Navigatie update O3

TiSa79

Lid
Hallo,

Ik wilde mijn navigatie updaten van mijn O3 uit 2014, laatste versie navi is namelijk ook van dit jaar. SD kaart gekocht (voldoende Gb) en een update via Skoda Portal gedownload, maar deze ZIP file krijg ik niet fatsoenlijk op mijn SD kaartje want zodra ik deze in de poort van mijn mediasysteem plaats, kan hij hem niet lezen. Na een bezoekje aan de dealer werd mij verteld dat dit alleen mogelijk was met een origineel Skoda SD kaartje?? Nog nooit van gehoord... zat in ieder geval niet bij mijn auto toen ik hem kocht (2e hands en ingevoerd) Wie o wie kan mij helpen om deze update alsnog uit te voeren om zo € 200,- te besparen die de dealer zich vraag voor een dergelijke update..

Alvast dank!!

Greetz Tim
 

Canon-Eye

Forumguru
De zipfile moet sowieso uitgepakt worden naar de sd-kaart (of via een tussenstap op de computer en daarna kopiëren, dat gaat meestal sneller). Je systeem zal dat waarschijklijk niet zonder meer slikken, dan moet je nog contact zoeken met een van de forumleden die in staat is om het voor een besc bedrag elektronisch "bij te scholen". Probeer bijvoorbeeld eens bij @Rainesh, die heeft mij ook geholpen; ik weet alleen niet of je erg ver van de regio Den Haag zit. In Breda is @Antera te vinden en zo zijn er nog wel enkele.
 

Rallye

Forumguru
Of je een origineel SD-kaartje nodig hebt hangt van je systeem af:
- Amundsen: ja.
- Columbus: nee.

De MIB1 Amundsen heeft een klein scherm en de Columbus een groot scherm.

Amundsen
5BC33096-9311-4DB6-8C43-28C572394334.jpeg

Columbus
7F68D8A4-9D0D-4942-93A8-83F8FE77893A.jpeg

Voor de MIB2 Amundsen zijn op Amazon kaartjes te koop voor €50,- Jouw Octavia is uit 2014, dus heeft een MIB1 Amundsen (of Columbus). Ik weet niet of voor de MIB1 Amundsen ook dit soort goedkopere kaartjes zijn.

Hoe je een Amundsen updatet vind je op de Amundsen-plek op het forum: https://www.skodaforum.nl/forum/i/het-grote-amundsen-topic.7009/
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Of je een origineel SD-kaartje nodig hebt hangt van je systeem af:
- Amundsen: ja.
Niet persé. Ik zou een Amundsen mib2 hebben (kan ik overigens nergens aan zien) en die werkt na behandeling door Rainesh (zie ook post #2 hierboven: verlenging naar lifetime mapcare) gewoon met een Kingston 32 Gb sd-kaartje van €9,95.
 

TiSa79

Lid
Of je een origineel SD-kaartje nodig hebt hangt van je systeem af:
- Amundsen: ja.
- Columbus: nee.

De MIB1 Amundsen heeft een klein scherm en de Columbus een groot scherm.

Amundsen
Bekijk bijlage 97069

Columbus
Bekijk bijlage 97068

Voor de MIB2 Amundsen zijn op Amazon kaartjes te koop voor €50,- Jouw Octavia is uit 2014, dus heeft een MIB1 Amundsen (of Columbus). Ik weet niet of voor de MIB1 Amundsen ook dit soort goedkopere kaartjes zijn.

Hoe je een Amundsen updatet vind je op de Amundsen-plek op het forum: https://www.skodaforum.nl/forum/i/het-grote-amundsen-topic.7009/
Ik heb een groot scherm, dus Columbus dan lijkt me. Met versie V03959800MB0078 ECE2014
 

TiSa79

Lid
De zipfile moet sowieso uitgepakt worden naar de sd-kaart (of via een tussenstap op de computer en daarna kopiëren, dat gaat meestal sneller). Je systeem zal dat waarschijklijk niet zonder meer slikken, dan moet je nog contact zoeken met een van de forumleden die in staat is om het voor een besc bedrag elektronisch "bij te scholen". Probeer bijvoorbeeld eens bij @Rainesh, die heeft mij ook geholpen; ik weet alleen niet of je erg ver van de regio Den Haag zit. In Breda is @Antera te vinden en zo zijn er nog wel enkele.
Als ik de file uitpak, 27Gb, krijg ik heel veel kleine mappen. Deze heb ik gekopieerd naar de SD kaart met voldoende geheugen, maar op het moment dat ik hem in de poort 1 stop, dan kan hij hem niet lezen en krijg ik een foutmelding. Woon zelf ter hoogte van Sittard (Limburg), dus niet echt in de buurt...
 

hemi24

Forumguru
@TiSa79 : welke versie heb je gedownload?
Volgens mij niet de juiste, jij moet volgens mij een bestand hebben met P195 in de bestandsnaam... (P195_N60S5MIBH3_EU_NT.7z)
 

TiSa79

Lid
@TiSa79 : welke versie heb je gedownload?
Volgens mij niet de juiste, jij moet volgens mij een bestand hebben met P195 in de bestandsnaam... (P195_N60S5MIBH3_EU_NT.7z)
Ik heb via de portal mijn chassisnummer ingegeven, neem aan dat ik dan de juiste file krijg? Ik kon niks kiezen, stond na het doorgeven van het chassisnummer alleen een plaatje met download ZIP file (ECE 2022/2023)
 

hemi24

Forumguru
Met een VIN-nummer van een O3 uit 2014 kun je onmogelijk een update bestand krijgen wat voor een MIB3 systeem is..!

Wat is het 10e karakter van de VIN-/chassisnummer?
 

hemi24

Forumguru
serieuze "bug" in het systeem, als dat de download is die jij krijgt voorgeschoteld bij het invullen van een VIN van een O3 uit '14..!
 

TiSa79

Lid
Hè hè, eindelijk gelukt!! Duurde wel lang voordat hij klaar was en ik moest 2x het systeem weer snel aanzetten om de update verder te laten lopen, maar versie 2022 staat er op, me happy!! Dank voor de hulp!!
 
Bovenaan Onderaan