Navigatie Updates 2019/2020

e.dejong73

Nieuw lid
Goedemiddag,

Mijn Kodiaq (bouwjaar 2019) heeft Columbus navi P175. De optie voor Google Earth view zit hier niet meer in.
Is de optie voor Google Earth afhankelijk van de versie? Zo ja, heeft iemand nog een oudere versie die ik kan flashen?

Ik zou namelijk zeer graag Google Earth op mijn digitale cockpit willen, dit gaat met Android Auto niet. Daarnaast vind ik de Skoda Navi enorm goed en duidelijk. Fijner dan Navi via Google Maps/Android Auto.

Hoor het graag!

Groet,
Edwin
 

GJS

Senior Member
Ik heb de laatste kaart ook, werkt verder prima.
Wat ik mis, is dat er geen tankstations e.d. meer langs de wegen zijn aangegeven. Bij de instellingen staat wel aan dat ze getoond moeten worden.
Iemand een idee?

Bij mij zie ik ze wel, zie je wel andere POI's die je hebt aangevinkt?
Welk navigatiesysteem heb je?
 
Nee, verder niks.
Maar ben vanmiddag even bezig geweest, o.a.kaartje er uit en er weer in en nu worden ze wel getoond.
 
Updaten lukt niet op mijn Amundsen. Ik heb kaartmateriaal gedownload via het Vin nummer van mijn auto. Ik heb een grotere 32gb sd kaart gekocht en de bestanden daarop gezet. Als ik deze in het systeem prik krijg ik de melding dat er geen kaart database aanwezig is.... wat doe ik verkeerd?
 

EdK

Forumguru
Ik heb een grotere 32gb sd kaart gekocht en de bestanden daarop gezet.

Als ik deze in het systeem prik krijg ik de melding dat er geen kaart database aanwezig is.... wat doe ik verkeerd?

Wat je verkeerd doet is dat je een 32Gb gekocht hebt !
Alleen de orginele SD kaarten van Skoda worden geaccepteerd door de unit.
Dus die 32Gb kun je in je camera of je smartfeun stoppen
 

EdK

Forumguru
Ik kan nergens in de webshop zon kaart vinden voor de amundsen 2018....
In je wagen zit de al orginele SD kaart in een cardslot
Die moet je verwijderen en de lock eraf halen en dan kun je die kaart dus updaten aan de hand van je VIN nummer

Hoe je dit moet doen staat al tot in de treuren hier op forum beschreven
 

Rallye

Forumguru
@Karoq079 In je Amundsen zou al een originele SD-kaart zou moeten zitten. Die zit bij de aankoop van je auto. Die moet je uit de auto halen en daar moet je de nieuwe kaart op zetten.

Even opletten op de originele kaart zit een schuifje voor schrijfbeveiliging. Die moet bij het vernieuwen in de juiste stand staan.

Edit: @EdK was me voor.

Edit 2: bij VW staan de meest recente kaarten van heel Europa klaar voor de Amundsen, zie http://vw-mapscdn.tdd.adacorcdn.com/DiscoverMedia2_EU_AS_1310_V11.7z, waarbij ik ervan ben uitgegaan dat het systeem in jouw Karoq vergelijkbaar is met dat in een Golf GTI vanaf 2017, namelijk de meest recente versie van de Amundsen

Edit 3: meer over de Amundsen vind je hier: https://www.skodaforum.nl/forum/i/het-grote-amundsen-topic.7009/page-194
 
Laatst bewerkt:
Maar de 2019 2020 update vereist een 32gb kaart... vandaar dat ik die gekocht heb..... origineel zit er een 16gb kaart in... daar past alleen de 2018 2019 update op...
 

EdK

Forumguru
Maar de 2019 2020 update vereist een 32gb kaart.
Ja dat staat inderdaad op de site van skoda.

Maarrr de 2019 /2020 update heb ik ook gewoon op de orginele 16Gb SDkaart kunnen zetten
Enn je systeem word er echt niet langzamer door of iets dergelijks, het werkt gewoon.

En dat het straks misschien een 32Gb kaart vereist is mogelijk, maar dan kun je nog niet een willekeurige SD kaart in een willekeurige winkel kopen..
Je zal dan een orginale SD kaart van Skoda moeten aanschaffen....
Ergens op die Orginale SD kaart staat een bestandje waardoor de unit ziet dta het een orginale SD kaart is van Skoda.
Alleen niemand heeft dit nog kunnen kraken zodat we elke willekeurige SD kaart kunnen gebruiken in de toekomst...
 

Rallye

Forumguru
Een nieuwe SD-kaart kost €279 (met kaarten, zie https://shop.skoda-auto.de/3t0051255ab.html) of €59 (zonder, maar moeilijk te vinden). Als 32Gb echt nodig is, dan zou dat ook een mogelijkheid zijn. Ik heb wat gezocht, maar kan aan de onderdeelnummers (5L0 051 236E bijvoorbeeld) niet zien om welke grootte SD-kaart het gaat........
 
Ok bedankt jongens... ben hem.nu aan het downloaden en zal.hem.straks op.de betaande sd zetten. Toch blijf ik het vreemd vinden dat ze 32gb eisen. Iemand nog een idee over flitspaal en traject controle Poi's?
 
Gelukt.... de nieuwe update op de 16gb kaart gezet. Hoop niet op vastlopers tijdens de vakantie....

Iemand nog een idee voor cams flits en traject controles?
 

Canon-Eye

Forumguru
Ja gewoon je aan de snelheden houden en er 5km onder gaan zitten, gaat altijd goed...:pardon:
Cruise control op de officiële V-max, dan ben je al safe. Dan zit je er altijd onder (tenzij je met de bandenmaten hebt gerommeld, dan loop je weer risico's...).
 
Hallo,
Heb een vraagje mbt de navi update van de columbus.
Het is in het forum bijna onmogelijk om de juiste informatie te vinden die ik nodig heb.
Wil graag mijn navigatie updaten met de 2019/2020 software.
In mijn auto zitten 2 sd-card slots waar niks in zit. Ik heb via de skoda website de juiste software gedownload en op de pc staan. Nu wil ik het op een sd-card van 32GB zetten. maar van wat ik her en der een beetje heb kunnen vinden moet dit op een originele Skoda SD-card??
Dit kan niet op een willekeurig aangekochte SD-card van het merk Kingston type SDHC?

Kom er niet echt meer uit...
 
Bovenaan Onderaan