Motor blijft lopen...

leonairo

Nieuw lid
Momenteel blijft de motor doorlopen na sleutel omdraaien, zelf de sleutel uitnemen lost het niet op.

De storing begon met het brandstof relais wat eerst niet wilde inschakelen.. na een bezoekje van de anwb en relais even forceren was deze storing verholpen..

Het uitnemen van de sleutel wordt wel gezien door lampje op dashboard maar motor blijft draaien en dashboard blijft actief met lampjes zoals voor het starten..

Wegnemen van zekering voor brandstof relais is nu de oplossing om de motor te stoppen..

Schema aanwezig voor een Octavia II om de storing te zoeken ?
 

Michel

Forumguru
Bij mijn Superb heb ik dit op een andere manier gehad. Dit werd uiteindelijk veroorzaakt omdat in het stuurslot een bepaalde pal bleef hangen, waardoor het contact aan bleef staan, ook als de contactsleutel werd uitgenomen. In mijn geval gingen dan geen controlelampjes branden, zoals je die ziet als het contact wordt aangezet, maar de motor nog niet wordt gestart.
 
Laatst bewerkt:

Duijzer

Donateur
Heb vroeger een MB 190D gehad die ook bleef lopen. Zette ik 's morgens aan en de motor liep heel de dag....'s avonds even de koppeling op laten komen in z'n 4 en hij was uit.
 

oco1979

Forumguru
contactslot kan ook oorzaak zijn.
kijk eens als je de sleutel uit trekt of je alles nog kan bedienen.
lichten,ruitenwissers,ramen,alles die met contact is verbonden.
 

leonairo

Nieuw lid
Bedankt allemaal zover voor de reacties..

De situatie is dat met terug draaien van de sleutel het dashboard gaat naar status voor het starten.
echter met draaiende motor.. sleutel uitnemen geeft wel een geel lampje met een sleutel dus wordt wel gezien dat deze verwijderd is blijkbaar.

Accu nogmaals aan de lader en extra jumpstarter eroverheen.
Momenteel lijkt het of je een dip waar kan nemen in het lopen van de motor bij terug draaien contact sleutel
Tevens hoor je dan nu een soort ratelend geluid als een snel knipperend relais.. ( heel snel aan/uit )
Dit gedrag is dus weer nieuw , dit ratelende geluid was er eerder nog niet.
 

leonairo

Nieuw lid
Starten na handmatig zorgen dat de auto uit gaat verloopt ( na pool losgenomen ivm storings meldingen na wegnemen brandstof zekering ) als normaal, direct aan slaan met een mooi lopende motor. Klinkt niet alsof de accu het zwaar heeft.
 

Antera

Donateur
vervang je contactslot deze zal zoals ik het zie blijven hangen. Trek alles los en zet je contact uit en trek de stekker los van je contact. Stopt de motor dan met lopen probleem gevonden
 

EdK

Forumguru
En als er nog een zooi sleutels aan de sleutelbos hangen waar ook de autosleutel aan hangt dan die er meteen allemaal vanaf halen !
Hangende sleutelbos met autosleutel in contactslot sloopt echt je contactslot in No Time
 

Canon-Eye

Forumguru
sleutelbos met autosleutel in contactslot sloopt echt je contactslot in No Time
Geldt dat ook voor 2 kleine Thule sleuteltjes, voor dakdragers resp. fietsdrager? Daar wil ik niet naar moeten zoeken namelijk.
En die hangen er trouwens al zeker 16 jaar c.q. 3 auto's lang aan, dus blijkbaar kan het toch wel íéts hebben als je maar niet met zo'n gevangenissleutelbos aankomt...
 

leonairo

Nieuw lid
Het probleem is met vervangen van het slot opgelost in ieder geval, hingen geen andere zaken aan de sleutel.
Vanavond gaan we onze nieuwe auto ophalen en deze heeft een startknop dus verwacht in de toekomst niet tegen het zelfde probleem aan te gaan lopen.

Bedankt allemaal voor de reacties
 
Bovenaan Onderaan