Move & Fun opstartscherm aangepast

Edit: Ik heb een handleiding geschreven, je vindt 'm hier.

Ik ben de halve avond bezig geweest om het opstartscherm van de Move & Fun aan te passen. Ik hoopte dat het gemakkelijk was, maar helaas.. Als iemand daarin geïnteresseerd is maak ik morgen een stappenplan voor je, nu wil ik eerst even het resultaat showen (en dan naar bed!).

Het originele opstartscherm:

wallpaper.jpg

Ik wou graag het kenteken van mijn auto in de Move & Fun zetten. Mocht hij ooit gestolen worden is hij onverkoopbaar. Daarom heb ik de volgende afbeelding gemaakt:

Back_resume_cover.jpg

Het is mogelijk om een animatie in te stellen tijdens het opstarten, dit heb ik dus ook gedaan. Deze zie je alleen wanneer de Move & Fun helemaal uit is geweest, niet wanneer hij van stand-by afkomt. Standaard wordt er geen animatie gebruikt. Ik heb hier wel voor gekozen zodat ik kan zien dat het systeem nog bezig is met opstarten. Ik vind de animatie wat snel, maar of dat in te stellen is, daar ben ik nog niet achter. Ik ga er morgen naar kijken ;)

Het eindresultaat heb ik in een filmpje staan:

[video=youtube_share;SsAInU60498]http://youtu.be/SsAInU60498[/video]
(De kwaliteit van de video is niet al te best, met name de kleuren lijken nergens op.)

Mocht een van jullie interesse hebben in het aanpassen van het startscherm, maar niet de mogelijkheden, dan wil ik dit tijdens de meeting wel doen. Laat het wel vooraf even weten, dan kan ik de afbeeldingen vast klaarzetten en bewerken. Dat bespaard wat tijd :xyxthumbs:

P.s. Ik heb getwijfeld waar ik dit topic moet plaatsen, in categorie 'Citigo' of in 'Car audio, video, navigatie en andere gadgets'. Ik heb de eerste gekozen omdat de Move & Fun alleen in de Citigo te krijgen is. Als mijn keuze verkeerd is neem ik aan dat een van de mods 'm wel wilt verplaatsen voor me.

P.p.s. De wallpaper die ik heb gebruikt om mijn schermpjes te maken: LINK
 

hojo

Lid
Ziet er leuk uit! Is dit een hele klus en is het mogelijk een "how to" hier neer te zetten?
Doei,Hojo.
 
Ik ben er enorm lang mee bezig geweest, maar dat komt ook omdat er knap weinig informatie beschikbaar is. Een ander probleem dat ik had, is dat de twee stukjes software die ik nodig had voor Windows zijn en ik zo'n stomme Apple-gebruiker ben. Dan kost het wat meer tijd.

Ik ga morgen een how-to maken, 't is nu bedtijd ;)
 

Inge

Lid
Hoi Michel,

Dat ziet er enorm gaaf uit . Slimme zet van:xyxthumbs: je om je kenteken in de move & fun te zetten. Alleen ik zou vanuit stilistisch oogpunt - als dat mogelijk is - de SIMPLY CLEVER weghalen en daar je kentekenplaat neerzetten. Daar wordt de afbeelding veel mooier van.

Qua afbeeldingen neem ik aan dat je elke afbeelding kunt gebruiken om in de move & fun te plaatsen. Ik heb namelijk een mooie van mijn 2 katten die ik dan graag zou gebruiken.

Ik hou me in de toekomst hiervoor aanbevolen en ben dan ook erg benieuwd naar de "how to"
 
Ik wou graag het kenteken van mijn auto in de Move & Fun zetten. Mocht hij ooit gestolen worden is hij onverkoopbaar.

Dan moet je vooral een howto online gaan zetten, of mis ik iets?

Verder natuurlijk wel cool om je eigen afbeelding erin te zetten.
 
Dan moet je vooral een howto online gaan zetten, of mis ik iets?

Ik moet mijn claim inderdaad een beetje aanpassen ;) Hij wordt lastiger verkoopbaar. Het is meer dan een paar minuten werk om de afbeelding te wijzigen. Op de een of andere manier heb ik het idee dat de gemiddelde Move & Fun-dief hier weinig zin in heeft en niet al teveel kaas van gegeten heeft. Als we massaal de opstartschermen gaan aanpassen is het interessanter om een TomTom'etje (of een Columbus/Amundsen ;)) te jatten dan mijn Move & Fun.
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar... kan de potentiële dief dan van buitenaf zien dat er een eigen aanduiding van de rechtmatige eigenaar in staat, of is dit iets wat de heler pas merkt als hij 'm voor de eerste keer opstart?

In 't laatste geval zie ik de preventieve werking niet zo - je ruit ligt er al uit en het kwaad is dus al geschied?
 
De ruit ligt er inderdaad al uit, maar dat maakt me niet zoveel uit. De auto is goed verzekerd ;) Ik weet dan in ieder geval dat de dief het apparaat niet of nauwelijks kan verkopen, en áls hij 'm al kan verkopen is tenminste duidelijk dat hij er niet eerlijk aan is gekomen.

Voor de geïnteresseerden: Ik ben nu bezig de handleiding te schrijven. Het is wat meer werk dan gedacht.....
 
Vanavond krijg ik de bestanden van de Blue Trainer van Volkswagen, ik ga proberen of ik deze op enige manier op ons systeem geïnstalleerd krijg. Dat is mijn volgende project voor onze Move & Fun - maar volgens mij een iets grotere uitdaging ;)
 
Ik denk dat het lastig wordt. Ik word morgen om 8 uur in de ochtend bij de lokale Skodadealer verwacht dus ik denk niet dat het vanavond lukt ;)
 
Ik heb wat bestanden gekregen gisteren, maar helaas niet de bluetrainer. Ik heb nu wel wat apps op mijn Navigon kunnen installeren, maar die zijn niet zo nuttig.

Ik weet ook niet wat het standpunt van Skodaforum.nl is tegenover het delen van deze apps - voor ik ze post wil ik dat graag weten.

Ik heb nu de Volkswagen-apps geïnstalleerd: VwPaint, VwBeamLight en Boetecatalogus.
 
Helaas niet. Dit is echt specifiek voor de Move & Fun en Seat Portable - hij werkt zelfs niet met het VW- systeem. Ik ben er wel van overtuigt dat het bij een Nexus ook mogelijk is.
 

Marbod

Nieuw lid
Weet je of het ook mogelijk is om meer mogelijkheden te krijgen in de boordcomputer. Je kunt nu kiezen voor toerenteller, olietemp en buitentemp, maar kan hier bij ook km-teller komen en evt andere dingen die wel in de boordcomputer in de auto zelf zitten?
 
Dat lijkt me lastig; je moet dan die info van de auto via de M&F-aansluiting ontvangen en vervolgens ook nog op een of andere manier presenteren...
 
Bovenaan Onderaan