DAMS5680
Lid
Hallo Skoda fanaten,
ik heb een probleem met mijn Skoda Octavia II Combi uit 2011 (Motorcode CBZB). Ik heb hem laten ombouwen naar LPG, maar daar zit het probleem niet. Ik heb alleen een probleem wanneer ik start en wegrijd op benzine. Er komen meldingen van EPC, motormanagement en het anti-slip systeem. Op dat moment heeft de auto geen vermogen meer en moet ik hem uitzetten. Na opstarten is de fout verwijderd en kan ik weer rijden tot de fout weer optreed.
Mijn garagehouder heeft hem uitgelezen en zegt dat het waarschijnlijk een benzine injector vervuiling is. Ik er dus injectorreiniger bijgemikt en moet nu zeggen dat het al beter gaat, maar het probleem blijft zich voordoen. Wat ik echter vreemd vind is het volgende:
- In het begin had ik ook een vervuilingsprobleem, toen werd mij gezegd dat de vervuiling van het benzine injectiesysteem invloed heeft op de A-tijden. Die worden gebruikt voor de berekening van de A-tijden van het gas injectiesysteem. Dus je ziet het probleem eerst indien er op gas gereden word.
- Nu heb ik blijkbaar ook een vervuiling van het benzine injectiesysteem, maar zie ik de problemen alleen als ik op benzine rijd. Op LPG loopt hij als een zonnetje.
Vandaag gebeld naar VAGTechniek in Nuenen. Willen ze een naar LPG omgebouwde auto niet diagnostiseren. Beetje jammer. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn. Idd benzine injectoren? Of zijn er nog meer hints, die jullie kunnen aandragen?
Verder:
1. kennen jullie nog meer VAG specialisten in omgeving West-Brabant die dit zouden kunnen onderzoeken?
2. kennen jullie nog bedrijven die injectoren kunnen reinigen. Liefst terwijl ze er nog inzitten. Had er op dit forum al 1 gevonden, maar die website is op zwart gegaan. Vermoed dus dat ie failliet is.
Mvg,
Dennis.
ik heb een probleem met mijn Skoda Octavia II Combi uit 2011 (Motorcode CBZB). Ik heb hem laten ombouwen naar LPG, maar daar zit het probleem niet. Ik heb alleen een probleem wanneer ik start en wegrijd op benzine. Er komen meldingen van EPC, motormanagement en het anti-slip systeem. Op dat moment heeft de auto geen vermogen meer en moet ik hem uitzetten. Na opstarten is de fout verwijderd en kan ik weer rijden tot de fout weer optreed.
Mijn garagehouder heeft hem uitgelezen en zegt dat het waarschijnlijk een benzine injector vervuiling is. Ik er dus injectorreiniger bijgemikt en moet nu zeggen dat het al beter gaat, maar het probleem blijft zich voordoen. Wat ik echter vreemd vind is het volgende:
- In het begin had ik ook een vervuilingsprobleem, toen werd mij gezegd dat de vervuiling van het benzine injectiesysteem invloed heeft op de A-tijden. Die worden gebruikt voor de berekening van de A-tijden van het gas injectiesysteem. Dus je ziet het probleem eerst indien er op gas gereden word.
- Nu heb ik blijkbaar ook een vervuiling van het benzine injectiesysteem, maar zie ik de problemen alleen als ik op benzine rijd. Op LPG loopt hij als een zonnetje.
Vandaag gebeld naar VAGTechniek in Nuenen. Willen ze een naar LPG omgebouwde auto niet diagnostiseren. Beetje jammer. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn. Idd benzine injectoren? Of zijn er nog meer hints, die jullie kunnen aandragen?
Verder:
1. kennen jullie nog meer VAG specialisten in omgeving West-Brabant die dit zouden kunnen onderzoeken?
2. kennen jullie nog bedrijven die injectoren kunnen reinigen. Liefst terwijl ze er nog inzitten. Had er op dit forum al 1 gevonden, maar die website is op zwart gegaan. Vermoed dus dat ie failliet is.
Mvg,
Dennis.