
 

BigCheese

Forumguru
Die Bluetooth werkte toch al voor geen meter dus die wordt niet gemist. Ze gebruikt nu een audiokabeltje (phone audio uitgang naar de audio ingang AUX). Overigens heb ik wel een truukje uit moeten halen om de optie AUX beschikbaar te maken op de radio.
 

SteGo

Donateur
Mijn vrouw heeft al eerder afscheid genomen van de Navigon en gebruikt naar volle tevredenheid haar telefoon met Google Maps. Dan maar geen klokkenwinkel, daar deed ze toch al niets mee. Het enige wat ze misschien mist is de weergave van de PDC achter. De telefoon hangt nu aan het oude pootje van de Navigon met een verloopstukje die ik heb laten 3D printen. Ik heb er nog eentje over voor de liefhebber. Zie https://www.skodaforum.nl/forum/i/mod-phone-mount-op-oude-navigon-pootje-citigo-2012.41618/

Ik heb ook al een poos geleden afscheid genomen van de Garmin. Die metertjes of andere info is in het begin best even grappig maar na een tijdje weet je het wel. En daarbij, alle info die op de Garmin wordt weergegeven kun je ook gewoon in de tacho-unit bekijken. Alleen dan niet zo makkelijk alles in 1 scherm. En de navigatie zelf vond ik wel zo extreem traag, dat gaat via een smartphone echt veel beter.
Gelukkig heb ik hem nog op tijd voor goed geld kunnen verkopen.

Het enige wat inderdaad wel handig was is het beeld van de PDC-sensoren achter. Dan kon je tenminste zien aan welke kant de sensor iets waarneemt.

Ik kreeg toevallig wel deze week van iemand een los pootje van de Navigon/Garmin unit. Die zou anders weggegooid worden, zonde. Dan knutsel ik er liever een smartphonehouder van. @BigCheese, mocht je het verloopstukje dat je over hebt nog steeds in de aanbieding hebben, dan ben ik wel geïnteresseerd. :jaja:
 

Herre

Senior Member
Hier in huis was er ook zon ding. Mijn vrouw heeft het ding een paar keer bijna uit de auto geflikkerd op de snelweg. De oplossing in de nieuwe up is veel beter. Houder voor telefoon met waze!
 

SteGo

Donateur
Mijn vrouw heeft het ding een paar keer bijna uit de auto geflikkerd op de snelweg.

:deuk:Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. :maakmegek:

Doet me denken aan een van m'n eerste Tomtom's, die was op een gegeven moment zo traag en liep zo vaak vast dat ik hem uit m'n werkbus heb gehaald, voor het wiel heb gelegd en er toen een aantal keer overheen ben gereden. Ik was zo kwaad op dat kloteding! :mad: :laugh:
En tegenwoordig ... wie koopt er uberhaupt nog een Tomtom?
 

VAG-man

Forumguru
Zonde dat NAVIGON niet meer bestaat vanaf 2009 een aantal jaren gebruikt. Zag er grafisch altijd goed uit. Degelijke toestellen ook.
 

Octavia_Gert

Senior Member
Ik gebruik het apparaat nog steeds voor bluetooth en rijgegevens. de navi heb ik nooit gebruikt, ik heb een telefoonhouder in de cd speler zitten met Apple Kaarten, Google Maps of Waze.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan