Navigatiemeldingen in virtuele cockpit i.c.m. Android Auto (Maps)

• Onderwerp starter Deleted member 20094
  • Startdatum
D

Deleted member 20094

Hallo,

Soms (vaker niet dan wel) krijg ik de navigatiemeldingen in de virtuele cockpit als ik gebruik maak van Maps via Android Auto (wired aangesloten).

Hebben hier meer mensen 'last' van ? Is dit 'normaal' of kan het opgelost worden zodat de meldingen altijd aanwezig zijn?

Gr,
Arjan

Robbie146

Senior Member
Ik heb dit ook , alleen niet wired aangesloten, maar zelfde gedrag. Meldingen vaker niet dan wel te zien in de virtuele cockpit .
Mijn huidige SW versie is 1804, geen idee of dit invloed eeft,

SimplyClever

Nieuw lid
Ik probeer al een hele tijd googlemaps of Apple kaart in virtual te krijgen. Echt een gemiste kans dat hier geen CarPlay functies zichtbaar zijn

uitje

Nieuw lid
Ik ervaar precies hetzelfde. Heb wel eens het idee dat het ook te maken heeft met of je de route begeleiding op je telefoon al gestart hebt voordat Apple carplay verbonden is met je telefoon. Als deze nog niet verbonden is dan heb ik bijna nooit aanwijzingen in mijn virtual cockpit.

SimplyClever

Nieuw lid
Ja ik krijg alleen de navi in de Vcockpit als ik in de navi van de auto zelf een adres intoets

Laatst bewerkt door een moderator:

uitje

Nieuw lid
En met de navi van je auto bedoel je dan de ingebouwde navigatie of bijv. maps via Apple Carplay? De navi in de cokpit werkt sowieso (bij een Apple Device) alleen met Maps van Apple zelf en niet i.c.m. met Google maps of bijv. Waze

Laatst bewerkt door een moderator:

SimplyClever

Nieuw lid
Ja Navi van auto zelf. Bij gebruik van de voice-over pakt hij Apple maps en dan zie je in de cockpit wel de pijlen en afstand van de bocht.

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik heb sinds kort een Octavia IV uit 2020 en een iPhone met CarPlay. Bellen en muziek luisteren via de telefoon gaat prima, maar nog niet ontdekt hoe ik andere apps zoals kaarten, google maps of bv Storytel ook door gelinkt kan krijgen naar het auto systeem / infotainment dinges.

EdK

Forumguru
BT word in algemeen gebruikt voor het handsfree bellen en gaat zover ik weet niet over de USB kabel.
Dus BT altijd lekker aanhouden

HOERA!!!! Ik heb via zoeken hier ontdekt dat ik de functie Smartlink moest aanklikken mijn telefoon mee verbinden en ten kwam er opeens een heel mooie displayed met kleurtjes en allemaal apps van mijn telefoon in beeld zoals mijn agenda, whatsapp (don’t drive and text maar ok) etc ‍♀️. Whoop whoop! Zo leuk… ik ga er meteen even mee spelen JOEPIE!!!!

Is er nog iets aan te regelen dat als de Android telefoon van mijn man en mijn iPhone tegelijkertijd verbonden zijn met de auto, dat de infotainment dan weigert Apple CarPlay te laten kiezen boven Android? Tot nu toe vinden wij geen andere oplossing dan tel van man maar weer te ontkoppelen. #raar

Rallye

Forumguru
Kun je in het Smartlink-scherm niet voor een andere telefoon kiezen? Bij CarPlay only kan dat wel (geen Android telefoons hier in huis). Als het systeem per ongeluk voor de iPhone van mijn dochter kiest kan ik die keuze ongedaan maken en voor mijn telefoon kiezen. Overigens zou ik denken dat de keuze voor de welke telefoon gekozen wordt net zo met de sleutel verbonden is als de stoelinstellingen bijvoorbeeld: de auto herkent een sleutel en zet alle instellingen goed. Behalve de telefoon, zo lijkt het - daar pakt hij als vanouds de laatst gebruikte.

ertromp

Forumguru
Dat zou met Android ook te selecteren moeten zijn in het Smartlink scherm (hoofdscherm) althans bij mijn ID3 lukt het ook om te switchen ook rijdend van telefoons samsung A52 en een S22

Bovenaan Onderaan