Move&fun niet herkend?

Hoi allemaal,

vandaag mijn nieuwe Skoda Citigo opgehaald, met daarbij - natuurlijk - de Navigon Move & fun.
Het installeren van de software gaat prima, maar als ik daarna het apparaat aan de pc hang wordt het niet herkend. In het scherm komt te staan 'unplug usb, countdown to reboot, 5, 4, 3, 2, 1 en dan start deze opnieuw op.

Software geïnstalleerd op een 64-bits Windows 8 systeem, maar ook het instellen van de compabiliteit van de software naar Windows 7 helpt niet.

Wellicht heeft iemand hier een oplossing voor?
Thanks!

Danny

Visitor538

Senior Member
Danny, heb hetzelfde probleem als ik hem koppel aan mijn MSI GT-70 laptop. (W8)
Sluit ik hem aan op mijn Acer Aspire 7540G (W7) geen probleem.
Heb van alles geprobeerd om hem pratend te krijgen op mijn MSI maar zonder resultaat.
Heb zelf het idee dat het aan de USB driver ligt.
De acer heeft USB 2.0 en de MSI USB 3.0 maar ook als ik hem daar aan de USB-2 poort aansluit mada nop.

Probeer eens ander pc zou ik zeggen.
suc6

ZeroNRG

Senior Member
Het zal me niets verbazen dat de software niet geschikt is voor Windows 8, de driver architectuur is veranderd waardoor bepaalde apparaten (waarvan de drivers nog niet compatible zijn) niet geinstalleerd kunnen worden.

Misschien verstandig om even te kijken of hij wel binnen de Device Manager geinstalleerd staat, indien dit niet zo is zal hij waarschijnlijk als unknown usb device.

Advies: bij dealer/navigon zeuren over het niet kunnen gebruiken van, tenslotte niet iedereen heeft zomaar een ander systeem bij de hand.

Visitor538

Senior Member
ZeroNRG
Heb zelfs met navigon.com een hele discussie daarover gehad per email.
Volgens hun en ik citeer; "Nogmaals wijzen wij u erop dat onze versie vanaf 3.4.1 (build 1408) compatible is met Windows 8. Mogelijk is er een tekortkoming in de drivers van de leverancier van uw systeem."
Met andere woorden... zoek het maar uit!

Ondertussen het geheel op de laptop van mijn dochter aan de praat gekregen (Windows 7 inderdaad...).
Mijn vraag staat nog steeds open zowel bij de dealer áls bij Navigon zelf; daar ga ik ze wel over op de huid zitten inderdaad.
Bedankt voor jullie antwoorden!

ZeroNRG

Senior Member
De Move en Fun is een Navigon apparaat, hardware en driver ondersteuning is hun probleem en niet het probleem van Microsoft.

De enige oplossing is druk uitoefenen op de dealer en hen het probleem aankaarten bij Pon, aangezien het een OEM product is.

Visitor538

Senior Member
De Move en Fun is een Navigon apparaat, hardware en driver ondersteuning is hun probleem en niet het probleem van Microsoft.

De enige oplossing is druk uitoefenen op de dealer en hen het probleem aankaarten bij Pon, aangezien het een OEM product is.

Daar heb je gelijk in maar zij zijn zo groot en ik zo klein

Bovenaan Onderaan