Na 3x uitlijnen stuur nog scheeg

pieter jan

Actief lid
zoals de titel al zegt krijgen ze mijn stuur niet perfect recht bij het uitlijnen. nu teveel naar rechts, vorige keer teveel naar links. Ben al bij 3 “specialisten” geweest die men mij heeft aangeraden (oa in Breda). Gisteren zelf mijn stuur mogen centreren in de bandencentrale en alles in het groen gekregen, maar dus opnieuw scheef. Is er softwarematisch iets aan te doen?
 

Renkie

Forumguru
Wat is de leeftijd en kmstand van de auto? Ben je 1e eigenaar en is er een (schade) verleden met deze klacht?

Een partij die alles "groen" krijgt maar niet in staat is het stuur daarbij in het midden krijgen komt niet al te best over, even onder voorbehoud dat er niet een defect aan de auto is.

Ik ben zelf al meerdere keren bij deze geweest: http://www.uitlijnspecialist.nl/ . Is even rijden maar het is daar altijd gelukt alles perfect te krijgen.
 

pieter jan

Actief lid
Wat is de leeftijd en kmstand van de auto? Ben je 1e eigenaar en is er een (schade) verleden met deze klacht?

Een partij die alles "groen" krijgt maar niet in staat is het stuur daarbij in het midden krijgen komt niet al te best over, even onder voorbehoud dat er niet een defect aan de auto is.

Ik ben zelf al meerdere keren bij deze geweest: http://www.uitlijnspecialist.nl/ . Is even rijden maar het is daar altijd gelukt alles perfect te krijgen.
Wagen heeft 50000km en stuur was recht bij aankoop. Andere schokdempers laten steken vorig jaar en daarna scheef stuur. Ik spreek hier over enkel mm’s maar genoeg om mij te storen.
 

heusinkveldb

Forumguru
ik ervaar hetzelfde. Na verlaging laten uitlijnen. Reed daar weg en al snel merkete ik dat het stuur scheef stond.
Direct omgekeerd natuurlijk en met de monteur een ritje gemaakt. Die constateerde inderdaad een lichte afwijking.
Auto weer de brug op en alles netjes uitgelijnd, stond er zelf bij. Stuur kaarsrecht en vastgezet en daarna de spoorstang verdraaid.
Dacht dat het allemaal goed was maar ik merk toch nog steeds dat ie scheef staat. Het lijkt ook wel of het de ene keer meer lijkt dan de andere. Ik heb me er maar bij neer gelegd....
 

pieter jan

Actief lid
idd, precies of er wat speling op zit waardoor het foutloopt bij het uitlijnen. Vandaar mijn vraag of de nulstand kan aangepast worden
 

Marcooctavia

Forumguru
Heb het zelfde bij een andere auto gehad.
Uitlijnen klopte presies ook bij een ander bedrijf.
Toen het advies gehad de linker met de rechter voorband te wisselen.
Bij bij kon dat omdat deze geen draai richting hadden.
Toen was alles verholpen.
Als je banden wel een draai richting hebben moet de banden boer je banden van velg wisselen.
Bij mij heeft het geholpen.

Marco.
 

Arjann

Forumguru
Heb je andere wielen geprobeerd? Of eventueel wielen wisselen voor/achter of kruislings indien mogelijk.
 

turboturbo

Forumguru
Stuur verdraaid op de spline zetten zou ik niet doen.

Wat is genoemd als mogelijke oorzaken? Voorbeeld. Bij mijn O1 was het ook niet in een keer goed, pas nadat de vers nieuwe banden van de achteras naar de vooras gingen, lukte het.

Inmiddels heb ik de nieuwe banden toch weer achterop gelegd en het probleem is terug. Kortom het probleem zit 'm kennelijk in mijn geval in het slijtage patroon van de banden. Nadat ik links voor en rechts voor verwisseld heb, is het al iets minder geworden (kennelijk trekt een band iets naar buiten)

Is het ooit wel goed geweest?
 

pieter jan

Actief lid
het is ooit goed geweest, voor mijn nieuw schokdempers. daarna ofwel iets naar links of iets naar rechts. misschien toch tandje verzetten, want hij loopt voor de rest kaarsrecht
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij zou een goede uitlijner altijd beginnen met het controleren van de stand van het stuur en de speling op de ophanging / besturing.

M.a.w.: ik heb bij het lezen al serieuze bedenkingen over de kunde van de 'specialisten'...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
Hele simpel op te lossen dit. Alles groen wil niet zeggen dat alles goed is. Na 10 jaar te hebben uitgelijnt spreek ik wel uit ervaring. Achteras scheef zorgt ook voor scheef stuur en daarnaast je banden kunnen dit ook verzorgen en zeker als hij ook wat naar een kant trekt. De oplossing is anders heel simpel. Door het stuur tegengesteld schuin te zetten tijdens het uitlijnen zal ervoor zorgen dat hij dan wel recht staat.

Succes
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan