Motorgeluid Octavia RS (4e generatie)

petersj

Nieuw lid
Hallo! Weet er iemand of het motorgeluid (door de geluidsboxen) altijd kan afgesteld worden?
Ik heb het gevoel dat het afhankelijk van land tot land zou kunnen zijn.

In de "Individual" driving mode kan je zelf alle instellingen apart regelen, waaronder "Motorgeluid".
Maar nu blijkt dat deze setting soms wel en soms niet te zien is.

Volgens YouTube reviewers is het motorgeluid het minst aanwezig in de "Comfort" driving mode. Maar ook hier blijkt dat deze driving mode niet in elke Octavia te zien is.

Hopelijk is er hier iemand die duidelijkheid kan scheppen. Enkele afbeeldingen die ik heb teruggevonden:
Screenshot 2021-07-21 at 13.47.12.png 5cc0ab72-2984-4512-a9fa-927586dd694c_ad648929-2cbb-40e7-b050-6693a726b495 copy.jpeg 5cc0ab72-2984-4512-a9fa-927586dd694c_ad648929-2cbb-40e7-b050-6693a726b495.jpeg
 

Rallye

Forumguru
Wat bedoel je met “soms wel en soms niet te zien”? Bij jou niet als je in de individual settings zit, of bij andere modellen?

Mijn Octi3 RS staat altijd op Individual, waarin motorgeluid op ECO staat.
 

petersj

Nieuw lid
@Rallye Het is soms wel en soms niet te zien op YouTube videos.
Ik overweeg om een Octavia RS aan te schaffen maar vind het belangrijk dat ik er ontspannen mee kan rijden, zonder het fake motorgeluid.

Je zegt: "Mijn Octi3 RS staat altijd op Individual"
Onthoud de wagen dan je Individual mode? Ook na herstarten van de wagen?​
 

Alpha

Donateur
Tjah even uitgaande van de prijslijst:

Sound generator (uitschakelbaar).

Wat ik er van begrijp zou deze functie vooral op t heftigst zijn in de sport stand.

Ik ga er hopelijk later dit jaar achter komen.
 

MaxN

Donateur
In onze O3 PFL heb ik het via de OBD11 uit gezet.
Meer vervelend dan een toegevoegde waarde. Dan moet je een uitlaat met kleppen nemen als je meer geluid wil.
En het zou een verschil per land kunnen zijn, maar denk ook een verschil of je DCC hebt of niet.
Dit biedt al meer opties dan een RS zonder DCC.
 

Rallye

Forumguru
@petersj Ja, mijn O3 RS onthoudt de Individual-stand. Ik weet niet hoe dat met O4’s is. Ik heb begrepen dat je bij Kodiaq’s sinds een jaar of zo de sportstand elke keer weer aan moet zetten. Heb je op Youtube alleen naar RS’en gekeken?
 

petersj

Nieuw lid
@Rallye Ja. Heb enkel naar RS'en gekeken.
Kijk, opmerkelijk dat er nog mensen het als storend ervaren. Jammer dat er zo weinig info over te vinden is. Ga enkele dealers contacteren.
 
Bovenaan Onderaan