Navigatie Updates 2019/2020

Fmoon

Forumguru
Vandaag bleef mijn GPS ineens op N (noord) hangen tijdens het rijden. Navigatie bleef de weg wel weergeven maar telde geen kilometers af en de eindtijd telde op. Nadat de auto even van het stroom is afgeweest deed alles het weer. Hoop op een 1 malig incident.
 

HarrieSkoda

Forumguru
weet nie welke versie je nu hebt?
Ik heb ook de BT geupdated, moet je nog meer updaten aan firmware dan?

2017/2018 heb ik nu.

Moet de firmware updaten voor betere features voor de achteruitrijcamera.

Nieuwe firmware bevat;

Main advantages of a new FW (depending on your current version):

- better touchscreen response

- improved radio reception (FM + DAB)

- better sound (probably only with Canton)

- improved reversing camera screen (for retrofitters, "transparent background" and auto-hiding picture control buttons)

- a bit faster Navi startup (Amundsen)
 

Rallye

Forumguru
Die update van november is er al (via de eerder gedeelde link) ik heb even gekeken of er nou verschil in zat, maar had niet het idee, zie nog steeds staan versie 2018/2019 (had eerst 2013 ;)

Maar als je nu die link bekijkt zie je dus versie 2018 / 2019 staan. weet nie welke versie je nu hebt?
Ik heb ook de BT geupdated, moet je nog meer updaten aan firmware dan?

Dat gewoon de versie die er in augustus opgekomen is en die eind april op de VW-site stond volgens mij. Of is dat bij een Columbus anders?
 

MaxN

Donateur
Nee is inderdaad de versie die in april al via VW te krijgen was.
Versie 169 is nog steeds de nieuwste.
Overigens had nummer 166(de voorganger) ook al de naam 2018/2019.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ok, bedankt.
Dat dacht ik al. Dan is er voor mijn Amundsen geen firmwareupdate, want er staat alleen "Er waren geen software updates voor het VIN". Navigatie en radiologo's worden wel netjes aangegeven.

Misschien toch wel, maar wordt deze niet aangegeven op de Skoda site met je VIN.

Is bij mij namelijk ook zo het geval. Ik heb het nodig voor een feature van de achteruitrijcamera. Deze is met de huidige firmware niet naar wens.

Ik denk dat ik er morgen even een nieuw topic over maak, dan laten we dit topic 'schoon' voor de navigatie.
 

robzie

Senior Member
Die update van november is er al (via de eerder gedeelde link) ik heb even gekeken of er nou verschil in zat, maar had niet het idee, zie nog steeds staan versie 2018/2019 (had eerst 2013 ;)

Maar als je nu die link bekijkt zie je dus versie 2018 / 2019 staan. weet nie welke versie je nu hebt?
Ik heb ook de BT geupdated, moet je nog meer updaten aan firmware dan?
Lees ik hier nou dat je de Bluetooth versie kunt updaten, krijg je daarmee wellicht ook een betere geluidskwaliteit? Want mijn handsfree icm Nokia 5 is bar en boos.
 

MaxN

Donateur
Grappig. De VW-site heeft de nieuwe al wel.
Als je netjes via de Skoda Update-portal gaat staat de 169 nog onder de link. En dat de nieuwe update in Augustus 2018 komen :deuk::banghead::fool:
 

Spector

Forumguru
Nee is alleen kaart-updates.
Firmware moet apart gedownload en geinstalleerd worden.

oké, die is druk aan het downloaden nu. Firmware kijk ik wel even via het systeem of er nog updates zijn, die kan de Columbus ook via de wifi binnen halen.
 

Jstruijk

Senior Member
Voor de Amundsen MIB2 is deze kaart update nog niet beschikbaar.

Het ophalen van de firmware via WiFi, is dat ook mogelijk door een nieuwe Amundsen of moet dat dan weer via de
dealer(of evt via SD kaart of andere manier)?
 

Rallye

Forumguru
Voor mijn (MJ2016) Amundsen betekent updaten dat ik het bestand op mijn PC moet downloaden en uitgepakt op de SD-kaart moet zetten. Als je Amundsen over wifi beschikt dan zou hij het misschien zelf kunnen downloaden. Ik kan zo niet zien van wanneer jouw auto is, maar probeer het eens over wifi, zou ik zeggen. We horen graag ofe het je gelukt is......

Dealer is dus niet nodig: je hebt in ieder geval drie jaar gratis kaarten. Daarna is onduidelijk - vanaf welk moment wordt begonnen met tellen voor die drie jaar overigens ook......
 
Bovenaan Onderaan