Nat bij passagierstoel

foxman

Forumguru
Hallo luitjes,

Ik was net de auto en stofzuigen en voel ineens nattigheid onder de passagiersstoel. Het zit precies bij een los stukje ondertapijt. Waar je stoel zeg maar gemonteerd zit. Weet iemand of dit een bekende kwaal is en hoe kan ik het oplossen? Het betreft Octavia 3 Combi met dakrails. Alvast bedankt want met de zoekfunctie kwam ik er niet uit maar dat kan aan mezelf liggen
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ga ervan uit dat de constructie van een Octavia III niet heel anders zal zijn dan van een Octavia II in dit geval...

Het zou misschien aan de deur kunnen liggen, water loopt langs het raam via de binnenkant weg via afvoergaten onder in de deur. Achter de bekleding van de deur zit een plaat met popnagels, de afdichting daarvan kan gaan lekken na verloop van tijd. Dan loopt het water over je binnen dorpel op/onder het tapijt.

Remedie: popnagels uitboren, plaat afkitten en terugplaatsen met verse popnagels.
Vergeet niet de oude popnagels uit de binnenkant van de deur te halen, anders hoor je gerammel als je remt/optrekt.

Gr.
 

foxman

Forumguru
Maar het gekke is dat het niet aan de zijkant zit. Alleen onder de stoel een stukje. Rest is droog.
 
Bij mij stond was het water in het midden ergens, een soort natte plek.
Water kan heel raar lopen soms.

Je zou het kunnen testen door over de lengte van de binnen dorpel wat krantenpapier te plakken.
Na verloop van tijd even kijken of dat nat is geworden/geweest.
 

foxman

Forumguru
Mijn kids heb ik om de week en zijn 14 en10. En er wordt niet gedronken in de auto. En zonder mij zit er niemand alleen in.
 

Tees

Donateur
Ik heb een soortgelijke situatie gehad als Henk, maar ik heb de popnagels niet losgeboord, maar over de naad (onder- en tot halverwege zijkant) siliconenbouwkit gekit. Werkt al 3 jaar zonder problemen, en is een stuk minder werk dan de popnagels loshalen (want ik heb geen popnageltang :-)).

Dit was een bekend probleem bij de Skodas van die generatie (F1, O2), het soort afdichtingsschuim/lint dat ze gebruik5 hadden verging in de loop der tijd. Je kon bij mij ook zien dat dat spul doorweekt was, t zoog al t water op. Weet niet of dat spul bij de O3 ook nog steeds gebruikt is (ik hoop van niet!!)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan