Columbus navi update nog mogelijk voor O3 2013?

Fswart

Actief lid
ik heb geüpdatete kaarten voor mijn Columbus MiB1 systeem nu. Op een SD kaartje. Maar wat ik hoorde was dat het tot wel twee uur duurt en al die tijd moet je het contact aanhouden? MAW als je er geen acculader of druppelaar op zet is je accu leeg voordat je klaar bent?

EdK

Forumguru
Of je stopt hem er in en gaat een uurtje rijden naar een locatie die je weet te vinden zonder navigatie....... :pieker: :koffie:

Fswart

Actief lid
Ik heb twee auto's. Naast O3 heb ik ook nog een Ford Transit Custom als rolstoelbus. Die heeft geen af-fabriek navi systeen erin zitten. (mijn vrouw zit in een rolstoel) en daar gebruik ik ten VOLLE tevredenheid nog steeds mijn TomTom rider 550 (ja een motor navi maar ook te gebruiken in een auto. ik heb naast de twee auto's ook nog een motor). En nee, die zit niet in mijn gezichtsveld maar staat op een zuignap op zo'n schijfje op het midden van van het dashboard.. Ik heb ook een actieve houder voor die TomTom in de O3 liggen maar tot nu toe heb ik de ingebouwde navi gebruikt. Ook al zijn die kaarten oud, ben er nog altijd overal mee gekomen... Heb daarnaast ook nog een actieve telefoon houder die geklikt zit in een speciaal voor de O3 gemaakte houder tussen de lucht uitstroom openingen... daar kan ik google maps op zetten. Dus ik kom er wel, ook zonder nieuwe kaarten in de O3

Voordeel van de TomTom: "levenslang" nieuwe kaarten elke drie maanden, actuele verkeersinformatie, flitspalen (hoeft van mij niet, houd me altijd wel aan de snelheden) enz. Tot nu toe nog altijd het fijnste en beste navi systeem die ik ooit gebruikt heb.

Mochten jullie je afvragen waarom ik dan die kaarten in de O3 wil updaten? Voordeel daarvan is dat je geen draden hebt lopen en apparaten aan het dashboard hebt hangen....

Tees

Donateur
Gelijk heb je hoor @Fswart. Ik heb m'n oude Garmin met Lifetime Maps ook nog steeds in t dashboardkastje liggen. Maar ik vind de aanwijzingen in de Maxidot wel erg fijn.

De update duurt idd een aantal uur. Ik heb die zelf een keer gedraaid tijdens een lange rit binnen Nederland. Als je m onderbreekt, gaat ie als het goed is daarna weer verder waar ie gebleven was.

Rainesh

Forumguru
Voor mib1 (amundsen) is 20/21 de laatste kaart uit mijn hoofd
Voor MIB1 Columbus is dat 2024

MIB2 Amundsen is 2026 de meest recente kaart
MIB2 Columbus is 2026 de nieuwste kaart (2 weken terug uitgekomen)

Bovenaan Onderaan