Na software update is je TDI trager...

Captain Hook

Forumguru
Daarom 'voelt' een VAG TDI vaak zo snel en soepel aan; ze leveren vaak meer vermogen en koppel dan dat de fabrieksgegevens aangeven. :xyxthumbs:

Maar wordt je TDI dan geupdate naar EURO 5 normering, is alles weer strak volgens de originele gegevens. Met als resultaat, trager... :(

http://www.autobild.de/artikel/euro-5-update-beim-vw-tiguan-tdi_947086.html

Toch apart. De toleranties bij VAG zijn dus blijkbaar nogal positief naar boven toe afwijkend. Maar bij het conformeren naar nieuwe milieu normen, is het bekeken met de 'pret'.
 

VEEJAY

Forumguru
Ben geen kei in Duits Welke motortypen komen in aanmerking hiervoor en vanaf welk bouwjaar?
 

Constant

Erelid
Ik ben maar een leek en mijn Duits is niet al te best, kun je me uitleggen wat die Euro 4 en 5 normeringen zijn? Is dit Europese of Duitse regelgeving? Alvast bedankt!
 

Gieliovd

Forumguru
http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_emissiestandaard

02252006_google_girl21.jpg
Is your friend!
 

Captain Hook

Forumguru
Ben geen kei in Duits Welke motortypen komen in aanmerking hiervoor en vanaf welk bouwjaar?
Het verhaal gaat over de 140/170PK CR dieselmotor. (want de Tiguan wordt niet met de PD geleverd)
En er staat bij "to be continued...", dat het verder onderzocht gaat worden door autobild en VW.
 

VEEJAY

Forumguru
ok dan zit ik wel veilig, ik schat mijn 1.9TDI op minstens 125PK af fabriek, omdat hij gelijk opgaat met een 116i. En ik hem sowieso best rap vind voor een 105PK motor.
 

Tijg

Actief lid
Dat sommige VAG TDI motoren inderdaad wat hogere vermogens leveren dan officieel opgegeven is al langer bekend. De 100pk versie van de PD motor had in veel gevallen bijna even veel vermogen als de 115 pk motor en hij was ook tot dezelfde 160 pk chipbaar als de 115 pk versie.
Wat wel nieuw voor mij is, is dat ze dus zonder de klant te informeren zijn auto "chip-detunen" tijdens een servicebeurt.
 

Captain Hook

Forumguru
Wat wel nieuw voor mij is, is dat ze dus zonder de klant te informeren zijn auto "chip-detunen" tijdens een servicebeurt.
Eigenlijk was het veel sneuer voor de eigenaren van die auto's.
Hun motor werd namelijk conform de orginele fabrieksopgave ge-update.
:489:

Kan me voorstellen dat je daar niet blij mee bent. Eerst heb je eigenlijk mazzel dat je motor meer power levert dan de folder aangeeft en na een onderhoudsbeurt merk je dat het minder is geworden (maar na meting wel conform de 'officiële' waarden). L*llig. :(
 
Bovenaan Onderaan