My 2016?

Ik krijg vandaag te horen dat de auto die ik had besteld een my2016 1.2 TSI Style met opties (leer, elektrische zetel, dab, dak, sunset) niet meer leverbaar is ivm een nog nieuwe model wijziging?

Is dit bij jullie ook bekend?

Mysterie is eindelijk opgelost!

Lease maatschappij had voor my2016 de type élégance aangevraagd. ze waren even vergeten dat het nu style heet.

Auto is in bestelling en wordt in week 45 verwacht
 
  • Leuk
Waarderingen: W124

valderrama

Senior Member
En toen was het behoorlijk stil in dat MY2016 topic.

Inmiddels zullen er aardig wat MY2016 auto's geleverd zijn. Wat vinden we er van? Wat valt ons op?

In mijn auto geen verassingen. De knoppen op het drie spaaks stuur lichten wit op. De nieuwe logos op het stuur en op de Climate control bediening zitten er op. De nieuwe MIB2 Columbus zit er in en is razendsnel ik maak veel gebruik van CarPlay voor de muziek bediening (enkel wanneer ik geen navigatie gebruik trouwens! Anders verbind ik mijn iPhone middels USB namelijk). Heb geen sim kaart slot er in, dit lijkt standaard te zijn op de Octavias.

Met WiFi in de auto doe ik niets. Wellicht wanneer er een update komt dat ik hem zo voor de deur direct binnen kan halen. Ik had met WiFi wel gehoopt dat ik gebruik kon maken van de Media Command App. Maar bij het starten van de app na te verbinding te hebben gemaakt met WiFi van de auto krijg ik de melding dat de functie niet aan staat en dat ik contact moet opnemen met de dealer. Ik meen me te herinneren dat deze 'optie' €50 kostte. Het is dus gewoon een vinkje ergens. Jammer dat ze dit niet gewoon standaard op zo'n complete uitvoering leveren.

Mijn O3 greenline voorloper (vrij kale ambiance uitvoering) had overigens een actieradius van dik in de 900. De mijne geeft nu na bijna 3000km zo'n 840km aan op een volle tank.
 

valderrama

Senior Member
Ik moet trouwens zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van Lane Assist.

Ik dacht dat deze assistent behoorlijk zou ingrijpen en tegen zou werken als je bijvoorbeeld van rijbaan wisselt zonder richting aan te geven maar de assistent is eigenlijk zeer minimaal aanwezig en zoals de naam aangeeft, assisteert deze op momenten gewoon. Dit maakt het sturen wat mij betreft erg fijn en licht wat het rijden een stuk aangenamer maakt.
 

Robbie

Lid
weet iemand misschien hoe het zit met de O3 edition bsn. Vanaf 1 mei 2015 was deze te bestellen met de 105pk 1.6TDI. Vanaf 1 juni kwam er een nieuwe prijslijst met daarin de 110pk 1.6TDI. Ik ga er in deze even vanuit dat de prijslijst van 1 mei de MY2015 en die van 1 juni MY2016 betreft. Maar als je in de maand mei een O3 zou bestellen dan zou je toch met zekerheid een MY2016 geleverd krijgen? De week van productie bepaald toch het MY?

Ik krijg binnenkort een O3 edition bsn geleverd volgens de dealer met de 105pk variant, maar dat zou dan in moeten houden dat de auto nog in de maand mei geproduceerd zou moeten zijn, toch?

Ik hoop dat iemand mij hier wat duidelijkheid over kan verschaffen.
Dank je wel
 

Robbie

Lid
Dat lijkt mij inderdaad ook. Sorry, ben in mijn vorige post niet geheel duidelijk geweest, ik krijg een voorraad auto die (volgens de dealer) al sinds de zomer bij de dealer staat. En zie op internet ook enkele edition bsn met 105pk.... Maar aangezien de edition bsn pas te bestellen was vanaf 1 mei lijkt het mij ook raar als het MY2015 zou zijn.
Ik kom er maar niet in uit. Skoda Nederland kan me ook al geen duidelijkheid verschaffen en de dealer al helemaal niet niet helaas.
 

Bas_Vonk

Actief lid
Ik rijdt vanaf 11 sept een MY2016 105PK, naar mijn idee zit het verschil in de greenline(110PK 6bak) of de greentech (105PK 5bak) indien het over een handgeschakelde auto gaat . Is er aan de hand van het chassisnummer geen historie terug te vinden ?
 

Robbie

Lid
Chassisnr. is mij nog niet bekend. Deze zou ik wel eens kunnen opvragen, dank je voor de tip.
Volgens mij worden vanaf MY2016 ook alle greentech 1.6 geleverd met de 110pk motor. De 105pk zou niet meer geleverd worden. Dit zou echter tegenstrijdig zijn met jouw auto en de mijne (en misschien nog meer). zou het kunnen zijn dat ze bij skoda de bestelde auto's MY2015 ongeacht dat de productie later plaats heeft gevonden dan week 22 nog uitgerust hebben met de 105pk?
 

Bas_Vonk

Actief lid
Ach ik zit helemaal mis, ik heb in de aanloop met 105 pk leren leven maar met de MY2016 is het idd 110 pk geworden, sorry mijn fout , ik heb model : 5E5444/16/BLS
 

Robbie

Lid
Oké, maar heb jij hebt dus nu toch de 110pk?
Volgens mij zijn vanaf 1 juni de nieuwe prijslijsten gekomen met daarin MY2016 en dus de 110pk. En ik denk dat alle auto's die voor deze datum besteld zijn, uitgerust zijn met een 105pk ook al was de productie ná week 22.
Zou dit een verklaring kunnen zijn? Het vreemde is namelijk dat de edition bsn in de maand mei te bestellen was met 105pk en vanaf 1 juni met 110 pk (incl prijsverhoging MY2016). De theorie is dat als je een auto in de maand mei zou bestellen deze niet meer in deze maand ook geproduceerd zou worden en dat je er vanuit zou mogen gaan een MY2016 te krijgen. Echter vind ik diverse exemplaren op internet met 105pk (en volgens de dealer dus ook de auto die ik zou krijgen).

....
 

Bas_Vonk

Actief lid
Ik heb even e.e.a. teruggezocht, mijn kenteken bewijs geeft ook 81,00 kW = 110 pk aan. Auto is 17 juni besteld, in week 34 geproduceerd en 11 september geleverd.
 

Robbie

Lid
Oké duidelijk verhaal. Auto dus ook ná 1 juni besteld.
Ik ben nu toch wel zeer benieuwd naar mensen die de auto in de maand mei besteld hebben (op basis van prijslijst MY2015)......
 

Robbie

Lid
Inmiddels de auto ontvangen.
Ik lees vooral dat wanneer de auto na week 22 geproduceerd wordt het een MY2016 zou zijn. Echter is mijn wagen begin Mei besteld en in week 34 geleverd. Naar mijn weten is het een MY2015 (groene verlichting in de knopjes op het stuur en een 105pk 1.6TDI).
Is het niet zo dat je een MY2016 geleverd krijgt als hij ná 1 juni besteld wordt? Toen is er namelijk ook een nieuwe prijslijst gekomen met daarin de 110pk motorblokken..
 
Bovenaan Onderaan