Navigatie Updates 2019/2020

Jessedew

Senior Member
@Jessedew Je lijkt nog niet helemaal te weten of er een Columbus dan wel misschien toch een Amundsen in zit. De Amundsen (die navigeert vanaf een SD-kaart) ziet eruit als het plaatje linksboven; de Columbus (navigeert vanaf de HD) staat rechtsonder.

Bekijk bijlage 69410

@roestslc Op de Skoda webshop staat voor de Columbus ook nog de V15: https://shop.skoda.nl/auto-accessoires/car-electronics/ Dat lijkt overigens een DVD te zijn...

Die indruk wekte ik idd. Maar het is een columbus. Zag bij de instructie boekjes een Columbia handleiding zitten. Die gek genoeg niks zegt over updaten.
 

Jessedew

Senior Member
Heb je nou al de update via de link die ik gaf geprobeerd? Want dat zou moeten werken.

Nog niet in de gelegenheid geweest, halve avond bezig geweest om even door het gebruiksaanwijzing boekje van de auto door te bladeren, anders kom ik er pas na een paar maanden achter wat de auto allemaal kan;)

Maar als ik het goed begrijp, kan ik via die link die je deelde en alle stappen doorlopen, gewoon alles gratis via Skoda updaten?
 

kwillems

Donateur
Ja ik zag het ook al. Mooi hè?
Geeft net even een 'premium gevoel' vind ik.

Mijn stoelen zijn volledig in leer uitgevoerd. Heb jij dat ook?
 

Rallye

Forumguru
@Jessedew Enige is dat ooit gezegd is dat de updates slechts voor een bepaalde periode gratis waren (en bij VW langer dan bij Skoda). Ik hoor graag of de update het bij jou gewoon doet.
 

hemi24

Forumguru
Ik zou de link naar de VW site kiezen, gecomprimeerd bestand downloaden en zelf uitpakken gaat veel sneller dan via het downloadprogramma van de skoda site!
Bestanden die je uiteindelijk binnenhaald zijn exact hetzelfde...
 

Rallye

Forumguru
Ik vraag me op er werkelijk sprake van is dat VAG dat bepaalt. Skoda maakt namelijk ook een paar extra slagen: de koppeling met het VIN en het verpakken van de bestanden in een uitpakprogramma. Men lijkt (maar ik ben geen ICT’er) ook een eigen plekje op internet te gebruiken. Allemaal verklaringen voor vertraging, net als die van jou. Waarbij dan Bentley, Lamborghini en Audi nog eerder de nieuwe kaarten zouden moeten krijgen- die zijn immers nog “premium-mer” dan VW. Geen idee of dat zo is....
 

Jessedew

Senior Member
Ja ik zag het ook al. Mooi hè?
Geeft net even een 'premium gevoel' vind ik.

Mijn stoelen zijn volledig in leer uitgevoerd. Heb jij dat ook?

Nee ik heb de stoffen uitvoering. Had in mijn Audi half leer. Helemaal leer lijkt mij met erg warm of erg koud weer minder prettig, maar misschien is dat wel niet zo :) Nadeel van het stof is wel dat de kleine (ondanks de ruimte) toch nog met zijn voeten tegen de achterkant van de stoel zit, dus daarvoor maar een doorzichtige achterkantbeschermer bij Aliexpress besteld.

Overigens is het me gelukt de navigatie software te downloaden via jouw link. Ga hem zo eens proberen te updaten, weet niet of de accu dat trekt? Alhoewel, bij mijn vorige auto was ik de lichten een keer een uur of 6 vergeten uit te zetten en toen startte die ook nog gewoon.
 

Jessedew

Senior Member
Zo, het lijkt gelukt te zijn. Eerst de bestanden los gedownload, daarna op een geformateerde 32GB sd kaart gezet. Vervolgens het apparaat laten updaten. Wel paar keer opnieuw het apparaat aan moeten zetten omdat hij automatisch uitgaat. Duurde ruim 2,5 uur (maar kan waarsch sneller)

Staat nu kaart 2018/2019:) 20181028_190231.jpg

20181028_190231.jpg
 

kwillems

Donateur
Goed om te horen!
Bij mij duurde het een paar weken geleden ook zo'n 2,5 uur.
Op die pagina van Skoda las ik dat er in november weer een update komt trouwens.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Momenteel ben ik bezig om de firmware van mijn O3 PFL te updaten.
Nu ik daar toch mee bezig ben, wil ik ook gelijk de nieuwste navigatie update erop hebben staan.

Ik las dat er sprake zou zijn dat er in november wederom een update zou komen. Weet iemand hier meer van?
Anders wacht ik natuurlijk liever nog even, dan het 2 x in korte tijd te moeten gaan doen.
 

MaxN

Donateur
Ik heb geen idee of er dan alweer een update komt.
Die van augustus was ook een maand te laat.
 

Jessedew

Senior Member
Die update van november is er al (via de eerder gedeelde link) ik heb even gekeken of er nou verschil in zat, maar had niet het idee, zie nog steeds staan versie 2018/2019 (had eerst 2013 ;)

Maar als je nu die link bekijkt zie je dus versie 2018 / 2019 staan. weet nie welke versie je nu hebt?
Ik heb ook de BT geupdated, moet je nog meer updaten aan firmware dan?
 
Bovenaan Onderaan