Columbus navigeren met Apple car-play

Daar zijn we weer,

Mogelijk dat meerdere mensen dit probleem ondervinden of reeds een oplossing hebben gevonden.

Ik heb een kodiaq Facelift met MIB3 Columbus.
Het digitale tellersscherm staat bij mij standaard op de sportweergave (Grote toerentellerklok in het midden).

Zodra ik via apple carplay een route instel schakelt het hele display over naar een weergave waarbij het grote navigatiescherm in het midden op het digitale dashboard zit.

Dit is vrij nutteloos aangezien de navigatie van de auto wordt getoond en dus niet de actieve route van apple kaarten.

Dit gebeurt tevens bij het selecteren van een alternatieve route.

Iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen?
 

ruisopdelijn

Actief lid
Dan moet je de optie “navigatie in instrumentencluster” oid uitzetten bij de standaard navigatie zelf.
Dit doet ie trouwens enkel bij apple kaarten. Google maps, Flitmeister of waze geven geen aanwijzingen in het cluster
 
Die optie zie ik er niet tussen staan bij mijn navigatie.

Voor de volledigheid, ik heb de virtual cockpit, dus niet het klein schermpje in het midden.
 

ruisopdelijn

Actief lid
Die heb ik ook.
Ik heb het nog even geprobeerd, maar inderdaad Apple Kaarten gooit het scherm om bij een wijziging in de route. ondanks het uitvinken in het navisysteem zelf (driekhoekje rechts onderin, dan de 3 puntjes en kaart in cluster oid uitvinken)
Flitsmeister en Google Maps doet dat niet. Dus of iedere keer je scherm weer wijzigen of een andere navi-app gebruiken.
 
Bovenaan Onderaan