MySkoda app - Ervaringen

Wat zijn momenteel jou ervaringen met de MySkoda App?


  • Totaal aantal stemmers
    22

Tom83

Lid
Hallo allemaal

Ik heb sinds kort een sprong door de tijd genomen. Het voelt alsof ik mijn Fred Flintstone auto ( Ford Focus 2008) heb ingeruild voor de ufo van de Jetsons (Skoda Superb Sportline PHEV 2020). Nu heb ik al wat op het forum zitten rondneuzen wat betreft de Skoda apps, maar ik zie dat er best veel verschillende apps zijn.

MySkoda
MySkoda Essentials
MySkoda iV app

Volgens mij heeft de MySkoda app de meeste mogelijkheden, maar ik zie best wel wat negatieve reacties over deze app staan. De andere kant is natuurlijk zo, dat bij wie het wel goed werkt, het niet nodig is, om hiervoor een topic aan te maken en dit te bespreken.

Ik wil proberen via een poll meer inzicht te krijgen, over de MySkoda app, hoe iedereen z'n ervaring zijn. Ik ben vooral benieuwd of er ook mensen zijn, die positieve ervaring hebben met deze app. Ik zit zelf namelijk te twijfelen, om de app aan te schaffen.

Dit is mijn eerste post (los van dat ik mezelf heb voorgesteld), dus ik hoop dat die goed door komt, het dat ik de regels niet overtreed :LOL:.

Gegroet Tom
 

Berghuis

Donateur
Ik gebruik de MySkoda app naar tevredenheid. Je moet soms even geduld hebben, maar in het geheel ben ik tevreden over de app.
Het op het moment nog even snel de auto voorverwarmen of koelen vanuit de app werkt wat mij betreft gewoon goed.

Heel soms is er geen connectie mogelijk, maar dat komt bij mij dusdanig weinig voor dat ik mij er ook niet aan stoor.
 

Huff

Lid
Ik heb MySkoda Essentials gebruikt tot mijn Superb IV ook compatibel was met MySkoda.

Beide apps zijn voor mij eigenlijk niet bruikbaar omdat ze meer niet dan wel verbinding kunnen maken met mijn auto.
Al allerlei zaken geprobeerd maar uiteindelijk heb ik het opgegeven.
 

jesse_s93

Donateur
Ik gebruik naar tevredenheid de MySkoda app voor mijn Octavia iV. Hiervoor maakte ik gebruik van de Essentials app, maar sindsdien de MySkoda app ook beschikbaar is voor de Octavia overgestapt. Erg fijn met tegel (op iOS) en snelheid flink verbeterd. De melding dat de server niet beschikbaar is heb ik al een hele niet meer gezien.
 

Smeeuwis

Donateur
Ik gebruik de MySkoda app vanaf de eerste dag dat ik mijn Enyaq rij. Na de verhalen over vroegere versies was ik wat huiverig maar dat is volledig weg. De nieuwste versie is blijkbaar veel beter en stabiel, de server melding heb ik zelf nog nooit gehad.

Ik gebruik hem vooral om het laden thuis te controleren, om te checken of hij is afgesloten en soms om een route vooraf te bepalen en dan door te sturen. Maar verreweg het meest gebruik ik de standverwarming. Die kan ik vanuit bed nog instellen via de app als ik het vergeten ben. Ideaal. Gisterochtend 6:30 uur was het weer eens rond 0 graden en dan in een warme auto stappen is heerlijk.
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Nee hoor, geen probleem. Ik snap dat je niet alle topics gaat doorspitten.
Maar je bent helaas niet de enige naar Skoda roepende in de woestijn hoor ;)
 

sels

Lid
beste mensen,
Sinds gisteren geeft de Essentials app geen informatie meer over onze Citigo iEV. Ging meestal prima: actieradius, locatie, voorverwarmen enz. Maar nu zijn de tapbladen leeg, de auto is wel geactiveerd. Zijn er meer mensen met dit probleem?
 

Bijlagen

  • essentials app.jpg
    essentials app.jpg
    12,6 KB · Weergaven: 14
  • Verdrietig
Waarderingen: MeGa

MeGa

Nieuw lid
Same here... Al van alles geprobeerd tot aan app verwijderen toe. En dat was blijkbaar niet handig. Weer opnieuw geinstalleerd maar kan niet eens meer inloggen :mad:
 

sels

Lid
In de MySkoda app kan de Citigo (nog) niet worden toegevoegd. Maar daar zit waarschijnlijk wel het probleem. Ik krijg precies hetzelfde beeld, in beide apps.
 

sels

Lid
correctie, na de melding dat de Citigo nog niet wordt ondersteund, wordt je doorverwezen naar de Essentials app, en dan weer hetzelfde beeld.
 

Bijlagen

  • essentials app 2.jpg
    essentials app 2.jpg
    23,6 KB · Weergaven: 11

Japanese Power

Donateur
Voor de CitiGo E iV ben en blijf je aangewezen op de oude MySkoda Essentials App.
Deze zal nooit in de gewone MySkoda app komen.

Maar mijn CitiGo E iV staat er gewoon tussen en is benaderbaar met alle gegevens.
Maar na 2,5 jaar klooien met connectiviteit kijk ik nergens meer van op, zowel bij de Enyaq als bij de CitiGo E iV...
 

MeGa

Nieuw lid
Bij mij gaat het om een Kodiaq van 2020. De app werkte voor gisteren prima. Info deuren/ramen gesloten, op afstand vergrendelen/openen, tankinhoud, locatie etc....
 
Goedemiddag,

Wij hebben sinds 1 week een skoda octavia iv uit 2021, nu wil ik via de my skoda app mijn auto activeren, zodra ik dan inlog in de auto bij gebruiker en dan hoofdbestuurder wil worden krijg ik steeds de melding de app kan niet worden gestart, ik heb alles al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen en mijn account ook helemaal verwijderd! Telkens zonder resultaat! Hebben jullie misschien een idee wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt
 
Bovenaan Onderaan