MySkoda app / Skoda connect update slecht / zeer zelden

logistalex

Nieuw lid
Hallo !

Ik vroeg me af of er nog andere gebruikers zijn die problemen hebben met Skoda Connect?
Er zit in de wagen een simkaart die perfect werkt, reeds getest met ander toestel.

Soms is er gedurende een hele dag geen enkele update van gegevens in de app of op de website.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is ?

Mvg
Alex
 

Japanese Power

Donateur
Ja, op sommige momenten voor mij herkenbaar. Nu m’n 3e Škoda met Connect services maar ik wordt er niet opgewonden van. Ik zou zeggen zoek eens binnen het forum op Connect en je zult versteld staan van dit wonderlijke stukje electronica (als het werkt dan natuurlijk). Speelt gelukkig pas een jaar of 5…
 

Me Zelf

Forumguru
Ik krijg nu al een paar dagen achter elkaar: “helaas er is een server probleem”’als ik de MyŠKODA app aanzwengel (airco alvast aanzetten is zo heerlijk met dit weer). Hebben meer mensen hier last van?
 

Japanese Power

Donateur
Yep. Gisteren ook even maar was gisteravond laat weer opgelost. Er komt voor de Enyaq ook een update van de app aan met meer mogelijkheden. Die is in BE al uitgerold, in NL nog niet.
 

spikehome

Forumguru
De app werkte gisteren bij mij niet de hele dag vandaag weer wel.
Maar gisteren kon ik wel op de Skoda Connect website terwijl de app niet werkte.

 

Alpha

Donateur
Erg grappig als je een iV model hebt en bijvoorbeeld het laden wilt starten… of de airco op afstand wil aangooien. First world problems I know. Maar voor de prijs van de connect abonnementen verwacht ik wel wat meer stabiliteit dan de afgelopen twee weken.
 

Japanese Power

Donateur
De afgelopen 2 weken. Ik rij nu bijna 5 jaar Škoda. Eerst 4 jaar Kodiaq en nu Enyaq maar het nog nooit lekker stabiel geweest.
 

Alpha

Donateur
I know. Maar afgelopen twee weken was de app constant heeeel slecht bereikbaar. Website lag er ook dagen uit. Normaal werkt t een paar uur of een dag niet. Maar nu was t goed raak.
 

michelangelo

Senior Member
in afgelopen 4 weken 1 keer onbereikbare servers gehad. Wat wel nutteloos is, is een bestemming naar de auto sturen. downloaden kan niet, en de push melding komt steevast 2 dagen later in auto aan.
 

Alpha

Donateur
Klopt. Bestemmingen komen bij mij ook vaker pas twee dagen later door. Gisteren geprobeerd remote de airco te starten. App zei dat t mislukt was. Kom ik bij de auto… wie staat gewoon te koelen? Juist…

Wel sinds de laatste update dit nieuwe menu:
7CC005D7-8298-4FE3-ADAD-D9F50DFA50E1.png

Voor abonnementen info hoef je niet meer naar de site nu. Afsluiten volgens mij wel nog.
 

Mr.green

Nieuw lid
Screenshot_20221213-075212.png

Ik heb zelden zo,een slecht systeem meegemaakt als dit, Skoda is al jaren aan het prutsen.
Het is een beetje een afgang. Van de 20x dat ik de app wil gebruiken doet deze het 18x niet of diverse devices geprobeerd.
De service van Skoda is op dit gebied ook om te huilen (Zoals gewend) Altijd als er ijs op de ramen ligt werkt dit systeem niet
ze hadden het beter weg kunnen laten. Onze Volvo doet het wel altijd, app, elektronica alles werkt gewoon. Wat mij betreft geen VAG auto,s meer voor ons na het contract met deze.
 

CharlesTucker

Forumguru
"Garage vernieuwen", hoe dan ????

Overigens heb ik zelf nog nooit een probleem gehad met het sturen van bestemmingen naar de auto. Ik doe dat altijd vanuit de Connect website, ik hou niet van gepruts op zo'n klein telefoonschermpje. Eenmaal in de auto, binnen een paar seconden na het on-line komen van de auto verschijnen de ingevoerde bestemmingen op het scherm. Qua gebruikersvriendelijkheid is het overigens wel een zeer middelmatig (of eigenlijk gewoon slecht) systeem vind ik, maar deze functionaliteit werkt altijd prima bij mij.

Wat niet of verkeerd werkt is overigens bij mij wel het "vehicle health report". Daar staat een (valse) melding van een lekke band, sinds 6 februari 2021. Verwijderen van die melding lukt niet. Een nieuw (eveneens vals) alarm van vorige week zie ik dan weer niet terug. Allemaal niet zo boeiend, maar dat je dit soort rommel uitrolt zonder kennelijk fatsoenlijk grootschalig te testen verbaast me wel.
 
Bovenaan Onderaan