Na een jaar......

bartnuts

Nieuw lid
:laugh:
Een jaar geleden kreeg ik mijn groene zwarte FaabII 1.2 diesel met dakrail . Voorheen decennia lang Citroen Berlingo gereden vanwege het gezin. Kinderen de deur(bijna) uit, dan nu maar eens wat kleiner. Met enige scepsis aan de Faab begonnen. Diesel? Zuinig? De financiële voordelen deden de keuze op de Fabia vallen. En nu.........? Nog geen minuut spijt gehad. Het is een fijne, betrouwbare wagen die ons tot nu toe nog niet heeft laten staan. In v.g.l. met de Berlingo wel een gebrek aan opbergruimte, ook na een jaar mis ik dat nog. Geen spiegel voor de bijrijdersstoel, hoor ik ook nog steeds commentaar over. Maar verder is het in het gebruik een geweldige wagen. Het verbruik is sterk afhankelijk van de rijstijl. Op lange trajecten 4.0l/100 ( dan wordt er ook 120 gereden) Tijdens de vakantie naar en door Italië gemiddeld 4.5l/100km.( inclusief Alpenpassen en steile onverharde bergwegen en 130/u). Het Faabje deed het met het grootste gemak en gaf geen krimp. De service van mijn dealer (Amsterdam S-Point) is OK. In de eerste 2 maanden waren er problemen met de luchtverversings regulatie.... na twee keer probleemloos verholpen. Vlak voor vakantie de eerste 15.000 beurt laten uitvoeren.....probleemloos.Het start/stopsysteem werkt feilloos, maar zit er bij mij nog niet automatisch in. Soms schrik nog wel eens als de motor bij een stoplicht ineens afslaat....oh ja! dat start/stop systeem!
Ik moet echter van een klein probleem wel verslag doen. Mijn trekhaak raakt soms de grond bij verkeersdrempels! Achterin 2 passagiers en wat bagage in de bak = uiterst voorzichtig met de drempels in de binnenstad omspringen! Maar een gewaarschuwd mens telt voor II!
Een fijne auto, makkelijk en vooral zuinig in gebruik!
 
Het probleem van de trekhaak bij drempels herken ik. Mijn ervaring is, dat het vooral ligt aan de te steile schuinte van de drempels.
 

Fabia

† In Memoriam
Leuk om te lezen dat de Fab goed bevalt. J zou eventueel hulpveren kunnen laten monteren.
 

jmw57

Lid
Ik heb mijn Fabia Greenline nu 1 jaar (17230 Km) en nog geen dag spijt gehad van de aanschaf. Gemiddeld verbruik van ronde de 1 op 22 a 23. Ook mijn trekhaak kwam aan de grond, waarna ik zwaardere/hulpveren heb laten monteren waarmee het probleem opgelost was. Tot nu toe een probleemloze auto en lekker goedkoop.
 
Bovenaan Onderaan