Navigatie Updates 2019/2020

GJS

Senior Member
Zijn auto is van 2013 en zal wel een MIB1 zijn net zoals ik heb, ik heb ook maar een 8GB kaartje en daar past de volledige kaart versie op, er is ook maar 1 kaart te downloaden bij Skoda voor MIB1.

upload_2019-7-24_12-18-13.png
 

Zelle

Donateur
Ik had geen versie te kiezen. Heel europa staat er op. Hangt denk ik samen met het VIN en het bouwjaar etc. De versie is 2019/2020 Europa. Zelfde als hieboven genoemd.
 

TonJ

Nieuw lid
@Rallye zekers! Bij het instoppen van de sd kaart verschijnt er ook een melding in het scherm inzake update gevonden op sd kaart. Maar wanneer je de opdracht geeft om daadwerkelijk updates op te zieken, mag je tijdje wachten en dan verschijnt “bestanden niet gevonden”. Vandaar de vraag of het formatteren in een bepaald bestandsformaat zin heeft? NTFS, FAT32 of exfat.

Ik heb dezelfde ervaring ("Update gevonden" ... "bestanden niet gevonden"), met mijn 2016 Octavia en het Columbus systeem. Maakt niet uit of ik vanaf een USB-stick of vanaf de SD-kaart probeer te updaten.
 

GJ M

Forumguru
Ook hier problemen gehad met updaten. Gisteren de nieuwe versie opnieuw gedownload, en de USB geformatteerd (niet snel). Daarna alles uitgepakt, en vandaag kon ik de update wel draaien
 

TonJ

Nieuw lid
Ook hier problemen gehad met updaten. Gisteren de nieuwe versie opnieuw gedownload, en de USB geformatteerd (niet snel). Daarna alles uitgepakt, en vandaag kon ik de update wel draaien
Aha, dat geeft de burger moed :-). Dank voor je reactie. Dan ga ik het ook maar opnieuw proberen vanaf het begin.
 

ralma

Lid
Dit is al weken aan de gang, lijkt er steeds meer op dat Skoda zijn grip op alle IT gebeuren verloren is en er niet veel belang aan hecht er echt iets aan te doen.
 

Renkie

Forumguru
Mocht je problemen hebben met de Skoda site icm de VIN check: eerder kon je altijd bij de VW site zonder restrictie alles downloaden.

Even vooraf goed uitzoeken welke navi unit je hebt en wat de "VW naam" er voor is.
 

Jessedew

Senior Member
Iemand recent nog de nieuwste update kunnen installeren? Ik had ook geen kaarten beschikbaar voor mijn VIN. Heb wel in november 2018 nog nieuwe kaarten kunnen downloaden (dus weet niet in hoeverre het zin heeft om bijv. de Volkswagen kaarten te downloaden, (met het risico dat de boel het helemaal niet meer doet zegmaar)
 

Jessedew

Senior Member
Zoals veel vaker gezegd: ga naar https://webspecial.volkswagen.de/vwinfotainment/nl/nl/index/downloads/maps-download#/

Als je een Amundsen hebt is dat een Discover Media; een Columbus is een Discover Pro. Kies een Golf van hetzelfde bouwjaar als je Skoda en trek de grootste kaart binnen.....

Ja, wellicht was mijn vraag niet helemaal duidelijk. Ik heb dat idd gelezen, ik heb in november 2018 mijn navi nog geupdated, dus wat ik me vooral af vroeg, heeft het dan zin om nu al te updaten via volkswagen? of gewoon even te wachten tot skoda het wellicht weer doet (extreem veel zal er niet veranderd zijn schat ik in namelijk ;)
 

MaxN

Donateur
Zijn dezelfde kaarten. En de VW site is vaak wat eerder met de nieuwe kaarten. Kan dan nog wel eens een maand of 2 duren voordat deze bij Skoda op de site staat.
 

Rallye

Forumguru
Je kunt aan de versie zien dat de VW-kaarten nieuwer zijn dan die van Skoda. Ook al is er niet veel veranderd, waarom niet gewoon updaten zou ik zeggen?
 

VAG-man

Forumguru
Zou ik ook doen. Zo snel als mogelijk updaten. Gelukkig doet mijn navigatie dit dagelijks, nee zelfs elke minuut ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: G.P.

Frankie

Actief lid
als ik de instructies (Golf, >2017, Discover Pro) volg kom ik bij een download van 24GB. Is dat normaal?
 
Bovenaan Onderaan