Navigatie Updates 2019/2020

Henk Robbe

Nieuw lid
@RonaldSkodiaq tot de facelift van de Octavia van dit modeljaar had Columbus twee draaiknoppen. Geen idee hoe de harde reset op de nieuwe versie kan worden gegeven. Vraag voor de dealer of een Skoda monteur op dit forum ...
 

Skodadriver87

Actief lid
1e poging 32 gb class 10 micro sd : kon bestanden niet lezen.

2e poging 32 gb sd kaart. Gaf softwaredownload aan bij inpluggen kaart. Maar geen software te vinden.

3e poging 64GB sd kaart. Omgezet naar fat 32. Hoppa gelijk werken en met een uurtje geüpdatet.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bedankt voor jullie reacties het is uiteindelijk gelukt, het lijkt of het aan het SD kaartje lag het was een kaartje van 32GB van de Hema die ik al 2x gebruikt had voor de update.
Ik dacht ik kan wel een nieuw kaartje kopen maar als hij het dan nog niet doet heb ik weer een kaartje waar ik niets meer meedoet want 2 kaartjes met 32GB aan muziek is wel erg veel. Ik heb het 64GB mini Sd kaart uit mijn telefoon gehaald en deze gekopieerd op de computer zodat ik alles weer terug kon zetten en daarop HIGH12_P169_EU_2018_2019 gezet en nog een keer geprobeerd om te updaten via het navigatie menu.
En het is gelukt 2018-2019 staat erop.
 

kwillems

Donateur
(...)
Poging 1 was via de Mac -- SD-kaart (Samsung 128Gb maar dat maakt niet uit) ExFat geformatteerd maar dit gaf geen oplossing.

Poging 2 was via Windows10, Snel formatteren op ExFat. (FAT32 is niet meer te kiezen en NTFS slikt de Skoda niet) Kopieren naar de SD-kaart duurde een uurtje. (Ik draai Windows virtueel op de Mac)

(...)

Donders bedankt. Hier was ik precies naar op zoek! Ik draai Windows hier ook virtueel op mijn iMac.
 

jos1964

Nieuw lid
Vandaag ook een poging gedaan om mijn Columbus up to date te krijgen. In eerste instantie werd het kaartje (32 GB klasse 10) niet herkend door Columbus. Dit Forum geraadpleegd en geformatteerd naar EXFAT, uitgepakte bestanden weer van de laptop (Windows 10) naar het SD kaartje gekopieerd en een 2e poging gedaan. Het kaartje werd meteen herkend en na 2 uurtjes geduld (met draaiende motor) was mijn navigatie weer up to date .
6154ac743e20a9dcbbd36352cfcb4aed.jpg


a5035370c22e5cab93681bdf406c03c9.jpg

Wat mij wel opvalt tijdens een proefritje hier in de buurt is dat de plaatsnamen fout worden uitgesproken en weergegeven in het dashboard. Brunssum wordt uitgesproken en geschreven als Brussum, Heerlen wordt uitgesproken en geschreven als Herleen


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 

robvv

Senior Member
Nog een navigatie update voor 2019: google maps, waze en flitsmeister via de Carplay.
goedkoper en beter dan Columbus.
 

Michel

Forumguru
Google Maps werkt al via Carplay, en ziet er naar mijn mening ook prima uit. Vooropgezet dat iOS 12 is geïnstalleerd. Op Flitsmeister en Waze moeten we nog even wachten.
 

jos1964

Nieuw lid
Jammer dat dit draadje een heel andere discussie krijgt dan waar de TS mee begonnen is. Het zou overzichtelijker zijn als de niet relevante opmerkingen verwijderd worden, zodat het draadje weer duidelijk wordt voor personen die uitleg willen over dezelfde vragen als de TS mee begonnen is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 

Rallye

Forumguru
Ik vind deze nog wel meevallen, inclusief jouw bericht (met Tapatalk-melding) zeven berichten die in ieder geval nog raken aan navigatie. Ik zie op dit forum veel erger..... Maar ik zal proberen eraan te denken...
 
Zijn er mensen bij die reeds een update gedowload hebben met een apple computer. Bij mij lijkt het het niet zo goed te lukken. Waarschijnlijk ligt het probleem bij mij hoor, maar alle tips zijn welkom.
 
Bovenaan Onderaan