Als de motor niet oververhit is geweest is 9 van de 10 keer de kop ook niet krom.
Het AQW blok heeft een koppakking probleem,en ze gaan allemaal lekken.
De eerste generatie zal sneller gaan lekken omdat ze toen een ''slechte'' pakking hebben gebruikt,later zijn ze overgestapt naar de Temac pakkingen,maar die gaan naar verloop van tijd ook lekken.
Ik heb me laten vertellen dat dit komt omdat het een open deck motor is,en de flex van de cilinderwand door de pakking heen vreet.
Dus de meeste koppen zijn prima in orde,en het vervangen van die pakking stelt niet zoveel voor.
Als je een goed blok op de kop kan tikken met een duidelijke onderhoudshistorie en een vervangen koppakking(en het liefste ook de ketting want dit is ook een AQW probleem) zal het misschien de moeite waard zijn om het hele blok te vervangen,maargoed dan moet je er wel eentje met een goed prijsje zien te vinden.
Een ander AQW blok kun je gewoon 1 op 1 overzetten,ik zou wel gelijk de steunen vervangen,als het blok er dan toch uit is..