Mbos
Lid
Hallo!
ik ben meer een lezer van het forum dan een actieve deelnemer. Nu zit ik momenteel in Spanje, kan de gebruikelijke garage natuurlijk weinig voor mij betekenen en (ik) maar ook de Spaanse Skoda dealer snapt er weinig van. Wellicht dat jullie met jullie kennis er meer van begrijpen.
het gaat om een Skoda octavia combi, 2014 1.6 TDI 126.000km gelopen. Nu 1,5 jaar in eigendom en nooit gedoe gehad tot nu.
het volgende doet zich voor:
Het oranje motor management lampje brand. Het roetfilter lampje brand niet. Geen merkbaar verschil in vermogen of rij eigenschappen. Ook geeft de wagenstatus (In het navi scherm) geen melding.
Skoda dealer in spanje: hangt de auto aan de computer en zegt, geen storings code maar het zou de roetfilter zijn. Ze hebben het Gereset en het zou opgelost moeten zijn. Dezelfde avond (na 50 kilometer) brand het lampje alweer.
Dag later weer naar de dealer hier in Spanje. Weer aan de computer en ze zeggen weer de roetfilter. Ze laten de auto geforceerd regenereren en voegen een additief toe? Dit zou het moeten oplossen, twee dagen en +/- 80 kilometer later brand het lampje weer..
Ik lees vele verhalen op het forum, maar zou niet weten wat het kan zijn. Hebben jullie ideeën?
ik ben meer een lezer van het forum dan een actieve deelnemer. Nu zit ik momenteel in Spanje, kan de gebruikelijke garage natuurlijk weinig voor mij betekenen en (ik) maar ook de Spaanse Skoda dealer snapt er weinig van. Wellicht dat jullie met jullie kennis er meer van begrijpen.
het gaat om een Skoda octavia combi, 2014 1.6 TDI 126.000km gelopen. Nu 1,5 jaar in eigendom en nooit gedoe gehad tot nu.
het volgende doet zich voor:
Het oranje motor management lampje brand. Het roetfilter lampje brand niet. Geen merkbaar verschil in vermogen of rij eigenschappen. Ook geeft de wagenstatus (In het navi scherm) geen melding.
Skoda dealer in spanje: hangt de auto aan de computer en zegt, geen storings code maar het zou de roetfilter zijn. Ze hebben het Gereset en het zou opgelost moeten zijn. Dezelfde avond (na 50 kilometer) brand het lampje alweer.
Dag later weer naar de dealer hier in Spanje. Weer aan de computer en ze zeggen weer de roetfilter. Ze laten de auto geforceerd regenereren en voegen een additief toe? Dit zou het moeten oplossen, twee dagen en +/- 80 kilometer later brand het lampje weer..
Ik lees vele verhalen op het forum, maar zou niet weten wat het kan zijn. Hebben jullie ideeën?