Navigatie Updates 2019/2020

MaxN

Donateur
@Ram0nEven jij kan gewoon elke geschikt kaartje gebruiken, dus ook jou Kingston kaartje.
Met een Amundsen is het anders. De Columbus zet alles op een interne hardeschijf.
Dus gewoon uitpakken op het kaartje en in de auto in een sd-slot drukken. Meestal komt er dan wel een melding in je scherm, daarna geduld hebben.
 
@Ram0nEven jij kan gewoon elke geschikt kaartje gebruiken, dus ook jou Kingston kaartje.
Met een Amundsen is het anders. De Columbus zet alles op een interne hardeschijf.
Dus gewoon uitpakken op het kaartje en in de auto in een sd-slot drukken. Meestal komt er dan wel een melding in je scherm, daarna geduld hebben.


Danku! ga het vanavond direct proberen!
 
Ik heb hem op dit moment aan het updaten! gisteravond de software opnieuw op de sd kaart gezet en hij is nu op dit moment druk bezig:thumbsup: Wanneer die klaar is meld ik het weer!
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Voor mijn schoonvader heb ik een soort handleiding gemaakt om de laatste update voor zijn Golf te installeren. Deze kun je ook gebruiken voor de Amundsen. Daarom deel ik deze hier ook even.
 

Bijlagen

  • Update VW navigatie.pdf
    319,9 KB · Weergaven: 128

helvetica86

Nieuw lid
Hallo Berpie

Dank je wel voor je duidelijke stappen. Ik heb het geprobeerd, maar wel niet op de originele SD kaart (garagehouder zei me dat ik een andere moest gebruiken) en dat lukte niet. Dus toch maar de originele leegmaken?

Veel groeten
 

helvetica86

Nieuw lid
Dank je wel hoor

Het stoort me toch wel ze in de garage foute informatie geven. Zij zullen toch ook de originele kaart gebruiken om voor hun klanten de updates uit te voeren (de klanten die liever willen dat de garage dit doet)?
 

Rallye

Forumguru
Ja, maar die (lease-) klant heeft meestal de Columbus...... en die heeft geen OEM-kaartje nodig.
 

Beertjeskodiaq

Nieuw lid
Goedendag,

Ik probeer mijn Columbus systeem van 2018 ook een update te geven, maar ik krijg constant de melding "bestanden niet gevonden".

Weet iemand in welk bestandsformaat de SD kaart geformatteerd moet worden? NTFS, FAT32 of iets dergelijks?

Ik hoor het graag.
 

Beertjeskodiaq

Nieuw lid
@Rallye zekers! Bij het instoppen van de sd kaart verschijnt er ook een melding in het scherm inzake update gevonden op sd kaart. Maar wanneer je de opdracht geeft om daadwerkelijk updates op te zieken, mag je tijdje wachten en dan verschijnt “bestanden niet gevonden”. Vandaar de vraag of het formatteren in een bepaald bestandsformaat zin heeft? NTFS, FAT32 of exfat.
 

MaxN

Donateur
Kijk er niet van op dat het systeem toch bezig is. Heb ik in elk geval op de MIB1 zo ervaren. Toen begon de update wel normaal overigens. Maar toen ik na een half uur keek was alles weg. USB eruit en weer erin en telkens deze melding. Maar bleek wel op de achtergrond actief te zijn. Want even later kreeg ik de melding dat alles geslaagd was. Zonder fouten.
 
Dit probleem had ik ook. Precies zoals jij vermeld!

Ik heb alle bestanden van de SD kaart af gegooit, alles opnieuw uitgepakt met winrar op de SD kaart vervolgens de SD in de 1e slot gestoken.
Na een seconde of 10 gaf hij melding dat er een update gevonden is. Naar navi menu gegaan en de update aangezet en hij deed het!
 

Zelle

Donateur
Gisteren mijn Amundsen ge-updated met 2019/2020 op de originele Skoda geheugenkaart van 8 GB. Backup gemaakt op de laptop, kaart leeggemaakt en nieuwe versie gedownload en uitgepakt op de Skoda geheugenkaart.
Probleemloos, niet zo snel dit proces, maar het werkt !
 
Bovenaan Onderaan