Navigatie

Eric_Bartels

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb de Audience radio met 6-cd wisselaar in mijn RS zitten. Nu zit ik te overwegen om op marktplaats een VW RNS-MFD2 DVD navigatie te kopen en deze in de Octi te bouwen. Maar nu heb ik me laten vertellen dat er dan ook iets geherprogrammeerd dient worden via de CANBUS??
Heeft iemand daar ervaring mee of is het gewoon aansluiten en werken?
En de info die nu op de Audience verschijnt zoals temperatuur en achteruitrijd sensor gegevens? Zie je die automatisch ook op het navigatiescherm?

Bedankt alvast!

Eric
 

Dey

Actief lid
Volgens mij hoeft er niets geprogrammeerd te worden. De functionaliteit van temperatuur en sensoren komen te vervallen.
 
je zal niets van de achteruitrij sensor zien in je display.
het ligt er wel aan of je een maxidot hebt, ik weet niet of die automatisch meewerkt of dat die ingeschakeld moet worden.
 

ad5000

Actief lid
Hallo,

Ik heb de Audience radio met 6-cd wisselaar in mijn RS zitten. Nu zit ik te overwegen om op marktplaats een VW RNS-MFD2 DVD navigatie te kopen en deze in de Octi te bouwen. Maar nu heb ik me laten vertellen dat er dan ook iets geherprogrammeerd dient worden via de CANBUS??
Heeft iemand daar ervaring mee of is het gewoon aansluiten en werken?
En de info die nu op de Audience verschijnt zoals temperatuur en achteruitrijd sensor gegevens? Zie je die automatisch ook op het navigatiescherm?

Bedankt alvast!

Eric

De computer van de auto moet worden ingesteld op de aanwezigheid van de navigatie!

Via de MaxiDot kan je dan o.a. switchen tussen de MFD/Radio/Navgatie/Telefoon (wat er dus is geinstalleerd).
Je kunt om de niet uit te leggen reden helaas niet de parkeersensoren aflezen in het scherm van de navigatie unit (ala BMW...gemiste kans overigens). Als er iets in staat zou moeten zijn dit op een mooie wijze grafisch weer te geven was het wel dit scherm...

De temperatuur kan je aflezen op de MaxiDot, alleen moet je dan wel schakelen via de besturing daarvan.

Als je nog even wacht kan je beter de nieuwe RNS 500 van Skoda nemen (heb ik ergens een post van gemaakt). Voordeel: Skoda systeem met touchscreen en harddisk en SD-kaart lezer (ook al te koop als VW systeem voor 1300,- euro).

Succes met je keuze.
 

Eric_Bartels

Nieuw lid
De computer van de auto moet worden ingesteld op de aanwezigheid van de navigatie!

Via de MaxiDot kan je dan o.a. switchen tussen de MFD/Radio/Navgatie/Telefoon (wat er dus is geinstalleerd).
Je kunt om de niet uit te leggen reden helaas niet de parkeersensoren aflezen in het scherm van de navigatie unit (ala BMW...gemiste kans overigens). Als er iets in staat zou moeten zijn dit op een mooie wijze grafisch weer te geven was het wel dit scherm...

De temperatuur kan je aflezen op de MaxiDot, alleen moet je dan wel schakelen via de besturing daarvan.

Als je nog even wacht kan je beter de nieuwe RNS 500 van Skoda nemen (heb ik ergens een post van gemaakt). Voordeel: Skoda systeem met touchscreen en harddisk en SD-kaart lezer (ook al te koop als VW systeem voor 1300,- euro).

Succes met je keuze.


Die RNS500 zou een betere keus zijn natuurlijk, de verlichting zal dan in ieder geval ook groen zijn in tegenstelling tot de VW modellen. Enig idee wanneer die gaat komen?
 

Jager

Actief lid
Ik zou nog maar even wachten, mn broer plukte dit zonet van Seat-Online af:

Gepost op 15 Mei 2007:
Advies: nu nog niet kopen ! Software die beschikbaar komt is pas over twee of drie weken beschikbaar en dan alleen op DVD. Er is nog geen volledige duidelijkheid of er straks vanaf HD genavigeerd kan worden !! Dit heeft te maken met wat hard- en softwarematige problemen. Verder zijn de aansluitingen voor externe apparatuur veranderd dus een multimedia-adapter van de MFD2 past niet meer. Ik ben druk doende nog wat meer info los te krijgen en eventueel een pic van de achterzijde....

Lijkt me vrij duidelijk, even afwachten.
Als je op bm-onderdelenshop.nl kijkt staat er ook een voor 2250,= zo meenemen zonder dvd
http://www.bm-onderdelenshop.nl/touran/audio/dvdnavitouchscreen.html

Zou een Pioneer systeem niet wat voor jou zijn? Avic HD3BT - harddisk navigatie/bluetooth/dvd/etc
Zelf heb ik de Avic D3BT besteld, deze is bijna gelijk aan de HD3 alleen geen harddisk navi, maar vanaf DVD
Heb er een iPod kabel bij laten doen en kan dan gewoon de navi dvd laten zitten
 

Eric_Bartels

Nieuw lid
Die Avic HD3BT is inderdaad erg mooi. Maar is hier een Octavia inbouwraam in het zilver voor te krijgen zodat ie naadloos in de Octavia past??

Eric
 

Jager

Actief lid
Die Avic HD3BT is inderdaad erg mooi. Maar is hier een Octavia inbouwraam in het zilver voor te krijgen zodat ie naadloos in de Octavia past??

Eric

Denk inderdaad niet dat er een zilveren inbouwframe is, maar je kunt het misschien oplossen door deze zelf te spuiten? (of laten doen)

Hier nog wat fotos van iemand die ook een HD in z'n RS heeft
Persoonlijk valt het mee, je zou nog het kleine randje dus zilver kunnen spuiten, maar ik zou me er niet aan ergeren.
En trouwens, die RNS510 heeft toch ook zwarte randen ?
Navi1.jpg

Navi2.jpg

Navi3.jpg
 
Bovenaan Onderaan