Navigatie Updates 2019/2020

Alleen maar om een waardeloos forum ?....:pardon:
Nee hoor, geen kwaad woord over het Peugeotforum. Alleen hier is het gezelliger met veel actieve leden en bovenal veel interessante onderwerpen.
Ik had het echt wel gehad met de Peugeot 508. Gebruikte steeds meer olie en ondanks een nieuwe turbo bleef hij moeite houden met onze caravan. De THP motor is helaas een slecht ontwerp...
 

s-line

Forumguru
Zeker nog nooit in een 308 gereden dan..?

:cry:
Jazeker 2015/2016 in een 308 sw allure,1.6thp gechipt naar 196,8 pk. Was een prima auto. Alleen mijn vrouw wilde toen graag de nieuwe 3008 suv.

@Klaver4 alle nieuwe motoren zijn slechte ontwerpen. Google en lees hier maar eens over de ts(f)i motoren en alle bijkomende problemen. Er werden goede motoren gebouwd tot in de jaren 90 daarna ging het niet meer om kwaliteit.
 

hemi24

Forumguru
Jazeker 2015/2016 in een 308 sw allure,1.6thp gechipt naar 196,8 pk. Was een prima auto. Alleen mijn vrouw wilde toen graag de nieuwe 3008 suv.

Géén krakende achteras, door rijwind vibrerende voordeuren, krakend koppelingspedaal, hangenblijvend koppelingspedaal, traag radio/navigatiesysteem, slecht functionerende regensensor, etc..?

In principe is het geen slechte auto, het is alleen jammer dat de ontwikkeling gestopt is toen ze bij 90 a 95% waren...


De kaarten voor de navigatie (van de pre-facelift versie) zijn net zo slecht up-to-date als binnen de VAG groep, maar dat is geen verrassing aangezien de leverancier dezelfde is.
 

Canon-Eye

Forumguru
  1. Ik kan je naar allerlei plaatsen meenemen waar door Rijks- of Provinciale Waterstaat overbodige of conflicterende borden zijn geplaatst die niet goed in lijn zijn met de geldende regels en daarmee onduidelijkheid creëren.
  2. Navigatie is, net als al die rijhulpsystemen, een HULPmiddel. Niks meer en niks minder. Het kan je helpen om te weten waar je aan toe bent op plaatsen waar de overheid onvoldoende duidelijkheid biedt, maar dan is het wel fijn als het systeem een beetje actueel is en je niet op het verkeerde been zet.
 

s-line

Forumguru
Géén krakende achteras, door rijwind vibrerende voordeuren, krakend koppelingspedaal, hangenblijvend koppelingspedaal, traag radio/navigatiesysteem, slecht functionerende regensensor, etc..?
.........
De achteras had inderdaad geen last van tot ik hem wegdeed. Nu weet ik niet of het uitmaakte dat de mijne verlaagd was. En de rijwind is mij ook nooit opgevallen maar ik had ook altijd lekker het denon soundsystem redelijk hard aan. Daar hou ik wel van en het scheelt een hoop kleine irritatie’s die je misschien hoort als het stil is in een auto.:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

45069

Senior Member
Gisterenavond even een navigatieupdate gedaan voor mijn Octavia. Er zat nog 2018 software in , nu de versie 0184 2020. Sd kaartje er in en na een ritje van ongeveer 35/40 minuten was de update gereed en staat alles op 2020.
 

avpy

Senior Member
voor mijn VIN is er geen update volgens de skoda site.
Ik heb superb 2011 met Columbus systeem.
Weet iemand misschien waar ik een update kan vinden ??
 
Laatst bewerkt:

Baphi

Forumguru
Dat klopt, aangezien de Superb2 geen mqb platform is en dus niet gebruik maakt van het columbus mib-systeem maar nog van het columbus rns-510 systeem. Die laatste is officieel alleen te updaten met dvd van de dealer
 
Bovenaan Onderaan