Naar Italië met de fabia 1.4TDI

neoproject

Actief lid
Hey,

Ik ben 2 weken geleden voor 2 weken naar Italië (Toscane) gereden met mijn kleine fabia 1.4TDI 70Pk. We hebben constant met airco gereden, in mijn koffer zaten twee grote valiezen en voor de rest volgepropt met klein prul en verder nog 4 personen in de wagen. De cruise control kwam goed van pas. Iedereen was zeer tevreden over de prestaties van mijn wagen (we wisselde vaak van chauffeur). Wanneer de weg steiler werd zakte de snelheid wel naar 120-130km/uur met plankgas, maar voor mij nog steeds acceptabel. Eens we in ons huisje aankwamen in Italië kon ik de wagen met zijn normale gewicht testen, het was een zeer ruuw bergachtig landschap (zonder asfalt maar veel zand en kiezels). De wagen trok zich zonder moeite op de berg naar ons huisje. Wel pijnlijk om de steentjes tegen de wagen te horen knetteren. Ook het stof was een grote vijand, door de achterruit kon je niets meer zien eens je de berg af of op was (zelfs al spoelde ik de wagen bijna dagelijks met een tuinslang schoon).
Het gemiddelde verbruik bedroeg 6.5liter per 100km terwijl dit thuis 5.0 is, te verklaren door het bergachtige landschap.

Maandag krijgt de wagen zijn eerste klein onderhoud (13800km) en gelukkig nog geen enkel probleem meegemaakt. (wagen van maart 2007)

Kortom nog steeds een bijzonder tevreden skoda-fabia-rijder!!!
 

Roel

Lid
Klein maar dapper, zo'n Fabia. Ik heb zelf ook een Fabia Combi (1.4 100pk)gehad en ben een aantal keer met een vouwwagen richting Italie geweest. De auto is me zeer goed bevallen. Bergop op de Brennerpas gaf geen problemen, zelfs met de airco aan.

Nog veel plezier met je Fabia.
 

neoproject

Actief lid
Dank je, ik zal er zeker nog veel plezier aan beleven. Ik heb toen mijn oude golf 2 (1989) weggedaan om deze wagen te komen. Over beide wagens niks als lof maar die fabia is natuurlijk een tikkeltje moderner en rijdt veel smoother :)

Mijn volgende wagen wordt waarschijnlijk weer een skoda, een octavia, eerst nog wat afwachten op de service van de garage, betrouwbaarheid van deze fabia en een aantal jaren genieten.
 
Bovenaan Onderaan