MY2022

xplain

Forumguru
So es geht los. Sinds eind mei 2021 waren/zullen alle bestellingen modeljaar 2022 zijn. Wat dat inhoudt lijst ik hier even op:

Geldt voor alle uitrustingsniveaus
- Voor alle auto's komt eCall incl. stoelherkenning
- Nieuwe extra uitrusting "Transport" (dubbele bagagemat, tablethouder, 3e sleutel, afscheiding bagagenet, variabele laadvloer)
- Bij Infotainmentpakket Columbus Plus (voor Active zonder Plus) vervalt de scheidingswand van het bagagenet
- Nieuw Sportline model
- 360° area-view beschikbaar
- G-Tec logo weggelaten
- Geen smartphone logo meer op achterkant van de voorstoelen
- nieuwe LED-lampen op zonneklep
- Aanpassing van het klimaatmenu
- Recuperatie (iV) nu rechtstreeks wijzigbaar in het rijprofiel

Active
- Nieuwe standaarduitrusting el. kinderveiligheidsslot voor achterruiten en -deuren
- Nieuwe standaarduitrusting Bluetooth handsfree
- Sound pakket bevat nu het multifunctionele stuurwiel

Clever
- Midden airbag als standaarduitrusting
- Nieuwe motor 1.4TSI iV 150kw, 6 versnellingen DSG

Ambition iV en Style iV
- Nieuwe standaarduitrusting 17" velg Aero in plaats van 18" velg Perseus

RS Plus
- Nieuwe motor 1.4TSI iV 180kw, 6-speed DSG
- Nieuw uitrustingspakket Challenge (zwarte uitlaatpijpen voor TSI sportuitlaatsysteem)

Style
- Nieuw Uitrustingspakket Sport
- 18" inch Aero zwart/glanzend Aero te bestellen

RS en Scout
- El. verstelbare voorstoelen te bestellen
- Energy blue te bestellen (waarschijnlijk alleen voor Scout)

Natuurlijk zal ook alles duurder worden, maar zij die al hebben besteld hebben prijsbescherming natuurlijk...

Bron: https://www.skodacommunity.de/threads/modelljahr-2022.137590/post-2162032
 
Laatst bewerkt:

jongetje

Forumguru
Dit zijn Duitse modellen, dat zegt niets voor de nl of be modellen. Elke importeur kiest wat er standaard is en welke opties voor welke prijs kiesbaar zijn.
 

xplain

Forumguru
Vaak wordt dit gestuurd vanuit de hoofdfabriek. Wat betreft de uitrustingspakketten kan je gelijk hebben. Enig idee hoe we aan deze informatie kunnen geraken voor BE of NL?
 

xplain

Forumguru
Dankzij @Alpha zijn een aantal dingen ook bevestigd voor NL:
Ja hoor. Maar ik adviseer wel het met de eigen dealer te bespreken. Info staat blijkbaar nu op het PON intranet.
Er is een nieuwe LED interieurlampje (die wat in de dakhemel zitten).

Er is geen SmartPhone logo meer aangebracht aan de achterkant van de voorstoelen. Het Smartphone vakje zelf is er dus nog wel maar geen logo meer.

Alle Octavia’s (ik denk persoonlijk alle Skoda’s) zijn vanaf nu standaard voorzien van eCall+. Hiermee wordt er voor en na een ongeval ook het aantal personen in de auto en de locatie van de auto automatisch doorgegeven aan de meldkamer. Voorheen werd er alleen automatisch gebeld.
 

Canon-Eye

Forumguru
Voor en na een ongeval? Hoezo vóór een ongeval? Wat hebben anderen daar mee te maken?? :sterretjes:
Trouwens, hoe weet dat ding dat er een ongeval gaat gebeuren? :pieker:
 

Japanese Power

Donateur
De software van de auto registreerd sowieso het aantal dichtgeklikte gordels tijdens een rit. Dus ook ten tijde van een crash… en als na een crash meerdere gordels dichtgeklikt blijven kun je daar een conclusie aan verbinden. Ik denk meer in die richting.
 

Alpha

Donateur
Hierbij de exacte tekst:

eCall+ : Het aantal personen in de auto en de locatie van de auto voor én na het ongeval worden gedeeld met de meldkamer voorheen werd er met reguliere eCall alleen automatisch gebeld.
 

CharlesTucker

Forumguru
Voor en na een ongeval? Hoezo vóór een ongeval? Wat hebben anderen daar mee te maken??
Lijkt mij ook vreemd, maar er is wel precedent. In de luchtvaart is het de gewoonte om het aantal personen (crew en passagiers) aan boord vooraf te melden, bij iedere vlucht, in een vluchtplan of via de radio bij de verkeersleider. Misschien dat een ambtenaar met big-brother aspiraties dat ook in het wegverkeer wel een goed idee vond ...

Maar uit de exacte tekst meen ik te toch begrijpen dat ook het aantal personen wat voor het ongeval in de auto aanwezig was na het ongeval verstuurd zal worden. Daar is wel wat voor te zeggen, zorgt ervoor dat de hulpdiensten toch nog even blijven zoeken naar die pechvogel die bij het ongeval uit de auto is geslingerd en in de naastliggende sloot is terechtgekomen.
 
Bovenaan Onderaan