Navi database update faalt

ScubaJorgen

Nieuw lid
Ik kies in het menu -> settings -> system information. Dan de versie van de navigation database.
Ik had nog niet bedacht dat dat wel eens van het formaat YY.MM zou kunnen zijn ;)
Ik heb versies 20.7, 22.7 en 22.12 gezien, dus zou kunnen...

Als ik de files op het stickje bekijk vind ik deze versie eigenlijk niet terug. De versie die hier genoemd wordt is:
major 32729
minor 22250
build 1

Overigens rijd ik nog steeds rond met het stickje en zie m af en toe knipperen nog.

De pest is dat je totaal geen feedback krijgt over hoe ver het update proces van de navigatie is. Alleen het versienummer zoals boven genoemd en natuurlijk dat je op de kaart de laatste wijzigingen van het wegennet ziet.
 

robzie

Senior Member
Vandaag een langer ritje gemaakt en ik zie nu navigatie-database: 22.12 dus heb het idee, dat ik de laatst voorhanden kaarten heb kunnen laden.
 

robzie

Senior Member
Als ik kijk, zou er voor mijn O IV een update op de navigatie zijn van 25/2023....2023-2024 precies hetzelfde gedaan als verleden keer, gedownloaded, uitgepakt, op en stick gezet en in de auto geplugd.
Echter geen langere rit kunnen maken tot nog toe, auto laadt de "nieuwe" kaarten niet in, of is er na 22.12 helemaal geen nieuwe versie voorhanden en worden we een beetje voor het lapje gehouden?
Wellicht dat Rallye hier het antwoord op weet?
 
Laatst bewerkt:

robzie

Senior Member
Vanavond nog maar eens opnieuw gedownloaded en op een geheugenstickje gezet, wie zal het zeggen of het helpt?
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij waren bij Skoda de “wisselmaanden” november en juni. Als jij in september kaarten hebt gedownload, zou dat betekenen dat ee nu nog geen nieuwe kaarten te downloaden zijn (maar binnenkort wel). Is de bestandsnaam van het bestand dat je nu downloadt niet hetzelfde dan het bestand uit september?
 
Bovenaan Onderaan