Navigatie is de weg kwijt

kobus o2

Nieuw lid
Zoals de titel al zegt: mijn navigatie is de weg kwijt!
Ik rijd op de weg maar de navigatie zegt dat ik innde zee rijd!
Heeft iemand n oplossing ?
Mvg
 

EdK

Forumguru
Zoals petertje uit stad 036 al zegt de GPS antenne is overleden ( vocht )
Maar indien je radio / DAB antenne nog gewoon goede ontvangst geeft kun je deze lekker laten zitten met de defecte GPS antenne. Vervangen hiervan kan nog wel eens in de papieren lopen
Naar alle waarschijnlijkheid heeft je GPS antenne een Akra aansluiting dus ff zoeken naar een losse GPS antenne. (muis )
En dan je columbus / amundsen losnemen uit dashboard en de defecte gps antenne losnemen , hierna de nieuwe inpluggen en op de navi unit leggen en geheel weer op zijn plek duwen.

Als je meer info hierover zoekt dan eens even de zoekfunctie gebruiken hier op forum, is namelijk al veel over geschreven
 

Rallye

Forumguru
Wat meer info over de navigatie zou fijn geweest zijn, hoewel het probleem inderdaad (veel) vaker al hier geschetst is; de oplossing ook. @EdK Is het geen Fakra-aansluiting?
 

kobus o2

Nieuw lid
Bedankt voor de reacties!
Octavia 2.0tdi rs! Columbus navigatie!
Er staan zoveel topics oplaatst weet je niet meer waar je moet zoeken!
En met die snelle reacties gaat t veel sneller!
Weet iemand ook wat zo'n antene kost?
 

Agent327

Forumguru
Ik heb hem hier besteld. €12,- in totaal voor betaald. Ik heb heb boven op de luchtuitstroomduct boven de radio geplaatst, vastgezet met dubbelzijdig klevende tape. Wel even het stof afnemen en de duct ontvetten.:jaja:

Hier even wat aandachtspunten
  • Je kunt er het makkelijkst bij door het handschoenenkastje te verwijderen. (beschrijving hiervan is op dit forum te vinden) Wanneer je dit doet zorg ervoor dat je eerst de verlichting van het kastje verwijdert (anders loop je de kans dat je het armentuurtje sloopt....)
  • Laat de kabel van de airbag schakelaar wel op zijn plaats zitten, wanneer je dit niet doet dan gaat het airbag lampje op je dashboard branden en dat moet je naar de garage of oiemand met VCDS om dit te laten resetten.
  • Er zit nogal een lange kabel aan de geleverde GPS muis, rol deze op to de gewenste lengte en zet deze vast met een tie wrap aan het brcket van de radio
 

ackten

Actief lid
even een topic kick, ik heb de antenne vervangen maar hij is nog steeds de weg kwijt, geen gps fixes, het vervangen heeft dus niet geholpen. Iemand een oplossing of verklaring hoe dit kan?
 

EdK

Forumguru
En is je kaartmateriaal ook up to date ?
En wat is de firmware van je Columbus ? Misschien dat er daar een Update in gedaan kan / moet worden gedaan.
Maar daar kan " ben zijn naam ff vergeten (Den Haag) "die je daar verder mee kan helpen.?
Maar normaal is jouw probleem verholpen met een nieuwe GPS muis ( antenne ) kan alleen zijn dat hij eerst zijn positie weer moet vinden. Maar dit moet in algemeen met 10 minuten stilstaan voor deur met Navi aan gebeurd zijn.

Is wel een millenium bug voor Nav geweest, maar volgens mij valt jouw navi daar niet onder
 
En is je kaartmateriaal ook up to date ?
En wat is de firmware van je Columbus ? Misschien dat er daar een Update in gedaan kan / moet worden gedaan.
Maar daar kan " ben zijn naam ff vergeten (Den Haag) "die je daar verder mee kan helpen.?
Maar normaal is jouw probleem verholpen met een nieuwe GPS muis ( antenne ) kan alleen zijn dat hij eerst zijn positie weer moet vinden. Maar dit moet in algemeen met 10 minuten stilstaan voor deur met Navi aan gebeurd zijn.

Is wel een millenium bug voor Nav geweest, maar volgens mij valt jouw navi daar niet onder
@Marcooctavia
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

ackten

Actief lid
Kaart materiaal is zeker niet up to date maar dat heeft niets met gps fixes te maken en dat ik nu in Polen naast de weg rijd.

Waar kan ik de firmware vinden?

Hij heeft er wel een half uur aan gehangen.
 
Bovenaan Onderaan