Navigatie Updates 2019/2020

Rosinfield

† In Memoriam
volgens mij gaat het hierfout
Je moet de file direct unzippen naar de SD kaart
En niet eerst op de PC/Laptop uitpakken en dan kopiëren naar SD
Dat maakt niet uit. Bij mij gaat het prima als ik de zaak unzip op de computer en vervolgens kopieer naar het kaartje.
Die verborgen bestanden is wel een dingetje. Dacht dat het alleen bij Mac speelde.
 

EdK

Forumguru
Dat maakt niet uit.
In verleden heeft het zeker wel uitgemaakt bij units.

Zelf heb ik total geen problemen.
Selecteer op de Skoda site de file en begint deze automatisch te downloaden met een meegeleverd proggie
Zodra de gehele file binnen is dan vraagt hij om de SD kaart als ik die selecteer dan gaat het proggiede file uitpakken en plaatst hem automatic op de SD kaart

Mocht het downloaden onderbroken worden om welke reden ook dan pakt hij het vanzelf weer op en download het resterende deel.

Uiteraard is dit wel allemaal met een Windows 10 versie met de laptop met cardreader ingebouwd...
 

Rallye

Forumguru
Wel gek inderdaad. Ik heb ook nog nooit problemen gehad. Enig dat ik nog kan bedenken is dat @Okki een bestand voor een MIB1 (hij zegt voor een Polo uit 2014) heeft gedownload en niet een bestand voor een MIB2.
 

Okki

Donateur
Dank allen voor de reactie's:

Ik heb bij de VW bestanden zowel direct uitpakken naar SD kaart als eerst naar PC uitpakken en dan naar SD kaart kopiëren geprobeerd. Beide keren werkte het niet (foutmelding in de auto)
Wat ik vreemd vind is dat bij de Skoda versie er een .txt file op de SD kaart wordt gezet, maar bij de VW versie niet.

Nogmaals, het enige wat ik mij kan voorstellen, is dat er toch wat verborgen bestanden op de SD kaart stonden.
Hij gaf dat in de verkenner (verborgen bestanden tonen) niet aan, maar toen ik de officiële Skoda 2018/2019 versie wilde uitpakken naar SD kaart kreeg ik de melding dat de SD kaart niet helemaal leeg was. Uitpak programma geeft dan zelf de mogelijkheid de kaart (echt) leeg te halen.

Ik ben nu van 2017/2018 naar de 2018/2019 versie gegaan (officieel Skoda)...en vind het wel goed zo.
 

Okki

Donateur
bestand voor een MIB1 (hij zegt voor een Polo uit 2014) heeft gedownload en niet een bestand voor een MIB2

Kon alleen kiezen Polo vanaf 2014 of 2017. Die laatste heeft een ander systeem...(toch?)

Screenshot_2019-04-14-16-24-56_1.jpg
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Eigenlijk beide, maar het tweede is een gevolg van het eerste. Ik ben me er zeer van bewust dat het geen groot probleem hoeft te zijn - voor jou lijkt dat gelukkig ook niet het geval. Desondanks zou ik me er wild aan ergeren dat iets dat moet werken, toch niet lukt. Maar dat is een persoonlijk trekje van mij.
 

Okki

Donateur
Ik heb dat ook wel hoor...wordt er soms moe van dat navigatie update's zo lastig zijn. Ook met mijn GARMIN voor de motor en de TomTom van mijn schoonouders altijd gez@!k met updaten. Gaat nooit in een keer goed.

En wat betreft de ouderdom van de navigatie....ik ben al zo oud dat ik zelfs met navigatie soms de weg kwijt ben. Ik gebruik de navigatie ook meestal alleen in steden, de grote afstanden van naar steden weet ik topografisch gelukkig nog redelijk uit mijn hoofd. En.....voor in de vakantie heb ik een vrouw die heel erg goed kaart kan lezen en dat ook heel leuk vind. Ze zoekt altijd mooie "groene" bochtige weggetjes voor mij uit.....

Die VW update zoek ik nog wel een keer uit als ik tijd en zin heb. Ik heb in elk geval 2 backup bestanden die werken...
 

Rallye

Forumguru
Tja. Vreemd ook op de Garmin en vroeger de TomTom gaat/ging het bij mij eigenlijk altijd goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Dan zal het wel aan mijn ouderdom liggen....:sterretjes:
Hoe groot is die ouderdom dan ?
Want ook tegen mij zeggen ze al jaren U en meneer , maar met de garmin / TT en Zenec heb ik ook nooit problemen gehad, en nu met de Amundsun in de Fabia ook niet , terwijl ik de eerste keer peentjes zweette na alle horror verhalen hier op het forum... het verliep met twee vingers in me neus al koffie drinkend ....
 

VAG-man

Forumguru
Hmmm daar zal ik eens opletten bij mijn Waze. Die staat ook op de Vlaamse stand. Fijne stemmen zijn dat. Wellicht ben ik nog niet oud genoeg hoewel over een paar maanden Abraham komt kijken.

Ik word altijd vrolijk van de Vlaamse stem in Waze. Eén van de dwaze uitspraken begint met: Vooruit met de geit!
 

Okki

Donateur
maar met de garmin / TT en Zenec heb ik ook nooit problemen gehad

Ik mag stellen dat ik een bovengemiddelde kennis van computers en software heb...en goede apparatuur in huis heb. Maar telkens als ik een update op mijn Garmin Nuvi wil doen gaat het weer op een andere manier of loopt de boel vast. Ik maak altijd een "work around" en pas die de volgende keer weer toe, maar dan gaat het weer net anders.

Overigens had Garmin een paar jaar geleden ook het "probleem" dat de kaart van Europa ineens niet meer erop kon (te groot). Wat wel handig was dat je zelf een selectie kon maken van de landen die je er dan op wilde hebben. Wat later paste het ineens weer wel. Overigens helpt de USB1 verbinding ook niet mee met een vlotte installatie.

En wat betreft die ouderdom betreft....ik mag nog een aantal jaren tot de pensioengerechtigde leeftijd zal ik maar zeggen..
 

Waalko Kramer

Forumguru
Goedemorgen,

Heb ik de nieuwste kaarten op mijn Admundsen staan?

Zie reactie mbt.

Mvg,

Waalko Keamee

Zie bijgevoegde foto.
 

Bijlagen

  • 20190330_152350.jpg
    20190330_152350.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 104

Okki

Donateur
Dat is de één na nieuwste versie.

Nieuwste kaarten van Skoda update kan je niet meer geheel Europa kiezen....je zal moeten selecteren welke landencombi je wilt hebben. Of anders van de VW site downloaden en installeren...schijnt makkelijk te gaan volgens @EdK :jaja:

Hier de link naar de Skoda site, wel even je VIN (chassis) nummer intoetsen:

http://updateportal.skoda-auto.com/
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Polsmeister

Nieuw lid
Hoi,

Kan iemand mij misschien helpen inzake het updaten van Nav Columbus...
Reeds bij het invullen van het vin n° krijg ik deze melding:[GeneralError, VIN data loading failed (General Exception)]

Mvg,
 
Bovenaan Onderaan