Naar de dealer voor onderhoud of toch elders

ronald de wit

Donateur
Hallo Sködarijders,

Ik heb na 10 jaar Yeti 1.4 DSG Edition de overstap gemaakt naar een Karoq 1.5 DSG Sportline okt 2023, dit na lang zoeken, ja de markt is krap!
Deze heb ik uiteindelijk gekocht begin maart 2025 bij van Udenhout met 13.000 km, afkomstig van de 1e eigenaar en NL auto, 4 jaar fabrieksgarantie.

Mijn vraag:

Heb mijn vorige altijd bij Schenkels Nuenen in onderhoud gehad, daar gekocht was toen nog dealer en is in 2018 overgestapt naar service dealer (gestopt) en sinds 2020 Carprof.
Net bedrijf en service staat op één, nimmer klachten en ik zou graag de Karoq ook daar in onderhoud brengen.
Alle beurten van Yeti waren conform Sköda, ik krijg naast de factuur ook een overzicht (uitdraai) van Sköda, ik denk erWin, als particulier wel lastig, alleen bedrijven hebben hierin toegang.

Stel dat ik de dealer oversla, en naar Carprof ga (is ook lid van de Bovag), hoe zit dit nu met garantie en de voor twee extra jaren, ik heb begrepen dat de 1e twee jaren -fabriek is en dat het laatste 2 jaar garantie een Ponverzekering is deze vlieger alleen opgaat bij officiële dealer-onderhoud.

Heeft iemand hier ervaring mee, wat is wijs, doen of toch naar de dealer?

Gr, Ronald
 

gehaktbal

Forumguru
Volgens mij loopt de garantie door als onderhoud wordt uitgevoerd volgens fabrieksvoorschrift. Jouw carprof-garage kan dat ook tegen jou vertellen als het goed is.

Maar als je dan toch in Nuenen gaat, waarom dan niet naar VAG techniek? Is een VW specialist en gebruikt naar eigen zeggen alleen originele onderdelen.
 

MarcoO2

Forumguru
De fabrieksgarantie en de wettelijke garantie heb je dankzij de 'Wet-Monti" gewoon altijd, zolang er maar volgens fabrieksvoorschrift onderhoud is gepleegd. Aan aanvullende verzekeringen, zoals die van PON, mogen wel eisen gesteld worden. Zorg dus dat je de kleine lettertjes goed leest voordat je een keuze maakt.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb mijn auto na een uitstapje naar een universeel garage toch weer bij een dealer gebracht. Bij een dealer behoud je de mobiliteitsgarantie (feitelijk ANWB wegenwacht) en ik heb het idee dat het ook beter is voor de restwaarde van m'n auto.
Onderaan de streep is het dan even duur als onderhoud bij een universeel garage met daarbij een anwb abonnement.

Maar dat is mijn overweging en staat los van de ervaring met betrekking tot het onderhoud (want ik denk dat daar weinig verschil inzit of misschien zelfs dat de universeel garage het wel beter doet)
 

red2003

Actief lid
Mobiliteitsgarantie (Skoda wegenwacht) is inderdaad alleen van toepassing als je het reguliere onderhoud bij een Skoda dealer laat doen. Dan wordt de mobiliteitsgarantie automatisch weer verlengt tot de volgende voorgeschreven onderhoud tijdstip. De 2+2 jaar garantie is een actie van PON zelf
 
Bovenaan Onderaan