Move & fun navigation loopt vast

Busso

Actief lid
Ik heb bij mijn citigo een move & fun navigatiescherm gekocht. Op zich werkt alles maar heel traag en na verloop van tijd loopt hij vast. Ik gebruik hem vooral om via bluetooth spotify te luisteren. Nagiveren doe ik met mijn mobiel. Het vreemde is dat de bluetoothverbinding eigenlijk altijd goed werkt ook als ik instap en de radio op portable zet activeert hij vrijwel direct echter bedienen van het scherm loopt heel vaal vast.

Is vastlopen een bekend probleem en is er wat aan te doen? Misschien terug naar fabrieksinstellingen en geen nieuwe kaarten uploaden?
 

Erik_NL

Forumguru
de Move&Fun met kaart Q4-2020 die ik gebruikt had gekocht startte traag op maar liep niet vast.
Ik heb hem laten nakijken en actualiseren door iemand die ik op MP vond. Deskundig en betrouwbaar.
 
Laatst bewerkt:

SteGo

Donateur
Heb je de Navigon of de Garmin? Voor zover ik heb begrepen zou de Garmin iets beter moeten zijn dan de Navigon.

In het verleden kon je het apparaat makkelijk zelf terugzetten met de Garmin Fresh software, alleen is Garmin helaas gestopt met de ondersteuning hiervan. Wellicht is de optie die Erik aandraagt een goed idee.
 

Busso

Actief lid
Ik heb navigon. Inderdaad goed idee van Erik. Ik ga contact leggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Erik_NL

Forumguru
Garmin heeft destijds Navigon ingelijfd. Op de behuizing van onze Move&Fun staat weliswaar Garmin maar de firmware en het kaartmateriaal is Navigon. Niet uitwisselbaar met die van andere Garminproducten, en niet herkend met Garmin Express.

Overigens beveelt Willem aan "om de messing puntjes in het dashboard te reinigen met bijvoorbeeld glassex en doek, ook op de steun beide kanten en dan de steun paar keer erin en eruit "halen" zodat de puntjes even schoon "slijten"."
 
Bovenaan Onderaan