Motor lampje dashboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

malagutie

Nieuw lid
Hallo Allemaal,

sinds vanmiddag wanneer ik uit mijn werk terug naar huis wilde branden de lampjes op de volgende foto. Ondertussen is EPC weer uit. Komt dit door de kou en gaat dit vanzelf weer weg of is er echt wat mis?

Heb de auto 3 weken geleden opgehaald bij de dealer (occassion)

auto.jpg

Komt dit door de kou en gaat dit vanzelf weg, of moet ik me zorgen maken en snel naar de dealer?

Auto rijdt verder prima, zover ik dat kan beoordelen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Djinn_4fun

Actief lid
The EPC (Electronic Pedal Control) is the "fly by wire" system that controls the throttle, it took the place of the cable that went from the gas pedal to the throttle body

volgens Wikipedia

Djinn_4fun

Actief lid
Motorlampje kan van alles zijn, zul je toch moeten laten uitlezen, ik zou er zeker niet te lang mee blijven rijden.

Lampje brandt niet voor niets...

EPC voor de cruise controle?

malagutie

Nieuw lid
Hoi Djinn,

de EPC is nu uit, dus mijn vraag ging meer over het motorstoringslampje.

Ik ken de beschrijving uit het boekje maar hoopte op de ervaring van andere mensen. Ik begrijp dat fabrikanten voorzichtig zijn en alle risico's willen wegnemen door direct naar een dealer te gaan.

Wellicht hebben meer mensen dit gehad bij -6 graden buiten en is dit iets tijdelijks?

Toch bedankt voor je antwoord!

Ronnie

Forumguru
Het motorlampje blijft aan ten teken dat er een fout is opgeslagen in het motormanagement, misschien liep het gasklephuis (wordt aangestuurd door het gaspedaal) een beetje zwaar vanwege de kou....

malagutie

Nieuw lid
He Ronnie,

dat is een logische verklaring. Gaat dit vanzelf weg of moet ik langs voor een reset?

groet Johan

Gieliovd

Forumguru
Het is toch zo dat de foutmeldingen na het uitblijven van herhaling na xxx KM weer uit gaat, of is dit niet zo Ronnie?

Bij mij vlogen de lampjes vaak zat aan gingen ook spoedig weer uit.

Ronnie

Forumguru
Ik denk dat het afhankelijk is van de aard van de storing; Eergisteren een uitlaatdrukdifferentiesensor (G 450) voor het roetfilter van een T5 vervangen, na 40 km was het lampje nog niet uit, laptop eraangehangen en gereset en het lampje was uit en bleef uit.

namleop

Actief lid
Wacht maar af, hij gaat vast wel weer eens aan.
Ik rijd al 10.000 km met het lampje af en toe aan, dan weer uit. Soms komt EPC erbij, dat is echt irritant want dat doet de cruisecontrol het niet meer, en voor het verbruik is het ook niet best (op de boordcomputer althans).

Mijn ervaring is dat met de auto flink de sporen geven (bij warme motor) het EPC lampje bij de volgende start weer uit is. Die rechter heeft een eigen willetje...

Hoi Johan..heb net precies hetzelfde probleem gehad ben even langs de dealer gereden en die hebben e.e.a. gereset en nieuwe software geinstalleerd.. nu geen problemen mee

Alleen nu doet de cruise control het niet meer...nou ja heb nog garantie

malagutie

Nieuw lid
Hey Vincent,

mijn dealer dacht dat het kortsluiting kon zijn in het remlicht. Hij gaat er vrijdag naar kijken. Het niet werken van de cruisecontrol is voor mij niet acceptabel. Buiten dat het een fijne feature is werkt het nu wel (de hele auto werkt eigenlijk prima).

Maar inderdaad, het is een garantie verhaal in mijn geval.

malagutie

Nieuw lid
Hallo Allemaal,

het is kosteloos gemaakt. Binnen 20 minuutjes was de remlichtschakelaar vervangen en de storing is verdwenen.

groet Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan