Natte voeten passagierszijde

misterx11

Nieuw lid
na vele jaren zonder issues heeft mij skoda fabia II combi het euvel van natte voeten bij de passagierszijde.
Er staat een aardige laag water in en ondertussen al de bekleding losgehaald om het enigzins te drogen met een doek.

Zoeken op dit forum levert en artikel op dat dit mogelijk te maken kan hebben met de condenswater afvoer echter loop al een tijdje te zoeken maar kan deze niet zo 123 vinden. Wel een topic uit het fabia 1 gedeelte waarin vermeld staat dat de hele paravan bak eraf gehaald moet worden om hier bij te kunnen echter geld dit ook voor een fabia II of zijn er ook nog andere maneren om hier makkelijk bij te kunnen?
 
Sterkte met je speurtocht.
Ik heb die afvoer ook nog niet gevonden bij mijn Fabia3, maar wel al uitgesloten dat mijn probleem daar zat. Auto redelijk droog, niet gereden en dus ook geen airco gebruikt en na regenbui was het natter geworden.

Ontopic: Ik ben niet verder gekomen dan dat het achter de bobbel zit die je vanuit het motorcompartiment ziet in/bij het hitte schild. Daar waar een aansluiting van de airco leidingen naar binnen gaan.
Ongeveer daar waar ik de pijl neer heb gezet in bijgevoegd plaatje (is zomaar even snel van een auto, Rapid, van internet geplukt).

Indien ik totaal niet in de buurt zit, neem ik aan dat iemand mij wel corrigeert (en dat snap ik ook waarom ik in mijn auto de juiste plek nog niet gevonden heb).
 

Bijlagen

  • Skoda_Rapid_Spaceback_motorcompartiment.jpg
    Skoda_Rapid_Spaceback_motorcompartiment.jpg
    30,6 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:

misterx11

Nieuw lid
Ik ben ondertussen weer een stapje verder gekomen. Ook bij stilstand van de auto had ik een zwembad bij het voeteneind. Dus airco afvoer kan het niet zijn.

Vervolgens gisteren een aantal onderdelen los gehaald. Waarna ik erachter kwam dat achter het plastic in de wielkasten voor een klein gat voor overtollig water vermoed ik.

Die zat bij mij aan beide kanten vol met modder waardoor het water geen kant op kon. Hierachter zit ook een plastic afdekplaat welke bij het voeten eind van de bijrijders zijde uitkomt.

Mijn theorie is nu dat doordat het water geen kant opkon het langs deze afdekplaat naar binnen is gelopen.

Heb nog een snelle test gedaan door met een sproeier de voorzijde onder water te zetten echter kwam er geen water meer naar binnen.
 

Michelv.

Forumguru
Misschien dat de afdichting van het deurpaneel niet meer goed afdicht, dan komt het water vanachter de deurpanelen de auto inlopen.
Dit is op te lossen door de aluminium panelen die achter de deurpanelen zitten af te kitten met carrosseriekit.
 
@misterx1 mooi dat je ook weer met droge voeten kan rijden. Zal alleen nog een tijdje duren voordat je binnen de bekleding ook droog hebt.
 

EdK

Forumguru
@Michelv. misschien kun je er een kleine how to van maken? Dan kunnen andere dit ook makkelijk doen ( al dan niet preventief ).
Zover ik weet moet daar in het Fabia ! topic genoeg over te vinden zijn, daar dit bij de Fabia 1 een veel voorkomend probleem was en derhalve er ook veel is over geschreven hier op Fora
 

brepus13

Forumguru
Als f2 (en s2) eigenaar kijk ik niet zo vaak in andere subforums zoals die van de F1 maar dank voor de tip.
 
Bovenaan Onderaan