Navigatie Updates 2019/2020

Rosinfield

† In Memoriam
Op zich geen probleem, alleen moet je zorgen dat "verborgen bestanden" worden gewist van het kaartje alvorens dat te verwijderen. Daar zijn progjes voor zoals CleanMyDrive2
 
Ok, maar het probleem is dat ik de gegevens van site van skoda, niet kan downloaden. Er gebeurt helemaal niets, nadat ik na het ingeven van mijn VIN, de bestanden selecteer die dan moeten worden gedownload. Misschien zit er wel een verschil op de site van skoda voor belgie en die van nl.
 

MaxN

Donateur
In de O2 zit de RNS510 Columbus, deze kan je met een DVD updaten naar de nieuwe kaarten.
Deze is te koop bij de dealers of via alternatieve manieren zoals marktplaats, internet, enz...
 

LdN

Forumguru
@Peter pan
Ik weet niet hoe het met een apple werkt maar in windows word er na het selecteren van het bestand word er eerst een klein tooltje gedownload "downloader.exe".
Dat tooltje moet je starten en dan start de download.
 

Jessedew

Senior Member
Hallo allen,

Zie dat dit een navigatie topic is.
Ik heb sinds deze week een Octavia combi uit 2013, (nieuwere model)

Volgens mij zit daar een columbus in.

Zijn er goedkopere mogelijkheden om de navigatie te updaten dan 100 euro af te tikken bij de dealer?
(anders rij ik gewoon lekker met Google Maps op mn telefoon)

En heeft het ook zin om te kijken of er een update is voor de software van het algehele systeem? en waar zou ik die kunnen vinden?

Alvast bedankt!!
 

EdK

Forumguru
Als je google maps hebt zal je ook wel google hebben
Zoek dan eens met google.
Er zijn wat niet legale site's die de nieuwe mappen aanbieden
Waar je op kunt zoeken is underground

Volledige website kunnen en mogen we niet posten ivm de forumregels.....
En dat 4 uur updaten dat valt best mee, als hij al niet na 2 uur klaar is dan zet je wagen lekker uit en bij volgende rit gaat hij gewoon door met updaten
 

EdK

Forumguru
Waarom zou hij dat doen als hij de updates gewoon gratis via de website van Skoda kan binnenhalen?

aan de hand van de volgende opmerking van TS : Zijn er goedkopere mogelijkheden om de navigatie te updaten dan 100 euro af te tikken bij de dealer?
Ga ik er van uit dat hij een oudere versie navi heeft die nog niet graties geupdate kan worden...
Vandaar me vorige reactie
 

100pk

Lid
Zijn er mensen bij die reeds een update gedowload hebben met een apple computer. Bij mij lijkt het het niet zo goed te lukken. Waarschijnlijk ligt het probleem bij mij hoor, maar alle tips zijn welkom.
Waarschijnlijk gebruik je Safari. Als je de popup-blocker gebruikt (ergens in de security-voorkeuren) wordt de downliad niet gestart. Voorkeur aanpassen of een andere browser gebruiken.
 

Jessedew

Senior Member
@Jessedew Heb je een Octavia II (dure updates, tenzij je minder legaal gaat - waarnaar we hier niet mogen verwijzen) of een Octavia III (gratis updates via de genoemde site). Zie https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Škoda_Octavia

Heb idd een Octavia 3. Met kaarten uit 2014. Heb de genoemde site bekeken. Maar kan je dus kaartupdates daar gratis downloaden? Aangezien ik op de officiële Skoda site forse bedragen zag staan als ik mijn kenteken intikte. Dus ik dacht dat ik daar flink voor moet betalen, zou fijn zijn als dat niet hoeft.
 
Bovenaan Onderaan