Navigatie Frankrijk

tib888

Actief lid
Volgende week vertrekken we voor een week naar Frankrijk. Ik had nu toch enkele vragen ivm de Columbus-navigatie, en dan specifiek over de verkeersinformatie.

- In Belgie krijg ik blijkbaar enkel verkeersinformatie over de snelwegen. Wat met files op secundaire wegen?

- Er staat momenteel enkele honderden km file in frankrijk. Als ik de route laat berekenen en dan de verkeersinfo opvraag voor de route krijg ik slechts 1 file. Ik vermoed dat de info van Frankrijk hier niet bijstaat? Ik hoop dat deze wel verschijnt eens je in Frankrijk bent?
 

AndreM

Forumguru
Hoe wil je nu al zien op je navi of er files in Frankrijk staan als je niet eens alle zenders van Frankrijk kan ontvangen?

De file info komt namelijk via de zenders binnen en voor heel Europa incl de Benelux is de filemelding alleen van toepassing op de snelwegen en niet voor de secundaire wegen.
Stel je navi ook zo in dat de meldingen van "alle" zenders worden gelezen en niet van 1 zender. Hiermee voorkom je dat je informatie niet actueel is als een zender wat verlaat de file info doorgeeft.

Fijne vakantie! :thumbsup:
 

tib888

Actief lid
Tja, die antwoorden had ik wel verwacht. Is wel vrij basic. Ik heb al een tijdje de topics ivm Mirrorlink en dergelijke niet meer gevolgd maar ik vermoed dat er nog steeds geen manier is om bv de Tomtom App weer te geven op het scherm van de Columbus? Eventueel zonder bediening, maar enkel weergave op het scherm?
 
Bovenaan Onderaan