Motot blijft doorlopen na verwijderen contactsleut

ubel

Nieuw lid
Mijn octavia combi RS blijft doorlopen nadat ik de contactsteutel er uit gehaald heb.
Ik moet dan de auto in de tweede versnelling met aangetrokken handrem de koppeling op laten komen en zo aflaten slaan. Wie weet wat dit kan zijn? In de garage zijn ze er ook nog niet achter.

Groet

Ubel
 

Exciter

Administrator
Hebben wij al vaker gehad met de Touran 2.0 TDI.
Heeft iets met de CANBUS systeen te maken (een draadje voor meerdere functies d.m.v. diverse spanningspulsen op een ader).

Moest iederkeer weer een dag naar de garage.

Ik zal even vragen, of er ook bekend was, wat het precies was.
 

DJNeO

Actief lid
Heb jij toevallig je koplampen geschakeld over je contact?
wanneer dit verkeerd is gedaan, zou het wellicht opgelost zijn wanneer je je lampen uitschakeld... Bij de volkswagen dealer is mij dit verteld, iemand had verkeerd zijn lampen over het contact geschakeld en zodra hij de sleutel eruit haalde bleef de motor lopen...
 

Erikje

Actief lid
Re: Motot blijft doorlopen na verwijderen contacts

Hoe krijgen ze het voor elkaar! Ongelofelijk.
 

ubel

Nieuw lid
bedankt voor de reactie
bij mij is wel een dakraam geplaatst, sinds dien geeft hij af en toe problemen met doorlopen na verwijderen contactsleutels.
Ook brandt de laatste tijd het lampje dat aangeeft dat er een motor storing is.
ubel
 

DJNeO

Actief lid
dat wordt echt langs de garage gaan... dikke kans dat het bedrijf dat het dakraam heeft geplaatst iets over de zeik heeft geholpen waardoor je deze meldingen krijgt...
 

Octaviarijder

Actief lid
Re: Motot blijft doorlopen na verwijderen contacts

Zo zie je maar weer dat Skoda niet meer te stoppen is. /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Jpoers

Lid
Re: Motot blijft doorlopen na verwijderen contacts

dat het bij oude auto's kon gebeuren was niet vreemd. in mijn eerste auto een volvo 440glt gebeurde dit nadiesel ook regelmatig. deze was namelijk voorzien van carbarateurs die bij hoge belasting nog benzine in de cilinders pompte. vaak was ik al uitgestapt en dan pas sloeg de motor echt af.

maar dat het bij moderne auto's door het schakelen van de bedrading nog kan gebeuren is mijn volledig nieuw. hoop ook dat het een oplosbaar probleem is. strekte er nog mee
 
Bovenaan Onderaan