Navigatie Updates 2019/2020

MaxN

Donateur
Welke Columbus heb je? De RNS510(tot 2014/15 voor de Octavia 2/Superb 2), MIB1 of MIB2(vanaf 2014).
 

MaxN

Donateur
Heb ik niet naar gekeken, maar zal dan idd een MIB2 zijn. Misschien dan gewoon een fout op de site? Misschien zijn ze wel bezig met het deel van de site wat de zoekactie moet doen.
Ik zou zeggen probeer het later nog eens. Mocht het steeds zo zijn, is het waarschijnlijk iets anders.
 

Rallye

Forumguru
Vreemd. Bij een tikfout (nul ipv o bijvoorbeeld) zou je een foutmelding als “VIN-nummer niet gevonden” of zo verwachten. Als eens een andere computer geprobeerd?
 

jurjen

Lid
Dat is de één na nieuwste versie.

Nieuwste kaarten van Skoda update kan je niet meer geheel Europa kiezen....je zal moeten selecteren welke landencombi je wilt hebben. Of anders van de VW site downloaden en installeren...schijnt makkelijk te gaan volgens @EdK :jaja:

Hoe kom ik er achter welk Volkswagensysteem 'kaarttechnisch" identiek is aan mijn Amundsen? Ik wil wel graag weer een kaart waar Alles van Nederland tot en met Griekenland op staat.
 

Okki

Donateur
ff teruglezen in het topic.....de 1115 versie moet je hebben....

succes....hopelijk lukt het jou wel....:D
 

Rallye

Forumguru
@jurjen Als je een VW uit dezelfde klasse en hetzelfde bouwjaar invoert komt het goed. Ik kan aan jouw handtekening niet zien uit welk bouwjaar jouw auto is.
 

Okki

Donateur
Ik moet waarschijnlijk eerst een Octavia kopen om het bij mij ook voor elkaar te krijgen....:pieker:
 

jurjen

Lid
Vervelend dat het bij jou niet werkt. Voor de hele Windows-Mac discussie: Ik heb de kaart niet geformatteerd maar gewoon leeggehaald en de vers uitgepakte map "maps" er naar toe gekopieerd. Met een Linux PC.
 

frankbl51

Senior Member
Ik heb gisteren de kaartupdate uitgevoerd. Vorig jaar lukte het me niet en moest ik het kaartje door de garage laten vullen. Maar dat was toch te gek voor woorden!
Nu, op de Mac (jawel), een backup van de SD-kaart gemaakt, geformatteerd (terminalcommando
sudo diskutil eraseDisk FAT32 'NO NAME' MBRFormat /dev/disk5) en de nieuwe data (Maps en checksum) gekopieerd.
En verdraaid, ik heb beeld :thumbsup:

Maar nu: de flitspalen. Ooit geladen op een tweede SDkaart m.b.v. POIListen. Nu kan dat ook, maar moet er voor betaald worden.
Is er ergens een flitspalendatabase die nog gratis is?
 

servies

Forumguru
@jurjen Als je een VW uit dezelfde klasse en hetzelfde bouwjaar invoert komt het goed. Ik kan aan jouw handtekening niet zien uit welk bouwjaar jouw auto is.
Het is zelfs simpeler:
je hebt 2 versies van de bestanden om te downloaden:
Discover Media (Amundsen als ik het goed heb)
Discover Pro (Columbus als ik het goed heb)

Zowel de 1e en 2e versie van de Discover Media gebruiken dezelfde bestanden en hetzelfde geldt voor de Discover Pro...

Overigens zijn er nog geen updates voor 2019 (bij VW)...
 

Rallye

Forumguru
Ik heb nooit getest of ik ook een bestand voor de MIB1 kan gebruiken voor mijn MIB2 Amundsen/Discover Media. De MIB1 is ooit met kleinere SD-kaartjes geleverd, dus ik heb altijd geredeneerd dat die dan dus ook wel ook kleinere kaartbestanden zou hebben.
 

Okki

Donateur
Inmiddels is de nieuwste Skoda 2019/2020 update (for 32gb, groot 12,8gb op 1̶2̶g̶b̶ kaartje ) gelukt.

Edit: ik bedoelde idd 16gb kaartje...
 
Laatst bewerkt:

wakkie

Senior Member
Net gecheckt en voor de Columbus in mijn Karoq is een nieuwe versie beschikbaar (P177) 2019/2020. Download loopt. Is 25GB groot.

Ook binnen, MIB1 en MIB2. Als ik goed gelezen heb, moet MIB1 naar een kaartje gekopieerd worden. Kun jij dat bevestigen?

Ik heb ook flitspalen als poi ingeladen. Blijven deze bestaan of worden ze verwijderd?
 
Bovenaan Onderaan