Columbus Navi V10 oost en west europa

Sparkie

Forumguru
Het lijkt me anders vrij overbodig om een uur nadat je je eerste bericht heb geplaatst een tweede te maken met een link naar de eerste.
Ik vroeg me alleen af wat je bedoeling hiervan is?
 

Visitor538

Senior Member
Wil gewoon kosten besparen voor andere leden van het forum, in deze toch al dure en moeilijke tijden.
Maar jullie hebben schijnbaar geld genoeg.
Sorry voor mijn lompheid. :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

En dat ik uur later het andere forum plaatste is mijn onwetendheid dat download meldingen niet in Home meldingen zichtbaar worden.
Nogmaals sorry voor mijn lompheid :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
 

VWim

Forumguru
Rustig maar, geen man overboord.

Ik begrijp je goede bedoelingen, andersom zul je naar verwachting ook begrijpen dat een forum onmogelijk kan meewerken aan het verspreiden van illegale producten.
 

Visitor538

Senior Member
Ik heb het GRATIS gehad.
En wat je GRATIS krijgt mag je toch ook VOOR NIKS weggeven.

Begrijp het, maar wil gewoon helpen.

En het verschil tussen GRATIS en VOOR NIKS !
Mijn broer zat GRATIS op school.
Ik VOOR NIKS !
 
Laatst bewerkt:

dlmh

Senior Member
Ik heb het GRATIS gehad.
En wat je GRATIS krijgt mag je toch ook VOOR NIKS weggeven.

Begrijp het, maar wil gewoon helpen.

En het verschil tussen GRATIS en VOOR NIKS !
Mijn broer zat GRATIS op school.
Ik VOOR NIKS !

Het verschil met software en andere producten zit 'm in het feit dat de software geen bezit van je wordt, maar dat je uitsluitend het recht verkrijgt op een licentie. Deze licentie is min of meer gekoppeld aan het bezit van het medium waarop dit gedragen wordt, in dit geval dus de CD/DVD. Met een kopie van de CD/DVD wordt dus niet de licentie overgedragen, want jij bezit nog het origineel.

Het is lastig hier een analogie voor te geven, maar vergelijk het met een willekeurig ander fysiek product wat je koopt. Alleen omdat jij het gekregen/gekocht hebt betekent niet dat je een ander, zelfde product uit de winkel aan een ander mag geven.

[edit]
Overigens: jij, en je broer, zaten niet gratis op school. Wellicht is hier niet door jou, of door je ouders, voor betaald, maar uiteindelijk moet toch iemand de kosten hiervoor dragen.

Wellicht is dit zelfs een betere analogie. Omdat je geboren, of in ieder geval in Nederland woonachtig bent, en een bepaalde leeftijd had gaf dat JOU het recht om "gratis" naar school te kunnen. Dit recht is echter niet door jou overdraagbaar aan een ander, omdat het een recht is dat aan jou verleend is. Je kunt dus niet zomaar een vriendje mee naar school nemen en zeggen dat hij ook recht heeft op onderwijs, toevallig omdat jij dat recht hebt verkregen.

Deze analogie is weer wat strikter dan bij licenties het geval is, omdat licenties vaak wel overdraagbaar zijn als je zowel het medium als de licentie overdraagt en zelf het gebruik hiervan staakt. Dit zou in deze analogie betekenen dat jij wel je plaats in de schoolbanken mag afstaan aan iemand anders, maar dat jullie niet samen in de schoolbanken mogen zitten.
 
Laatst bewerkt:

Visitor538

Senior Member
Oké, kwartje gevallen.
Mijn bedoelingen waren goed.
Maar soms lees antwoorden op vragen van forumleden met als antwoord.
Kom even langs en ik regel het.
Vaak ook m.b.t. software en/of VAG etc.

Nogmaals ...... mijn bedoelingen zijn goed.
 

dlmh

Senior Member
Oké, kwartje gevallen.
Mijn bedoelingen waren goed.
Maar soms lees antwoorden op vragen van forumleden met als antwoord.
Kom even langs en ik regel het.
Vaak ook m.b.t. software en/of VAG etc.

Nogmaals ...... mijn bedoelingen zijn goed.

Niks aan de hand, weer wat geleerd ;)
 

paultie

Forumguru
Zag dat er ook al versies op het internet rondvlogen. Dus wie goed zoekt zal ze daar mogelijk kunnen vinden.

@Visitor538 welke argumenten had jij bij de dealer gebruikt toen je je auto kocht twee maanden geleden?
Ik heb namelijk een rns315 (amundsen+) en ik mis daar in onze "nieuwbouwwijk" (al 5 jaar oud) dat straten nog steeds niet kloppen. Zou dus ook graag met de rapid SB die nu net 3 weken oud is de laatste versie erop hebben als deze uitkomt. Wat ik nu ook wel ergens verwacht aangezien de columbus navi ook is geupdate.

gr,
Paul
P.S. bedankt voor je PM ;)
 

Visitor538

Senior Member
@Paul,

Ik had aangekaart dat je zelfs bij een tomtom of mio van een paar tientjes recht hebt op een laatste kaartupdate.
Ook bij de Citigo fun krijg je naar registratie direct het recht je kaart eenmalig te updaten.
Daarbij was mijn kaart bij aflevering V9 en notabene van 2012. (Goed het was op dat moment de laatst beschikbare kaart.) Dus het lag voor de hand dat er binnen afzienbare tijd een nieuwe kaart zou komen.
En dan zeker dik betalen! Denk het niet. Standaard werd de auto geleverd met een Amunsen en ik mocht 1000 extra neertellen omdat ik een Columbus wilde. Dus even mijn mond open gedaan. (Hij alle kiezen tellen :laugh:)

Dat waren mijn argumenten. En mijn dealer gaf aan de kaarten t.z.t. te willen updaten.
Maar mijn dealer zit in Tsjechië en ik rij niet even op en neer voor de update.
Dus toen ik een mail ontving dat ze de kaarten wilde updaten, zei ik dat ik niet voor maart naar Tsjechië kwam.
Leugentje, want we vieren Kerst in Tsjechië maar dat gaat hem geen drol aan.
Vandaar dat ze hem per post hebben verzonden.

En omdat Tsjechië en op het grensgebied ligt van kaarten West en Oost krijg je ze daar allebei.
 
Bovenaan Onderaan