Navigatie voor mijn nieuw te bestellen O2

Sparkie

Forumguru
Beste forumleden,

Binnenkort moet ik de beslissing nemen over een nieuwe lease-auto. Dit gaat hoogstwaarschijnlijk een 20% Octavia Combi 1.6 TDI Elegance Greentech 5d of Business Line worden. Nu hoor en zie je van alle kanten dat de Columbus die in de BL zit nogal vatbaar voor diefstal is en daarom ben ik op zoek naar een alternatief.

Via de leasemaatschappij ligt er een aanbod om een Pioneer Avic F930BT te laten installeren, maar de prijs daarvan is niet overdeeld gustig en ik lees wat ervaringen van andere gebruikers waar ik ook niet echt vrolijk van wordt.
Tips voor een ander navigatiesysteem zijn dus meer dan welkom. Wat ik zoek:
- Zoveel mogelijk bediening via het stuur.
- Bluetooth
- De mogelijkheid om softwareupdates via USB en/of SD kaart uit te voeren.
- Regelmatige kaartupdates.
- Prijs max 1000 euro.
- Afneembaar front

hemi24

Forumguru
Wil je een eerlijk antwoord?!?

Neem een losse navi en plaats een houder van Brodit of soortgelijk. Scheelt klauwen met geld en kaarten zijn stukken beter bij de tijd!

Sparkie

Forumguru
Is eventueel ook een optie. Wat ik alleen vreselijk lelijk vind zijn die kabels die dan over het dashboard lopen. Plus het altijd en eeuwig aansluiten op de 12V en het turen op een veel te klein scherm.
Of loop ik nu vreselijk achter? :winkie:

helemaal mee eens, gewoon een degelijke autoradio/dvd(me goede geluidskwaliteit en een losse navigatie. mooi compacte TT , die je met wat handigheid in je vakje boven op je dashboard kunt maken. (ik ken iemand die een tomtom op een plexiglas plaatje heeft zitten. gewoon navi achteroverdrukken en deksel dicht. niemand die het ziet dat er een navi in ligt.en kabeltje kan binnendoor.
mijn mega-grote navi (garmin zumo 660) zit gewoon op een houder naast mijn radio/dvd . bevalt prima, en geen kringen op het glas.
succes.

deusjevo

Forumguru
Voor die kabels valt wel wat te vinden en 7" scherm is best te doen hoor.
Slaap je ook lekker rustig 's nachts... :winkie:

TL@

Forumguru
Het kan ook mooier. Ik heb zelf al in 2 auto's de nav mooi ingebouw:

PICT5089.jpg
http://www.skodaforum.nl/board/show...ijn-nieuw-te-bestellen-O2&p=248885#post248885

en

DSCF1550 (Large).JPG
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?6764-En-hij-is-alweer-besteld/page3

In mijn huidige heb ik een Columbus, ben er niet zo tevreden van. Start enorm traag op (muziek speelt direct maar als je naar een andere bron of navigatie wilt, ben je weeral even aan het wachten) en wilt geen playlists pakken van een externe harde schijf. Ik was veel tevredener van mijn iGO8 apparaat (buiten het feit dan dat je die altijd weer uit de moest halen)

Ik zou nu eerder voor deze gaan (AVIC9310):
[video=youtube;Z4t0Oz1eXTo]http://www.youtube.com/watch?v=Z4t0Oz1eXTo&feature=youtu.be[/video]

Of voor de Zenec 2010 natuurlijk:
[video=youtube;lX6Cbd6s4bQ]http://www.youtube.com/watch?v=lX6Cbd6s4bQ[/video]

heb kort geleden nog dezelfde model besteld met een Kenwood 7280BT , zit alles op en dr aan maar kost wel 1825 incl inbouw en materialen

Sparkie

Forumguru
Klopt. Die heeft, net als de 9310, geen afneembaar front. Wat ik zo snel heb kunnen vinden met afneembaar front is de JVC KW-NT30.
Verder is er niet zo heel veel te vinden.

De 930 heeft dit wel. Maar dan heb je wel een stuurwielinterface, antenne verloop en een dashboardpaneeltje nodig.

hemi24

Forumguru
Kan nu niet zeggen dat het Pioneer "alternatief" nou een toonbeeld van elegantie is, met die veel te grote zwarte rand rondom... :biggthumpdown:

Sparkie

Forumguru
zie er wel erg mooi uit zo. en die 70 euro kom je vast wel overheen.(als je die zelf moet betalen.)

Ik begrijp niet helemaal wat je met deze opmerking bedoelt?

Edit: ow, wacht; je bedoelt dat afdekplaatje.

Euries is geen probleem. Het valt binnen het leasebedrag.

Rallye

Forumguru
Je kunt ook een TomTom met actieve Brodit-houder nemen, dan heb je nauwelijks meer snoeren over je dashboard.

Sparkie

Forumguru
Een TT o.i.d. laat ik buiten beschouwing, omdat ik de mogelijkheid in het leasebedrag heb om ongeveer 1000 euro te besteden aan een radio/navigatie. Plus vind ik een ingebouwde unit persoonlijk veel strakker staan.
Voor mij is de keuze of een Elegance Business Line, of een Elegance met een mooie aftermarket navigatie. Vooralsnog gaat de voorkeur uit naar de Pioneer om de volgende redenen:
- Geen bijtelling
- Minder diefstal gevoelig (afneembaar front)
- Recente kaartupdates

Bovenaan Onderaan