Navigatie tussentijds stoppen

Rosinfield

† In Memoriam
In mijn vorige auto kon ik de routegeleiding tussentijds beeindigen, ik meen door rechts op het stuur de menu terug knop in te drukken en bij de vraag of ik de routegeleiding wilde stoppen ok te drukken. Heel handig. Bij de Polo lukt me dat echter niet en ik zie ook in de zeer beknopte handleiding hier niets over. Iemand raad? Bvd!
 

Okki

Donateur
Ik mijn Rapid, als je schermpje tussen de tellers op navigatie staat, het wieltje rechts op het stuur draaien en dan krijg ik "navigatie stoppen, ok?" en dan indrukken....


navigatie.jpg
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Bij Skoda blader je met de wieltjes door de menu’s in de maxidot. Hoe gaat dat bij VW?

Zou een begin van de oplossing kunnen zijn.....
 

Rosinfield

† In Memoriam
Net even alle mogelijkheden uitgeprobeerd, maar het zit er dus niet in via het stuur. Dan maar via scherm.
Via spraakbediening kan het ook denk ik maar die moet de dealer dan eerst vrijschakelen. Vermoed tegen betaling en dat ga ik niet doen. Heb het bij mijn vorige auto nooit gebruikt.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Bij Skoda blader je met de wieltjes door de menu’s in de maxidot. Hoe gaat dat bij VW?

Zou een begin van de oplossing kunnen zijn.....
je bladert ipv met wieltje met + en - knop door die menu's. Maar dan zie je dus alleen die menu items, als je hem op NAV hebt staan met een route geselecteerd. Simply clever van Skoda dus ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
Bij m'n Leon werkt het ook op z'n Skoda's. Is inderdaad praktisch (al gebruik ik die inbouwnavi zo goed als nooit, want alweer verouderd ten opzichte van de tomtom).
 

GJ M

Forumguru
@Rosinfield En de pijltjes er onder? Heb jij ook een Discovery media erin? Wanneer de navigatie bij de vw van mijn ouders klaar is zal ik eens kijken hoe dit bij hun werkt.
 

Bakkertje

Forumguru
Welk stuur heb je precies @Rosinfield ?
In mijn touran zit namelijk weer een ander stuur (nou ja, andere knoppen) dan in de Passat die ik hiervoor had. Hoe dan ook zal ik als VW-metgezel er vanmiddag even naar kijken ;)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Met de pijltjes eronder gaat de muziek of zender één terug of vooruit. Nou ja, dat scherm zit dichtbij genoeg. Het is meer dat je iets gewend bent. Op zich geen ramp natuurlijk.
 

Rallye

Forumguru
Wel grappig dat je zo gewend bent aan de stuurbediening. Ik heb die nu bijna drie jaar en gebruik hem alleen voor de maxidot - met name het feit dat de maxidot vanuit de navigatiestand niet terugkeert naar mijn normale scherm (muziek) lokt dat uit. Verder bedien ik de navi vooral met de knoppen op de navi zelf, niet met het stuur.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, ik vind het makkelijker via het stuur van alles te doen. Maar gelukkig is dit ene kleine dingetje de enige "negative transfer". Verder werkt alles gelukkig (nagenoeg) exact zoals ik het gewend was van de Skoda
 

Okki

Donateur
Via spraakbediening kan het ook denk ik maar die moet de dealer dan eerst vrijschakelen

Het zit er wel in (tel voorbereiding en zo) maar het werkt standaard niet? Vreemd...dat verwacht je toch niet van een "premium" merk....

Via spraakbediening .........Heb het bij mijn vorige auto nooit gebruikt.

Ligt w.s. ook aan het type of het goed werkt. In de vorige Octavia van mijn broer werkte het totaal niet, in zijn nieuwe wel. Ik gebruikt het altijd voor navigeren om adres in te geven...werkt perfect (vind ik dan..)
 
Bovenaan Onderaan