Multi-test

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hetzer

Forumguru
Voor alle Fabia Freaks staat er komende week een multi-test in de autoweek waar de Fabia het opneemt tegen de Colt , Micra ,Fiesta ,Polo en de Nieuwe Swift

De Autoweek nummertje 25 ligt denk ik a.s donderdag in de schappen /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Karstieman

Forumguru
Ik weet niet hoe hij rijdt, maar ik vind de nieuwe Swift heel erg mooi en ook nog eens sportief. Qua uiterlijk wint deze voor mij.
 
Autoweek zie ik eerder naar de functionaliteiten kijken en naar de prijs dan naar de look. Swift vind ik er ook erg leuk uitzien, ik denk alleen niet dat deze Jap het kan winnen van de Skoda.
 

Karstieman

Forumguru
Ik denk ook dat de Fabia zal winnen hoor. Ik zie er trouwens heeeeel veel rijden tegenwoordig /forum/images/graemlins/smile.gif
 

Michel

Forumguru
Vandaag heb ik de betreffende Autoweek gekocht. Eerlijk gezegd had ik wel het bange voorgevoel dat men niet al te positief zou zijn, want de mening van de Autoweek schrijvers wordt naar mijn smaak vaak teveel vermeld i.p.v. dat er van feiten wordt uitgegaan.

Ook nu dus weer en wel op een zodanige manier, dat ik voorlopig geen Autoweek meer zal kopen.

De volgende auto's werden getest: Suzuki Swift, VW Polo, Mitsubishi Colt, Nissan Micra, Ford Fiesta en Skoda Fabia.

Ik had het vrijwel meteen gehad toen ik de paragraaf las, die over de Fabia ging. De eerste regel daarvan luidde: "Jawel de Skoda Fabia is er nog altijd".

Vervolgens kwam er een uiteenzetting van de nadelen van dit model met als enig lichtpuntje de goede zitpositie, want verder vond men het maar kommer en kwel.
Want het model is volgens Autoweek alweer van 1999, hoekig en dus niet trendy genoeg (ik bepaal nog altijd zelf wat ik modern of mooi vind, daar heb ik geen mening van een autoblad voor nodig), het interieur is niet mooi en te simpel (ook weer een kwestie van smaak), er zitten weinig knoppen in (wees blij, dan hoef je niet te zoeken, zoals in veel Japanners en Koreanen), de bediening van de koppeling vraagt gewenning (daar kan ik overigens wel in meegaan) en de voorvering is te zacht.

Bij andere testen vind men de versnellingsbak te hakerig en als hij wel soepel schakelt, zoals in deze test, dan is het weer gevoelloos. Het is ook nooit goed. Bij de test van de 2.0 liter vond men het bochtengedrag vrij neutraal en goedmoedig, nu heeft de Fabia last van veel onderstuur en overhellen.

De test rept verder niet over de bruikbaarheid van de auto, zoals de ruimte of de hoeveelheden decibellen die worden geproduceerd. Wel vind men de 100 pk slecht uit de verf komen, het is natuurlijk maar wat je gewend bent. Menigeen zal er wel blij mee zijn. Ik kan over dit onderwerp niet oordelen, want ik rijd nog de 1.4 MPI met 68 PK en ik heb nooit in de 100 PK versie gereden.

Het zal geen verbazing wekken dat de "objectieve en onafhankelijke" redactie van Autoweek de Fabia op de laatste plaats heeft gezet.

Zoals gezegd is dit voorlopig de laatste Autoweek, die ik heb gekocht, want "het verstand van autorijden" bestaat naar mijn mening slechts uit een stelletje azijnzeikers. Gelukkig zijn er nog genoeg bladen, die wel een objectieve mening hebben.
 

Scheppie

Actief lid
Ik heb de test niet gelezen, zal dit zeker ook NIET meer doen. Mijn rij ervaring met een Fabia is alleen de proefrit bij Pon Mobiel van een dikke 5 kwartier. Ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk was van hetgeen geboden werd.
Natuurlijk bestaan er modernere en/of snellere varianten, maar als je gaat kijken naar de prijs/prestatieverhouding, dan is de keus snel gemaakt.
Een bijna ex-rijder van een Opel Vectra en een ex-rijder van o.a een VW Passat, Renault Scenic, Ford Mondeo, VW Vento etc......
Binnenkort Skoda driver
 

Hetzer

Forumguru
Jep ik heb hem ook vandaag in de bus gekregen...

Sommige journalisten zijn volgens mij gewoon te bang om wat positiefs te schrijven over ons merk...
Als je de worden van betrokken journalist ( Stephan V.) moeten geloven zijn termen als robuustheid en degelijkheid een doodzonde /forum/images/graemlins/mad.gif

Nou Stephan niet iedereen wil in zo'n moderne ,modieuze ,VEL SATIS-achtige en trendy Modus, Smart, Micra of weet ik wat rijden !! sommige mensen willen gewoon zo'n FABIA zonder poespas!!!!!!!!
 

sunnyboy

Senior Member
De multi-test stond volgens mij in de Autoreview.
Ik heb zelf veiligheid hoog in het vaandel staan, dus als ik naar de remweg kijk.... Zou ik als importeur ter harte nemen, en als bestuurder nog meer anticiperen. Het valt me wel op dat ik steeds meer Fabia's zie rijden. /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Laus

Actief lid
Er waren 2 testen. Een in AW en een in AR. Beide overigens matig over de Fabia.

Bij die bladen snappen ze nou eenmaal wat minder waar het bij Jan Jaap om draait met dit soort dingen. Als je een beetje tussen de regels doorleest zullen veel lezers waarschijnlijk alsnog enthousiast over de Fabia worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan